S: Stop ikke Tyrkiets EU-medlemskab

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Re: S: Stop ikke Tyrkiets EU-medlemskab

Indlægaf Slettet bruger » 5. sep 2017, 00:16

Ja kortet viser fint en af grundene til at de er fattige, mange af dem gik fra at være underlagt imperier, hvor det var bedst at være i Østrig-Ungarn og værst under OsMANnerne, så var de selvstændige måske 50 år. og så røg de så ind under kommunismen og Sovjet. Undervejs har mange af dem været igennem en masse krige oven i det. Der er så mange balkankrige og borgerkrige at de ikke gang selv har styr på dem.

Finder det ganske urimeligt at man i vesten forventer at de er oppe på et sammenligneligt niveau så hurtigt. Og at man vil skubbe sine selvskabte luksusproblemer over på dem, og så påstår at "vi" har problemet.

Rumænien og Bulgarien var de 2 lande med størst vækst i 2016 i EU, så det går da den rigtige vej en gang imellem. Men jeg syns godt vi kunne gøre noget mere.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 5. sep 2017, 00:20

Billede

1890
0
Brugeravatar
annella
Kort karma: 6
Likede indlæg: 345

Indlægaf annella » 5. sep 2017, 04:27

gnostic skrev:
eks-Maupassant skrev:Mht flygtningesituationen, så er det også vestens skyld og ikke østens.

Østeuropa har aldrig på noget tidspunkt overhoveet sagt at de gerne vil have en masse mellemøstlige flygtninge, tværtimid har de kåret det ud i metertykke papsiver at de ikke var interesseet i det; de har forklaret det så tydeligt at selv en chimpanse kunne forstå det, hvilket gør det temmeligt forståeligt at vestlige politikere blev overraskede over at de ikke ville have mellemøstlige flygtninge.

Hele tingen med at vesten er sur på øst pga flygtningene, det svarer til en person der kender en veganer der fortæller ham

JEG SPISER IKKE KØD
JEG GENTAGER JEG SPISER IKKE KØD
VI TAGER DEN LIGE EN GANG TIL: JEG SPISER IKKE KØD
BARE LIGE HVIS DU IKKE HAR FORSTÅET DET ENDNU: JEG SPISER IKKE KØD

Hvorpå personen så serverer kød for veganeren, og bliver fornærmet over at veganeren ikke vil have kød. Så er man jo også bare det der kaldes FATSVAG med et godt gammelt udtryk :)

Når man er en del af et større projekt, herunder EU, så må man også tage det sure med det søde.

EU har hele tiden været klar over østeuropas modvilje til flygtninge.

Men vi må dele byrderne, og lade de bredeste skuldre (største lande) tage imod flest flygtninge.

EU er IKKE en buffet med et ta'-selv-bord.

Ønsker man ikke den mad der serveres, må man vælge en anden restaurant. Ønsker man ikke at tage imod flygtninge i EU, må man melde sig ud af EU.

Det er ikke helt korrekt det med østeuropas modvilje til flygtninge, Ungarn, Polen, Tjekkiet og Slovakiet har hele tiden været villige til at modtage kristne flygtninge, det er muslimske flygtninge landene ikke ønsker at lukke ind - og det er for mig fuldt ud forståeligt, at de ikke ønsker at importere de problemer, som vesteuropæiske lande oplever med muslimer.
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29732

Indlægaf paint » 5. sep 2017, 08:56

annella skrev:
gnostic skrev:
eks-Maupassant skrev:Mht flygtningesituationen, så er det også vestens skyld og ikke østens.

Østeuropa har aldrig på noget tidspunkt overhoveet sagt at de gerne vil have en masse mellemøstlige flygtninge, tværtimid har de kåret det ud i metertykke papsiver at de ikke var interesseet i det; de har forklaret det så tydeligt at selv en chimpanse kunne forstå det, hvilket gør det temmeligt forståeligt at vestlige politikere blev overraskede over at de ikke ville have mellemøstlige flygtninge.

Hele tingen med at vesten er sur på øst pga flygtningene, det svarer til en person der kender en veganer der fortæller ham

JEG SPISER IKKE KØD

Hvorpå personen så serverer kød for veganeren, og bliver fornærmet over at veganeren ikke vil have kød. Så er man jo også bare det der kaldes FATSVAG med et godt gammelt udtryk :)

Når man er en del af et større projekt, herunder EU, så må man også tage det sure med det søde.

