Vielsesdilemma

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 320
Likede indlæg: 6299

Re: Vielsesdilemma

Indlægaf twinkle » 6. sep 2017, 14:36

Ej, det bliver mere og mere mystisk.
Min kæreste ringer til mormor tidligere i dag for at invitere hende. Og så siger mormor at hun ved ikke om hun kan komme, og at det har hun lige brug for at tænke over! :nerve:
Så enten spiller hun nu fornærmet/kostbar, eller også har svigermor hældt vand ud af ørerne da hun fortæller os, at mormor er SÅ ked af det over at hun ikke er blevet inviteret!
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Akehurst2
Kort karma: 883
Likede indlæg: 25361

Indlægaf Akehurst2 » 6. sep 2017, 14:50

twinkle skrev:Ej, det bliver mere og mere mystisk.
Min kæreste ringer til mormor tidligere i dag for at invitere hende. Og så siger mormor at hun ved ikke om hun kan komme, og at det har hun lige brug for at tænke over! :nerve:
Så enten spiller hun nu fornærmet/kostbar, eller også har svigermor hældt vand ud af ørerne da hun fortæller os, at mormor er SÅ ked af det over at hun ikke er blevet inviteret!

Altså, hvis hun spiller kostbar, så lad hende spille kostbar. Begynd for guds skyld ikke at overtale hende!

Nu er hun inviteret, og så kan I med allerbedste samvittighed lade den ligge der, også hvis nogen begynder at øffe igen.
4
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9197

Indlægaf hotlips » 6. sep 2017, 16:00

Jeg kan kun gentage hvad jeg har skrevet en gang, sæt dem ned samtidigt og se dem i øjnene og få stoppet det der.
Og så sig til mormor at hun ikke behøver tænke sig om mere, det var bare en misforståelse, hvis man bliver inviteret til sit barnebarns bryllup så kommer man sq hvis ikke man har noget helt ekstraordinært man skal den dag, og det har man ikke hvis det er noget man skal tænke over.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2065
Likede indlæg: 41378

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. sep 2017, 16:20

hotlips skrev:Jeg kan kun gentage hvad jeg har skrevet en gang, sæt dem ned samtidigt og se dem i øjnene og få stoppet det der.
Og så sig til mormor at hun ikke behøver tænke sig om mere, det var bare en misforståelse, hvis man bliver inviteret til sit barnebarns bryllup så kommer man sq hvis ikke man har noget helt ekstraordinært man skal den dag, og det har man ikke hvis det er noget man skal tænke over.

Det tænker jeg også. Medmindre man er svækket og lige skal vurdere, om man har kræfterne til det. Men det lader nu ikke til at være tilfældet her.
1
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 6. sep 2017, 18:15

hotlips skrev:

Jeg kan kun gentage hvad jeg har skrevet en gang, sæt dem ned samtidigt og se dem i øjnene og få stoppet det der.

Min svigermor nægter nu at tale om hele situationen, så derfor tænker jeg ikke det er en mulighed at vi taler med dem begge på samme tid..
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2835
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31928

Indlægaf Daine » 7. sep 2017, 04:07

Jeg havde aflyst det hele hvis det var mig :genert:

Altså ikke brylluppet! Men resten. Simpelthen sendt en besked rundt "Kære alle sammen. Det var aldrig meningen at vores vielse skulle skabe drama og familiefnidder, derfor har vi valgt at aflyse. Vi holder bryllup til foråret/sommeren som planlagt. KH *jer*"

Og så tage på rådhuset, få dem til at stille med vidner og så forbered en rigtig lækker/hyggelig dag, bare jer to. Min dag ville være ødelagt pga det drama svigermor har skabt, ikke om jeg ville gide det (hun lyder en del som min mor, jeg har lært at lukke ned når det er muligt - og være konsekvent),
24
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14987

Indlægaf Hunkat » 7. sep 2017, 04:22

Daine skrev:Jeg havde aflyst det hele hvis det var mig :genert:

Altså ikke brylluppet! Men resten. Simpelthen sendt en besked rundt "Kære alle sammen. Det var aldrig meningen at vores vielse skulle skabe drama og familiefnidder, derfor har vi valgt at aflyse. Vi holder bryllup til foråret/sommeren som planlagt. KH *jer*"

Og så tage på rådhuset, få dem til at stille med vidner og så forbered en rigtig lækker/hyggelig dag, bare jer to. Min dag ville være ødelagt pga det drama svigermor har skabt, ikke om jeg ville gide det (hun lyder en del som min mor, jeg har lært at lukke ned når det er muligt - og være konsekvent),

Helt enig bort set fra at jeg ikke ville formulerer beskeden som om det var mig/mit bryllup der havde skabt dramaet. Det blev skabt rundt om mig og det ville jeg under ingen omstændigheder begynde at tage ansvar for.

"Hvis vi ikke kan fejre vores dag sammen med glade gæster så vil vi hellere fejre den alene"

Edit: Nej jeg tror bare jeg ville skrive det var aflyst af personlige grunde. At skrive det er aflyst pga. drama er jo overskriften på næste kapitel af sagaen.
7
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 702
Likede indlæg: 12897

Indlægaf Æble » 7. sep 2017, 08:29

Ej men altså det der det skal deskaleres med det samme. Hvor er det tarveligt af svigermor og mormor at gøre en konflikt ud af det.

