Vielsesdilemma

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Guru
Kort karma: 15
Likede indlæg: 331

Re: Vielsesdilemma

Indlægaf Guru » 21. sep 2017, 06:12

Tja, måske har mormor håbet at nå at se sit barnebarn blive gift lige fra dag et. Så er det selvfølgelig nedslående ikke at være inviteret med.
1
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 1276
Likede indlæg: 16827

Re: Vielsesdilemma

Indlægaf Moxy-lady » 1. okt 2017, 15:37

Moxy-lady skrev:Jeg ville også tage hende med. Men je forstår egentlig ikke rigtig hvorfor issuet ikke primært er den bedstemor som du omtaler som døden nær? Altså, der er jo ingen garnti for at hun stadig lever til foråret, og så ville jeg vælge at tage begge bedsteforældre med, også selvom det giver en skæv fordeling af hans ift. din familie - men det er forhåbentlig ikke det der er issuet?

Overfor dem af din familie der stller sig uforstående overfor dette, ville jeg sige at det er af helbredsmæssige årsager, og at der derfor er blevet besluttet at den generation kan komme med. Eftersom jeg går ud fra at dine mostre/fastre/tanter/morbrødre/farbrødre/onkler/fætre/kusiner/deres marsvin er noget yngre, så rammer de under aldersgrænsen.

Jeg kan godt forstå irritationen ved at føle sig presset til noget, og jeg forstår også godt at det frustrerende at folk sladrer i krogene fremfor at komme åbent ud og sige at de er kede af ikke at komme med. Jeg tror at det er en generationsting langt hen af vejen. Jeg tror simpelthen ikke bedsteforældre-generationen forstår at alle fester ikke bare er store fester med alle man kender og deres naboer som gæster, med suppe, steg og is på menuen. Og i princippet ville jeg måske også tage kampen og insistere på at vores fest blev som vi ville have den. Med mine forældre. Jeg synes, at indefor rimelighedens grænser, så må man tage nogle særhensyn til bedsteforældre, både fordi man har dem i kortere tid, men også fordi de bare er mere fjernet og uforstående for de valg vi træffer i dag.

Der findes masser af +80 årige der ikke er sådan, men nu taler jeg sådan mere generelt.

Efter at du har skrevet at mormor ikke er en små-senil, forvirret ældre dame, så trækker jeg nu ovenstående tilbage. Hun forstår fuldt ud hvad det er der foregår, og er bare en strid og manipulerende biaaaaarch. Man kan mene at æblet ikke falder langt fra stammen vedr. svigermor, men jeg tænker faktisk at hun, hvis svigermormor er så meget en manipulerende drama queen, så har svigermor stået i en smadder nederen situation hvor hendes mor ikke har villet gribe røret og ringe til jer, men presset sin datter til at spørge jer. Og når hun så får sin vilje, så agerer hun fornærmet og "er ikke sikker på at hun har tid den dag".

Jeg siger ikke at din svigermor ikke burde have sagt fra overfor sin mor, men det kan være svært, især når hun sandsyligvis har været vant til at tækkes sin mor og hendes humør.

Jeg kan godt forstå at du/I er ærgerlige over hvordan det hele har udartet sig. Jeg hælder til at gøre som andre har foreslået - aflyse det og gøre det med vidner fra rådhuset. De er selv skyld i at I ikke har lyst til at se dem, og drama bliver der uanset, så så kan man ligeså godt bare give dem noget at være fornærmede over.
0
Zoe 12-10-18

Tilbage til "Livets forhold"