Motionscenter opkræver "gæld" 8-10 år efter udmeldelse??

Brugeravatar
Lone
Kort karma: 43
Likede indlæg: 674

Motionscenter opkræver "gæld" 8-10 år efter udmeldelse??

Indlægaf Lone » 4. sep 2017, 15:20

Jeg har lige oplevet det mest mærkelige, synes jeg selv...
For 8-10 år siden var jeg medlem af et lille motionscenter. Jeg har meldt mig ud, og ikke hørt noget siden da.
I går opdager jeg så, at der er et andet motionscenter, der har oprettet en betalingsserviceaftale og trukket ca. 600 kr på min konto.
Jeg afviser betalingen og taler med banken i dag, der kan se, at den er oprettet "udefra".

Jeg har nu skrevet en mail til det firma, der har opkrævet gælden for at informere om, at jeg har afvist betalingen, og får så nedenstående standardsvar retur:

Særligt - Ang. Gæld til Infitness eller Motion & Trivsel.
Motion & Trivsel - Aarhus C er blevet lagt sammen med Infitness Denmark.

Denne gæld "beløb" stammer fra da du var medlem hos Infitness eller Motion & Trivsel.
Hvis du mener at der er tale om en fejl bedes du skrive dette til os.

At gælden er flere år gammel fritager dig ikke for betaling.
Du skal blot betale det tilsendte indbetalingskort.

Bemærk ang. gæld: Der er ikke tale om et fremtidigt medlemskab - så du vil ikke modtage yderligere opkrævninger/regninger fra Infitness når din gæld til os er betalt.

Dokumentation for gæld: Ønsker du dokumentation for din restance, bedes du skrive til os på medlemsservice@infitness.dk - og bede om et "konto udtog" - vi vil herefter fremsende dette hurtigst muligt - bemærk der kan forventes en svar tid på op til 14 arbejdsdage i pga. sommerferien. (Lørdag, Søndag og helligdage er ikke arbejdsdage)

Hvad sker der hvis jeg ikke betaler ?
Infitness Denmark samarbejder med Collecia Inkasso som vil overtage sagen med henblik på inkasso indrivelse samt RKI registrering.

Altså seriøst?? Kan de det? Jeg er ikke typen, der ikke betaler mine regninger, så jeg stiller mig uforstående overfor, at jeg skulle have et udestående med dem.
Jeg kan ikke huske, præcist hvornår jeg stoppede mit medlemskab, men mit bud er, at det har været i 2007.
0
Aesel82
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1993

Re: Motionscenter opkræver "gæld" 8-10 år efter udmeldelse??

Indlægaf Aesel82 » 4. sep 2017, 15:25

De almindelige forældelsesregler på tre år må da gælde?

Hvis du intet har hørt fra dem i over otte år, så vil jeg bestemt mene, at gælden er forældet.
1
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 4. sep 2017, 15:33

Hvis du ikke har hørt fra dem i de sidste tre år, er gældskravet forældet og de kan gøre hvad de vil. DE skal bevise at kravet er gjort gældende hos dig inden for de sidste tre år i øvrigt

Så gør som de skriver. Kontakt dem og fortæl dem at du ikke har tænkt dig at betale medmindre de kan dokumentere at gældskravet ikke er forældet
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 465
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14617

Indlægaf Hunkat » 4. sep 2017, 15:33

Et firma som mener at du skylder dem penge skal gøre opmærksom på det inden for tre år, og du skal anerkende at du skylder dem penge. Ellers er der ikke noget at komme efter.

http://gaeld.taenk.dk/raadgivning-om-gaeld/foraeldelse-af-gaeld
1
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Lone

Indlægaf Lone » 4. sep 2017, 16:11

Jamen, hvor er I fantastiske! :klap: :klap:
Jeg knuselsker debatten - på under et kvarter har I givet mig lidt ro i sjælen igen...omend jeg frygter noget værre tovtrækkeri...vi får se
5
JoyNips
Kort karma: 1030
Likede indlæg: 22847

Indlægaf JoyNips » 4. sep 2017, 18:02

Lone skrev:Jamen, hvor er I fantastiske! :klap: :klap:
Jeg knuselsker debatten - på under et kvarter har I givet mig lidt ro i sjælen igen...omend jeg frygter noget værre tovtrækkeri...vi får se

Du behøver heldigvis ikke at foretage dig andet end at gøre indsigelse. Det er dem, der mener at du skylder noget og dem, der har initiativet. Så du kan sådan set bare sige "næh" og læne dig tilbage.
Når du gør indsigelse kan de ikke bare inddrive dem, men skal først lægge sag an for at fastslå kravet. Og det gider de næppe for så lille et beløb.
6
Brugeravatar
Lone

Indlægaf Lone » 4. sep 2017, 19:56

JoyNips skrev:

Du behøver heldigvis ikke at foretage dig andet end at gøre indsigelse. Det er dem, der mener at du skylder noget og dem, der har initiativet. Så du kan sådan set bare sige "næh" og læne dig tilbage.
Når du gør indsigelse kan de ikke bare inddrive dem, men skal først lægge sag an for at fastslå kravet. Og det gider de næppe for så lille et beløb.