Jeg ville ignorere det for nu. Mormor er inviteret, i afventer svar. Lad som ingenting og fokuser på rammerne for den vielse i ønsker. Så må mormor komme hvis hun vil og svigermor må være sur hvis hun vil.
4
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Kort karma: 388
Likede indlæg: 4731

Indlægaf DenBlødeJyde » 7. sep 2017, 08:46

Hvor er det altså bare synd for jer, at noget enkelt og fint skal gøres til noget stort og dramatisk.

Håber i finder en løsning.
3
Brugeravatar
Whydontyouandi
Kort karma: 92
Likede indlæg: 637

Indlægaf Whydontyouandi » 7. sep 2017, 15:47

twinkle skrev:
hotlips skrev:

Min svigermor nægter nu at tale om hele situationen, så derfor tænker jeg ikke det er en mulighed at vi taler med dem begge på samme tid..

Hvad er der galt med din svigermor? :forvirret:
Bliver din kæreste ikke VRED på sin mor, når hun starter sådan en omgang drama, tuder i telefonen, prakker jer gæster på, I ikke har inviteret, og nu NÆGTER hun simpelthen at tale om situationen?
Hvad er hun? Fire?
Man kan ikke bare nægte at tale om noget, man selv i den grad har startet. Det kan man bare ikke. Ikke medmindre man er fire og irrationel og urimelig.

(Undskyld.)
22
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 358
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6123

Indlægaf Kattefjæs » 7. sep 2017, 17:39

Her har du alle grundene til at manden og jeg tog på rådhuset alene en onsdag eftermiddag og først informerede familien bagefter........

Jeg synes I skal gøre lige det I har lyst til. Nu, hvor det allerede er gået helt skævt, ville jeg skrive til alle og beklage at I desværre bliver nødt til at aflyse arrangementet, uden videre forklaring. Og så bare gøre det selv.

Det KUNNE være blevet en rigtig hyggelig dag med et par familiemedlemmer, men nu har de spændt ben for dét en gang for alle, så måske er det bedst bare at fokusere på sig selv og egne behov. De har lissom vist at de ikke kan administrere at lade jer have jeres dag sådan som I gerne ville have den. I stedet har de haft travlt med hvad DE gerne vil have at I skal gøre og ikke gøre for at tilfredsstille deres behov. Det er egoistisk og latterligt. Det er jo ikke deres dag.

Så stod det til mig, måtte de finde sig i at blive af-inviteret. Jeg havde ikke spildt så meget som et sekund længere på det.
4
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Kort karma: 388
Likede indlæg: 4731

Indlægaf DenBlødeJyde » 7. sep 2017, 18:08

Jeg ville være SÅ skuffet hvis min familie opførte sig sådan...
7
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 8. sep 2017, 20:43

Jeg vil lige (igen) sige tak for alle jeres svar, og runde tråden af, på en eller anden måde.

Mormor har nu meldt sin ankomst. Og jeg får mere og mere lyst til at aflyse det hele :genert:
Vi holder fortsat fat i vielse + frokost og så kan de værsgo at tage hjem. Min kæreste og jeg har aftalt, at hvis der er nogen der mod vores ønske tager gaver med, så kan de pænt tage dem med hjem igen.

Vi har også aftalt, at vi fremadrettet holder fast i de beslutninger, som vi har taget sammen. Til næste år vælger vi bl.a. barnedåb fra og holder navngivning i stedet, og det skal nok også give et ramaskrig. Men så må folk fandme holde sig væk, længere er den ikke. Vi har begge fået nok!
13
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 8. sep 2017, 20:48

Whydontyouandi skrev:
twinkle skrev:
hotlips skrev:

Hvad er der galt med din svigermor? :forvirret:
Bliver din kæreste ikke VRED på sin mor, når hun starter sådan en omgang drama, tuder i telefonen, prakker jer gæster på, I ikke har inviteret, og nu NÆGTER hun simpelthen at tale om situationen?
Hvad er hun? Fire?
Man kan ikke bare nægte at tale om noget, man selv i den grad har startet. Det kan man bare ikke. Ikke medmindre man er fire og irrationel og urimelig.

(Undskyld.)

Altså, objektivt set er der noget galt med hende. Hun har en personlighedsforstyrrelse, som bl.a. kommer rigtig meget til udtryk her. Men det synes jeg egentlig ikke undskylder hendes opførsel. Og særligt det, at hun så helt lukker i for at tale om det - det er fandme hende selv der har bragt det på banen.

Og jo, min kæreste bliver meget vred. Og ked af det. Og enormt skuffet. Han vil så gerne have et godt forhold til sin mor, men vi har talt om hvorvidt det er realistisk i den nærmeste fremtid, når hun opfører dig sådan og da han faktisk lige nu slet ikke har lyst til at se hende..
0
IrmaPigen
Kort karma: 839
Likede indlæg: 10029

Indlægaf IrmaPigen » 21. sep 2017, 04:44

Jeg er sikker på det bunder i den gamle dame er blevet rigtig ked af ikke at blive inviteret. Og jeg synes faktisk også det er lidt sært ikke at invitere hende som en del af den nærmeste familie.

Jeg ville have inviteret hende med fra start. Men ville ikke ændre arrangengementets karakter pga det.
0

Tilbage til "Livets forhold"