Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Øreflippen
Kort karma: 1
Likede indlæg: 7

Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf Øreflippen » 3. sep 2017, 14:37

Har tidligere skrevet et debatindlæg i November sidste år, om mine problemer med min kærestes sexlyst og hans issues med min krop. Der har været perioder hvor det har gået lidt bedre og nogen gange rigtig dårligt, sexen har været meget sparsom.

Lige for tiden har jeg det ret skidt igen.
Igår kom vi til at snakke om min fysiske form. Han gik meget op i at jeg "kun" trænede 1 gang om ugen i fitnesscenter, og at jeg havde gennemført DHL-stafetten på "kun" 40 minutter. (jeg har ikke løbet i et helt år, men trænede andre ting) Han synes, det var bekymrende at jeg ikke kunne gøre det bedre i min alder (32 år), og han mener at mit helbred ikke er optimalt.
Jeg blev ret ked af det og var bestemt ikke enig i, at det stod så skidt til, og syntes at han projekterede sine egne behov/ ideer over på mig. Han indrømmede måske at det var det han gjorde... men han holdt fortsat fast i at det ville være godt for mig at træne lidt mere.
Jeg må indrømme, at jeg har det virkelig svært med de udmeldinger. Dette skyldes at jeg for det første ikke synes der er noget galt med mig, jeg er normalvægtig og jeg spiser ret sundt.
Han træner ikke selv mere end mig, og hans forklaring er, at det behøver han ikke, fordi han styrketrænede meget for 12 år siden!!! Jeg synes selv, at den forklaring er ret lame.
Nu sidder jeg her dagen efter og har det rigtigt dårligt. Det her oveni i at jeg sidste år måtte kæmpe meget med mig selv, med at ikke at tage hans kommentarer om min krop til mig. Jeg har momenter, hvor jeg ikke føler jeg kan klare det mere. Jeg har haft 3 raserianfald i løbet af dagen, alene med mig selv. Jeg har slået på mig selv med næverne - jeg tror selv det er fordi jeg er så frustreret. At han ikke kan se at jeg bliver pillet fra hinanden indeni med hans holdninger til min krop.... jeg føler mig forkert og syg.
0
Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 125
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2364

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf Anlewi » 3. sep 2017, 14:41

Han lyder som en skidt fyr.
20
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1860
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 32901

Indlægaf LadyFox » 3. sep 2017, 14:45

Har du overvejet om du måske ville være bedre tjent uden din kæreste?
18
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 320
Likede indlæg: 6299

Indlægaf twinkle » 3. sep 2017, 14:54

Du skal da ud af det forhold. Og det kan ikke blive hurtigt nok.
INGEN er tjent med at have en kæreste, som opfører sig som han gør.
6
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1061
Likede indlæg: 16565

Indlægaf Zombie » 3. sep 2017, 14:55

Din kæreste skal simpelthen passe sin egen butik. Giv ham en skideballe, og ellers bør du overveje, om du skal være sammen med en, der er SÅ dårlig for din selvtillid.
8
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2065
Likede indlæg: 41378

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. sep 2017, 15:04

Anlewi skrev:Han lyder som en skidt fyr.

Og det gjorde han også for et lille år siden.

Enten det, eller som et menneske, der lider af en form for spiseforstyrrelse eller andet lige så alvorligt.

TS, jeg synes, at I skal tage en meget alvorlig snak, hvor fokus drejes en halv omgang, så det er hans behandling af dig, der bliver problemet, og ikke din krop, træning og kost. I er nødt til at finde ud af, hvad der er galt med din kæreste, siden han åbenbart ikke kan lade være med at kigge på noget ligegyldig data i stedet for på din daglige trivsel.
Og så skal han selvfølgelig være villig til at få hjælp til at ændre sig. Noget kunne tyde på, at han ikke vil være det, og i så fald håber jeg, at du magter at gå fra ham.
Senest rettet af DetSorteCirkus 3. sep 2017, 15:07, rettet i alt 1 gang.
7
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1188
Likede indlæg: 10289

Indlægaf Rapfisk » 3. sep 2017, 15:06

Jeg gider ikke at skrive, at du skal gå fra din kæreste, for jeg har kun det her indlæg at gå ud fra (jeg kan ikke huske detaljerne i din første tråd). Der er altid en grund til, at man er sammen med én.

Når det er sagt, synes jeg, at det er relevant for dig at overveje, hvad de gode ting, du får ud af dit forhold, er, og om de er de dårlige ting værd.

Derudover er jeg enig med Zombien i, at din kæreste fortjener et ordentligt møgfald og en ordentlig indsigt i, hvad hans ord gør ved dig. Måske er det misforstået bekymring, måske er det et kontrolbehov, men han gør i hvert fald ikke sit job som kæreste særlig godt. Selv om man først lover det, når man bliver gift, er det meningen, at han skal elske og ære dig, og det sidste gør han i hvert fald ikke. Det første viser han i bedste fald dårligt.
12
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
paint
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31598

Indlægaf paint » 3. sep 2017, 15:24

Hvis du nu prøvede at vende situationen 180 grader. Hvordan ville du så have det med en mand, hvis krop du konstant/ofte fandt 'forkert/ikke rigtig'(ikke attraktiv) så meget at du absolut måtte sige det til ham?

Du havde ikke lyst til sex med ham – i hvert fald ikke særligt ofte?

Mærk efter, så ved du hvordan han har det med dig.

