Hvad bruger du penge på?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Hvad bruger du penge på?

Indlægaf cola » 5. sep 2017, 12:13

Nu er jeg jo så heldig at jeg har fået et job, så melder der sig et nyt problem... ja sådan et job gør jeg får løn, og jeg er ikke helt sikker på jeg ved hvordan jeg bruger penge :-)

Så hjælp mig lidt, hvad bruger du dine hårdt optjente penge på? Altså når regninger osv er betalt og du bare ser på penge som ej heller skal bruges på mad osv.
(for mig er der ca 5000 kr i overskud, og min plan var at sætte det til side og så når der var nok betale min bil ud, men så står jeg med 7000 kr pr måned)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 771
Likede indlæg: 14843

Re: Hvad bruger du penge på?

Indlægaf HappyPaww » 5. sep 2017, 12:15

Du kan jo spare op - men SKAL jo ikke bruge penge, man ikke behøver bruge.

Men i lyset af dine tidligere indlæg, synes jeg virkelig du skulle skrue noget op for dit madbudget, så du faktisk får ordentlig god mad tre gange om dagen. Det lønner sig i det lange løb ;)
9
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3486
Likede indlæg: 25994

Indlægaf Wizzze » 5. sep 2017, 12:25

HappyPaww skrev:Du kan jo spare op - men SKAL jo ikke bruge penge, man ikke behøver bruge.

Men i lyset af dine tidligere indlæg, synes jeg virkelig du skulle skrue noget op for dit madbudget, så du faktisk får ordentlig god mad tre gange om dagen. Det lønner sig i det lange løb ;)

Er du sikker på det?
er ret sikker på det står et eller andet sted i reglerne :gruble:

:-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3486
Likede indlæg: 25994

Indlægaf Wizzze » 5. sep 2017, 12:26

Er med på det med maden, det er vores daglige forkælelse.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14978

Indlægaf Hunkat » 5. sep 2017, 12:28

Opgaver og forbrug kommer helt af sig selv og udfylder det rum der er til rådighed (og lidt til) :D

Jeg bruger bl.a. på personlig pleje, ca. 700 per måned. Det synes jeg er lækkert men det kunne da selvfølgelig spares væk hvis det skulle være. Ellers opsparing og så får sådan nogle penge altså hurtigt penge at gå på hvis man er lidt spontant og f.eks. dropper aftensmaden til fordel for takeout et par gange om måneden.
0
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 307
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 5980

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 5. sep 2017, 12:46

Førhen brugte jeg mine penge på bl.a. tøj. Elskede at købe tøj, og gerne halvdyrt tøj :genert:
Har også samlet på ting i perioder, hvor jeg købte bl.a. vinylplader på eBay.
Det sidste års tid har jeg brugt mine overskydende penge på investeringer. Har købt aktier for det jeg kunne undvære.

Nu håber jeg rigtig meget på at blive husejer i løbet af efteråret, og får så nok at bruge penge på i forbindelse med det.
0
cola
Permanent bortvist

Indlægaf cola » 5. sep 2017, 13:01

HappyPaww skrev:Du kan jo spare op - men SKAL jo ikke bruge penge, man ikke behøver bruge.

Men den har jeg skruet op for... den stiger til 2000 kr eller budgettet er til det, mad osv.
0
cola
Permanent bortvist

Indlægaf cola » 5. sep 2017, 13:03

Emma The Mermaid skrev:Mon ikke du nok på egen hånd skal finde ud af hvad du kan bruge dine penge på.

Tja, jeg ved der blir købt lidt ekstra tøj... men kan ikke gøre det hele tiden, skal jo også have plads til det, og så ca hvert halve år skal bilen til service. ud over det er jeg sådan lidt... tom for ideer.
0
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2339

Indlægaf Æske » 5. sep 2017, 13:39

Parfume, teaterbilletter, koncerter, sushi, sko, tøj, rødvin, smykker, besøg i København, nips til lejligheden, kage :-)
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
cola
Permanent bortvist

Indlægaf cola » 5. sep 2017, 13:45

Æske skrev:Parfume, teaterbilletter, koncerter, sushi, sko, tøj, rødvin, smykker, besøg i København, nips til lejligheden, kage :-)

uhh kage... helt klart :-)
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 347
Likede indlæg: 4166

Indlægaf girl_beat » 5. sep 2017, 13:47

Oplevelser, rejser, restaurantbesøg, tøj og lidt personlig luksus. Generelt betyder oplevelser meget mere end materielle ting :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 633
Likede indlæg: 16251

Indlægaf Flora » 5. sep 2017, 14:15

Hvis du ikke har noget her og nu (udover bilen) du kunne tænke dig at bruge penge på, så synes jeg bare du skal spare dem op. Så har du dem jo, hvis der pludselig skulle opstå et behov. Det kunne være du pludselig fik lyst til at købe en bolig, tage ud at rejse, udskifte dine møbler eller alt muligt andet. Men det er jo ikke noget du behøver at beslutte på forhånd :)
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 771
Likede indlæg: 14843

Indlægaf HappyPaww » 5. sep 2017, 14:16

Hehe ja det er altså lidt den omvendte verden :lol: Normalt handler den her slags tråde om, hvordan man skærer ind til benet, og da ikke at man problematisere pludselig at få "for" mange penge mellem hænderne :stoned:
0
cola
Permanent bortvist

Indlægaf cola » 5. sep 2017, 14:41

HappyPaww skrev:Hehe ja det er altså lidt den omvendte verden :lol: Normalt handler den her slags tråde om, hvordan man skærer ind til benet, og da ikke at man problematisere pludselig at få "for" mange penge mellem hænderne :stoned:

Ja jeg har hørt før at mine 1 worlds problem ikke er så problematiske som andres, men når man pludselig får mange penge uden egentlig at vide hvad man skal bruge dem på, så er mit eneste problem, hvad gør jeg ved dem.
For jeg får mere i løn end jeg havde regnet med, så nu ved jeg kun at jeg skal ud og finde et andet sted at bo og have en hund... 2 ting der tager lidt ekstra penge, og så en tur til usa, hvis jeg da må for min arbejdsplads :-)
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 62
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2070

Indlægaf DenBruneMunk » 5. sep 2017, 14:53

cola skrev:
HappyPaww skrev:Hehe ja det er altså lidt den omvendte verden :lol: Normalt handler den her slags tråde om, hvordan man skærer ind til benet, og da ikke at man problematisere pludselig at få "for" mange penge mellem hænderne :stoned:

Ja jeg har hørt før at mine 1 worlds problem ikke er så problematiske som andres, men når man pludselig får mange penge uden egentlig at vide hvad man skal bruge dem på, så er mit eneste problem, hvad gør jeg ved dem.
For jeg får mere i løn end jeg havde regnet med, så nu ved jeg kun at jeg skal ud og finde et andet sted at bo og have en hund... 2 ting der tager lidt ekstra penge, og så en tur til usa, hvis jeg da må for min arbejdsplads :-)

At få arbejde er en ting, noget andet er ny lejlighed og en hund, begge noget forhåbentlig langvarigt og bærer højere omkostninger. Du kan spare op til en rejse, ja, prøv engang at se hvordan det går først. Du skriver jo selv her, du ikke aner hvordan de penge skal bruges.

Så forstå at et job kun er der, indtil det mistes, så ved du om du tør satse på at have hund, hvis dette ikke har være muligt før nu.
0

Tilbage til "Generelt"