Men vi må dele byrderne, og lade de bredeste skuldre (største lande) tage imod flest flygtninge.

Ønsker man ikke den mad der serveres, må man vælge en anden restaurant. Ønsker man ikke at tage imod flygtninge i EU, må man melde sig ud af EU.

Det er ikke helt korrekt det med østeuropas modvilje til flygtninge, Ungarn, Polen, Tjekkiet og Slovakiet har hele tiden været villige til at modtage kristne flygtninge, det er muslimske flygtninge landene ikke ønsker at lukke ind - og det er for mig fuldt ud forståeligt, at de ikke ønsker at importere de problemer, som vesteuropæiske lande oplever med muslimer.

Hvor mange kristne flygtninge var der i flygtningestrømmen fra Syrien? Desuden er det ikke tilladt at diskriminere pga religion (bl.a)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
annella
Kort karma: 6
Likede indlæg: 345

Indlægaf annella » 5. sep 2017, 09:25

paint skrev:
annella skrev:
gnostic skrev:

JEG SPISER IKKE KØD

Hvor mange kristne flygtninge var der i flygtningestrømmen fra Syrien? Desuden er det ikke tilladt at diskriminere pga religion (bl.a)

Nu er det jo ikke kun flygtninge fra Syrien, der er tale om, men hvor mange kristne, der var/er blandt flygtningene ved jeg ikke, diskrimination pga religion - det afhænger vist helt af Ungarns lovgivning - da diskrimination har flere grunde og opfattes forskelligt, om lovgivning om diskrimination også omfatter optagelse af flygtninge alt efter hvilken religion, de tilhører, det tror jeg næppe.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 72
Likede indlæg: 2251

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 5. sep 2017, 09:27

Det er et ligegyldigt udspil om et ligegyldigt emner så langt ind i fremtiden at det er en ren hypotetisk diskussion. Sådan som politikere nu syntes om at debatterer nu når de ikke kan eller vil løse de problemer de står over for. Tyrkiet er årtier fra overhovedet at være i nærheden af en optagelse, i mellemtiden strømmer der millioner af migranter over grænserne fra Afrika & Mellemøsten. Det er mere tvivlsomt om EU overhovedet eksisterer om 30 år, end det er om Tyrkiet kan blive medlem om 30 år.
0
Grab them by the pussy
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 5. sep 2017, 09:45

Det var en KÆMPE fejl med de flygtningekvoter, i top 5 af de dummeste ting EU har gjort.

Hvis man skal have en Union sammen, så er det et uomgængeligt krav at man sætter sig ind i hinandens mentalitet og undgår at overskride folks grænser. Ellers kan det simpelthen ikke fungere.

Det kaldes dialog og forståelse en gang i gamle dage før vi vesten begyndte at vælge retarderede som politikere var det noget af det EU gik ud på.

Alle lande har ting de ikke vil acceptere, tyskerne VIL ikke acceptere en svag valuta f.eks., vi ville ikke acceptere at katolikkerne begyndte at indføre katolske ting gennem EU, franskmændene vil have strassbourg er parlament, sådan har det altid været i EU; der er ingen undskyldning for at man ikke ved det.

Nu går "fredens projekt" ud på det modsatte.

Hvis fjolserne i EU havde sat sig ind i de østeuropæiske landes mentalitet og historie så var det aldrig sket.

Jeg er faktisk chokeret over at opleve at EU poltikere ved så lidt om de lande der er med i EU. Lidt som at finde ud af at en dansk politiker der gik ind for en bro fra Sjællend til Århus tror at Århus ligger på Bornholm.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1111
Likede indlæg: 16650

Indlægaf dgd2007 » 5. sep 2017, 10:53

paint skrev:Hvor mange kristne flygtninge var der i flygtningestrømmen fra Syrien? Desuden er det ikke tilladt at diskriminere pga religion (bl.a)

Ikke som sådan - men hvis det er en gruppe, der er specielt forfulgt netop pga. deres religion, så kan man nok godt give dem forrang frem for folk, der bare er træt af krigen.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"