Hvad du så vil gøre ved dét, ved kun du.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14978

Indlægaf Hunkat » 3. sep 2017, 15:49

Du er simpelthen nødt til at gøre ham HELT klart at det der han har gang i.... det er uacceptabelt! Selvfølgelig må man være bekymret for sin partner og deres sundhed hvis de f.eks. tager voldsomt på eller lever utrolig usundt, men det er jo ikke der er tilfældet.

Han piller din selvtillid og dit selvværd fra hinanden og det skal han ikke have lov til.

Og helt ærligt, at han er styrketrænet for 12 år siden siger ligeså meget om han helbred/form i dag som hvis han havde været polkaprikket for 12 år siden.
8
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
kartoffelpizza
Kort karma: 205
Likede indlæg: 3755

Indlægaf kartoffelpizza » 3. sep 2017, 16:02

paint skrev:Hvis du nu prøvede at vende situationen 180 grader. Hvordan ville du så have det med en mand, hvis krop du konstant/ofte fandt 'forkert/ikke rigtig'(ikke attraktiv) så meget at du absolut måtte sige det til ham?

Men hvis HUN har det godt med sig selv er det da ikke hendes problem, at han tænder på noget andet..
1
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 403
Likede indlæg: 4446

Indlægaf milisa » 3. sep 2017, 16:25

Altså, hvis man skal bruge 40 minutter på at løbe 5 km, så er man i dårlig form. Punktum. OG HVAD EFFING SÅ!!!!! Det er da dit frie valg, om du vil være über-fitness freak eller sofakartoffel eller et eller andet derimellem.

Det er da fair nok, at man har en holdning til ting, men ytringsfrihed er sgutte det samme som ytringspligt. Isoleret ville hans kommentarer ikke for mig resulterer i andet end en god snak om situationsfornemmelse og kommunikationsstrategi, men jeg kan huske den tidligere tråd og helt ærlig, så synes jeg altså du i den grad skal revurdere det der forhold.
1
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 403
Likede indlæg: 4446

Indlægaf milisa » 3. sep 2017, 16:29

kartoffelpizza skrev:
paint skrev:Hvis du nu prøvede at vende situationen 180 grader. Hvordan ville du så have det med en mand, hvis krop du konstant/ofte fandt 'forkert/ikke rigtig'(ikke attraktiv) så meget at du absolut måtte sige det til ham?

Men hvis HUN har det godt med sig selv er det da ikke hendes problem, at han tænder på noget andet..

Jeg ville da bestemt se det som OGSÅ mit problem, hvis jeg ikke længere tændte min kæreste? Alternativet for ham ville jo være at smutte og det er da i allerhøjeste grad et problem for mig. Hvordan jeg ville vælge at løse det problem - eller OM jeg ville løse det - er så spørgsmålet.
1
Tally-ho
Modesty Blame
Kort karma: 374
Likede indlæg: 6270

Indlægaf Modesty Blame » 3. sep 2017, 16:52

Øreflippen skrev:Har tidligere skrevet et debatindlæg i November sidste år, om mine problemer med min kærestes sexlyst og hans issues med min krop. Der har været perioder hvor det har gået lidt bedre og nogen gange rigtig dårligt, sexen har været meget sparsom.

Lige for tiden har jeg det ret skidt igen.
Igår kom vi til at snakke om min fysiske form. Han gik meget op i at jeg "kun" trænede 1 gang om ugen i fitnesscenter, og at jeg havde gennemført DHL-stafetten på "kun" 40 minutter. (jeg har ikke løbet i et helt år, men trænede andre ting) Han synes, det var bekymrende at jeg ikke kunne gøre det bedre i min alder (32 år), og han mener at mit helbred ikke er optimalt.
Jeg blev ret ked af det og var bestemt ikke enig i, at det stod så skidt til, og syntes at han projekterede sine egne behov/ ideer over på mig. Han indrømmede måske at det var det han gjorde... men han holdt fortsat fast i at det ville være godt for mig at træne lidt mere.
Jeg må indrømme, at jeg har det virkelig svært med de udmeldinger. Dette skyldes at jeg for det første ikke synes der er noget galt med mig, jeg er normalvægtig og jeg spiser ret sundt.
Han træner ikke selv mere end mig, og hans forklaring er, at det behøver han ikke, fordi han styrketrænede meget for 12 år siden!!! Jeg synes selv, at den forklaring er ret lame.
Nu sidder jeg her dagen efter og har det rigtigt dårligt. Det her oveni i at jeg sidste år måtte kæmpe meget med mig selv, med at ikke at tage hans kommentarer om min krop til mig. Jeg har momenter, hvor jeg ikke føler jeg kan klare det mere. Jeg har haft 3 raserianfald i løbet af dagen, alene med mig selv. Jeg har slået på mig selv med næverne - jeg tror selv det er fordi jeg er så frustreret. At han ikke kan se at jeg bliver pillet fra hinanden indeni med hans holdninger til min krop.... jeg føler mig forkert og syg.

Er I flyttet sammen nu?
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31598

Indlægaf paint » 3. sep 2017, 16:58

Maanii skrev:

Så synes jeg egentlig man skal tage lidt ansvar for sig selv og finde en kæreste der matcher sine behov bedre, fremfor at ødelægge selvværdet på en normalvægtig sund kvinde.

Enig. Men man kan jo også selv gøre noget ved det, fremfor at lade det være op til andre (ham)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 889
Likede indlæg: 8776

Indlægaf Mani » 3. sep 2017, 17:29

kartoffelpizza skrev:

Nej, men hun kan ikke ændre på hvad han tænder på. Men hun kan beslutte om hun vil arbejde på at ændre den holdning, finde sig i det eller gå sin vej.
2
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'

Tilbage til "Forhold og sex"