Tak for råd!

Betyder det, at når jeg har skrevet til dem: "Jeg ønsker at se dokumentation for, at jeg skulle have gæld hos Motion og Trivsel, da jeg ikke mener, at dette er tilfældet. Venligst tilsend kontoudtog." - er det så nok? Eller skal jeg være mere konkret ift at lave en indsigelse?
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 4. sep 2017, 20:37

Lone skrev:
JoyNips skrev:

Tak for råd!

Betyder det, at når jeg har skrevet til dem: "Jeg ønsker at se dokumentation for, at jeg skulle have gæld hos Motion og Trivsel, da jeg ikke mener, at dette er tilfældet. Venligst tilsend kontoudtog." - er det så nok? Eller skal jeg være mere konkret ift at lave en indsigelse?

Hvis du ikke gider at bruge krudt på dem, så skal du sparke den til hjørne. Du skylder dem ikke noget og selv hvis du gjorde, så ville deres krav jo være forældet.
0
Brugeravatar
Lone

Indlægaf Lone » 4. sep 2017, 21:05

JoyNips skrev:
Lone skrev:
JoyNips skrev:

Tak for råd!

Hvis du ikke gider at bruge krudt på dem, så skal du sparke den til hjørne. Du skylder dem ikke noget og selv hvis du gjorde, så ville deres krav jo være forældet.

Gider du skære det ud i pap for mig? :blush:
Hvordan får jeg sparket den til hjørne? (For jeg gider helt bestemt ikke bruge krudt på det)
1
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 819
Likede indlæg: 6494

Indlægaf Filipai » 4. sep 2017, 22:34

Lone skrev:Gider du skære det ud i pap for mig? :blush:
Hvordan får jeg sparket den til hjørne? (For jeg gider helt bestemt ikke bruge krudt på det)

Jeg ville ikke engang bruge energi på at bede dem om at dokumentere det. Det ligger lidt op til at du er villig til at betale hvis de har dokumentation, og det skal du ikke, det er forældet under alle omstændigheder.
Skriv at du ikke vedkender dig gælden, og du dermed ikke har i sinde at betale.
7
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 5. sep 2017, 05:47

Filipai skrev:
Lone skrev:Gider du skære det ud i pap for mig? :blush:

Jeg ville ikke engang bruge energi på at bede dem om at dokumentere det. Det ligger lidt op til at du er villig til at betale hvis de har dokumentation, og det skal du ikke, det er forældet under alle omstændigheder.
Skriv at du ikke vedkender dig gælden, og du dermed ikke har i sinde at betale.

Lige præcis. Det du har skrevet lyder lidt som "jeg tror da ikke jeg skylder jer penge, men okay, hvis I kan dokumentere at jeg gør, så betaler jeg."

Hvad Angelina har skrevet er fint.
1
Brugeravatar
Lone

Indlægaf Lone » 6. sep 2017, 19:24

I er simpelthen fantastiske. :klap: :klap:
1000 tak for hjælp, svar og skæren-ud-i-pap
Fik i aftes nedenstående svar fra møgfirmaet:

Hej

Motion & Trivsel er blevet en del af Infitness Kæden pr 1/8-17

Den gæld du er blevet opkrævet ligger forud for Motion & Trivsel blev lagt sammen med Infitness Kæden - Vi har derfor valgt at lukke din sag omkring manglende betaling.

Altså, jeg synes virkelig det lugter af, at de har forsøgt at snyde folk til at betale dem penge for noget, der (i hvert fald i mit tilfælde) for længst er afsluttet og som ikke har hold i virkeligheden
7
fisken80
Kort karma: 697
Likede indlæg: 25834

Indlægaf fisken80 » 7. sep 2017, 05:36

Lone skrev:I er simpelthen fantastiske. :klap: :klap:
1000 tak for hjælp, svar og skæren-ud-i-pap
Fik i aftes nedenstående svar fra møgfirmaet:

Hej

Motion & Trivsel er blevet en del af Infitness Kæden pr 1/8-17

Den gæld du er blevet opkrævet ligger forud for Motion & Trivsel blev lagt sammen med Infitness Kæden - Vi har derfor valgt at lukke din sag omkring manglende betaling.

Altså, jeg synes virkelig det lugter af, at de har forsøgt at snyde folk til at betale dem penge for noget, der (i hvert fald i mit tilfælde) for længst er afsluttet og som ikke har hold i virkeligheden

Og det ser ud til, at du har ret i din antagelse. De tre øverste anmeldelser på Trustpilot handler netop om sager som din.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Tilbage til "Privatøkonomi"