Aspargsen skrev:Wizzze skrev: kræve fuld offentlighed om lønninger
Det er helt fint, hvis EB som statsstøttet avis, vil skrive vrede artikler om DRs chefer, ville det da være fint hvis man kunne smide tilbage til dem af de måske skulle holde mund fordi deres chef får mere
og hvis de begynder af råbe op om Privat Firma, kunne man jo spørge dem om der ville være et privat firma hvis de ikke fik statsstøtte
De private mediechefer agerer jo ud fra parolen, at hvis DR ikke fik statsstøtte, ville der være plads til en markant større privat mediesektor. De er imod DR et langt stykke hen ad vejen, fordi DR er en statsstøttet konkurrent.
Jeg mener så, at man bør se sig omkring ude i verden, hvis man overvejer en rent privat model. Der er vitterligt ingen steder, hvor det fungerer på en måde, vi ville være glade for. Heller ikke i USA.
Når medier fungerer på et 100% privat marked, ender det lynhurtigt i segmenter, hvor de, der har købekraften, er dem, der bliver produceret indhold til. Minoriteter vil blive nedprioriterede, ligesom samfundets svageste vil stå uden reel mulighed for at holde sig informerede.
Samtidig er det kommercielle indhold måske ikke det mest informerende. Jeg tror simpelthen ikke, de private medier kan lykkes med at tjene penge på nyheder - heller ikke selvom DR svækkes eller helt forsvinder. Jo, muligvis vil enkelte, kraftigt segmenterede nichemedier forblive, men igen er det ikke det nyhedsbillede, jeg går ind for.