Jeg har arvet en mindre sum penge, og det betyder at det kan lade sig gøre at købe et sommerhus af en art.
Først kiggede jeg på kolonihaver, men det kommer jo til at tage årevis pga ventelisterne, og billigt er det ikke i Kbh.
Danske sommerhuse er osse smådyre, synes jeg eller ligger alt for langt væk. Og mange af dem ligger i der de sommerhusområder, hvor naboen er 5 m væk.
Så jeg kigger nu på små huse i sydsverige, og har lige fundet det yndigste lille hus på en stor ugenert grund. Det koster ikke mere end jeg kan lægge 1/3 af prisen kontant (og stadig få lavet en ekstra pensionsopsparing for resten af summen - ja, jeg er vildt fornuftig her!) og det er lige til at flytte ind i uden større projekter.
Vi har ikke børn, så det skal kun være til mig, kæresten og hunden, samt evt besøg af venner og familie.
Men ....det ligger tre timer væk. Hvilket er to timer mere end 100% optimalt, men det afspejles i prisen jo.
Vi kan godt køre derop i weekender, hvis vi vil og ankomme fredag aften sådan ca omkring kl 19-20 stykker fx. Og så selvfølgelig i ferier osv.
Egentlig har jeg ikke et konkret spørgsmål til jer, men hvis nogen har relevante erfaringer eller gode råd, noget man skal huske på, tager jeg gerne imod.
Jeg skal bruge lidt tid til at gøre op med mig selv, om jeg vil dette her. Det er et stort skridt for mig nemlig (det er jo skidevoksent!!) og samtidig er jeg bange for at dette hus bliver solgt til andre (for jeg kan jo U-muligt finde et andet, vel?

Så hvad tænker I?