Hvad filosoferer du over lige nu?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3932
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 40715

Re: Hvad filosoferer du over lige nu?

Indlægaf kidkomb » 14. jul 2020, 21:24

Hvordan blindes drømme mon ser ud.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
#notallfeminists
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
zembra1986
Kort karma: 516
Likede indlæg: 8150

Indlægaf zembra1986 » 14. jul 2020, 21:58

kidkomb skrev:Hvordan blindes drømme mon ser ud.

Det kommer an på om de er født blinde eller er blevet det senere i livet. Førstnævnte drømmer uden billeder. Hjernen bruger lagring af billeder fra fortiden til at skabe dine drømme og hvis man er født blind har man simpelthen ikke noget lager af billeder. Det har man til gengæld hvis man har kunne se en del af sit liv og først er blevet blind senere, så er man i den kategori, så drømmer man i billeder......(jeg kan dog ikke helt huske, om de nogle gange drømmer "blindt" også.)

(Jeg læste om dette for ikke så forfærdelig længe siden :P)
Senest rettet af zembra1986 14. jul 2020, 22:00, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3932
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 40715

Indlægaf kidkomb » 14. jul 2020, 22:00

zembra1986 skrev:

Det kommer an på om de er født blinde eller er blevet det senere i livet. Førstnævnte drømmer uden billeder. Hjernen bruger lagring af billeder fra fortiden til at skabe dine drømme og hvis man er født blind har man simpelthen ikke noget lager af billeder. Det har man til gengæld hvis man har kunne se en del af sit liv og først er blevet blind senere, så er man i den kategori, så drømmer man i billeder.

Jeg tænkte på dem der aldrig har kunne se.
Jeg er så nysgerrig. Drømmer de så følelser, lyd? Jeg forstår det slet ikke tror jeg.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
#notallfeminists
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
zembra1986
Kort karma: 516
Likede indlæg: 8150

Indlægaf zembra1986 » 14. jul 2020, 22:02

kidkomb skrev:
zembra1986 skrev:

Det kommer an på om de er født blinde eller er blevet det senere i livet. Førstnævnte drømmer uden billeder. Hjernen bruger lagring af billeder fra fortiden til at skabe dine drømme og hvis man er født blind har man simpelthen ikke noget lager af billeder. Det har man til gengæld hvis man har kunne se en del af sit liv og først er blevet blind senere, så er man i den kategori, så drømmer man i billeder.

Jeg tænkte på dem der aldrig har kunne se.
Jeg er så nysgerrig. Drømmer de så følelser, lyd? Jeg forstår det slet ikke tror jeg.

Det gør jeg heller ikke. Det er svært at forstille sig som seende. Jeg har godt nok aldrig drømt uden billeder. Mener en blind beskrev det som meget sansende drømme, hvor der var mere fokus på lyd og følelser.......som vel egentlig gør sig gældende i deres vågne liv også.

EDIT: Ej, det passer ski ikke. Jeg HAR drømt uden billeder. Havde som yngre et tilbagevendende mareridt, hvor jeg famlede rundt i blinde i noget der føltes som en sauna, og ikke kunne trække vejret ordentligt. Yderst ubehageligt.
0
Brugeravatar
Magic In The Sky
Kort karma: 423
Likede indlæg: 7475

Indlægaf Magic In The Sky » 15. jul 2020, 15:33

Måske som de forestiller sig ting se ud. De kan jo “se” ved at røre ved ansigter, ting osv.
Jeg ved ikke om man kan forestille sig hvordan noget ser ud når man aldrig har set noget.
1
You can never have too many dogs, bunnies & plants

Tilbage til "Livets forhold"