Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Re: Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 8. sep 2017, 00:13

fisken je ved ikke om du har adgang til urkund, men det kunne være sjovt at prøve at scanne nogen google-oversatte ting fra thailandsk, russisk, osv og se om urkund finder ud af at det er sakset og google oversat.

Måske kan man oven i købet bare tage det fra engelsk.

70 sekunder på at skrive lidt om HCA fra en random side

Andersen peger ikke på en morale i slutningen af hver fortælling, men lader de allegoriske og ironiske niveauer i fortællingen tale for sig selv. Dette er også et tegn på fortællingernes værdi som litteratur. Der er dog rene eventyr som "Tommelise", hvor dyr og blomster personificeres. Der er science-fiction-historier, som "Om Aartusinder", hvor Andersen forudser flytrafik og konkluderer, at "Amerikas ungdom vil besøge det gamle Europa og se det hele på otte dage", når de kan flyve. Der er enkle, realistiske historier, som "Vanddraaben", hvor Andersen sammenligner de skøre organismer, der er synlige under et forstørrelsesglas med borgerne i København, der fortærer hinanden uden grund.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Re: Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 8. sep 2017, 00:43

De kan jo også bare simpelthen sende hele opgave i dansk A til nogen, der så skriver dem for dem. Man skal bare aftale at den anden er online mens der er eksamen.

Til dansk A kunne det f.eks. være en førsteårstuderende i dansk.

Hvordan ved man eleven har skrevet opgavebesvarelsen når de er på nettet og kan kommunikere med alle med en internetforbindelse?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Re: Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 8. sep 2017, 00:50

Man opretter et gratis forum som det her. (De kan laves gratis med en grim URL og en masse reklamer på) Eleven tager screenshots af hele opgaven og smider dem op på forumet. Så skriver "assistenten" opgaven, paster den ind på forummet, eleven paster den ind som opgavebesvarelsen, det gratis forum slettes så alle spor er væk, bum.

Undervisingsministeriet har ikke en chance for at se det.

Man kunne lige så godt give eleverne lov til at tage 5 personer med der kan hjælpe dem med at skrive opgaverne for dem :)
0
fisken80
Indlæg: 11998
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 768
Likede indlæg: 28978

Re: Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Indlægaf fisken80 » 9. sep 2017, 14:35

eks-Maupassant skrev:
fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:
fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:
fisken80 skrev:Ministeren har taget beslutningen fordi indberetningerne om formodet snyd er steget fra 169 til 229 fra 2016 til 2017. Og her snakker vi ud af 228.000 bedømte besvarelser... jeg kan godt se, at problemet er meget meget stort og at der skal sættes himmel og jord i bevægelse for at komme det til livs.

Og så pyt med, at det vil være enormt ressourcekrævende at håndhæve for de enkelte skoler. At man smider flere års forsøg og arbejde med nye prøveformer ud med badevandet. Bare vi får stoppet 229 formodede snydere...


Hej det er nok stigningen fra 169 til 229 der er et problem. Hvis det stiger med 80% om året, så går det stærkt med at komme deropad.

Så kan man lige så godt løse det med det samme i stedet for at vi vælger den normale danske model med ikke at gøre noget ved forudsigelige problemer før det forudsigelige allerede er sket, hvor folk så brokker over at de ting de fik at vide var problemer, dem har de da aldrig hørt om og det kunne de da ikke vide :)


Den eneste grund til den stigning er, at alle opgaver i dansk og engelsk nu afleveres elektronisk og automatisk køres gennem urkund og scannes for afskrift fra nettet.
Det system er først blevet fuldt implementeret i år så det var ret forventeligt, at tallet ville stige.


Hvis man finder en tekst på et andet sprog end dansk, google translater den, og så retter sproget til så den er normalt dansk, så finder systemerne den ikke tror jeg. Det kan man gøre hurtigt.

Men jeg er da helt enig med dig i at omfanget af snyd er vigtigt, det må da også være bekymrende at de hidtidige systemer man kørte med kun har fanget ca 60% af snyd, og så kan man så tænke hvor stor en % de nuværende fanger.


1. man havde ikke nogle systemer før netprøver og urkund. Eleverne printede deres besvarelser og de blev sendt til censorerne. De blev derfor ikke kørt igennem noget snydesystem.
2. jeg forstår overhovedet ikke hvad du mener med google translate. Der er ikke noget i opgaverne til dansk A, hvor det vil give mening at copypaste noget fra en engelsk hjemmeside ind i translate og rette sproget til. Det ville være fedt, hvis man undlod at udtale sig om, hvordan der kan snydes i opgaver man ikke kender indholdet af.


Jeg ved ikke hvad opgaverne er i dansk A, men generelt kan man snyde de systemer der leder efter snyd på den måde.

F.eks. hvis du skal skrive en analyse af en internationalt kendt tekst, så finder man sådan en analyse på det sprog man nu kan og google oversætter den og retter den til.

Hvis man skal skrive hvad en svamp der bor i vanet er i biologi, så kan man tage artiklen fra den russiske wikipedia og blande det med den hollandske wikipedia, rette til og voila, så vil programmerne ikke finde ud af at det er snyd.



Svampe (Latin Porifera) - typen af ​​vandlevende (overvejende marine) multicellulære dyr, med en fastboede livsstil. Fordelt på hele kloden fra kystzonen og næsten til havets maksimale dybde. Der er omkring 8000 arter. Svampe har ikke ægte væv og organer, og forskellige funktioner udføres af en række individuelle celler og cellelag. De fleste arter ernæringen af ​​foregår ved filtrering af vand, som pumpes gennem et akvifer system, af forskellig kompleksitet, placeret inde i svampekroppen.

Gad ikke "pudse" det af, ville bare vise hvor nemt det er at producere tekst som de danske systemer ikke har en kinamands chance for at finde ud af er sakset fra nettet. Det tog mig 90 sekunder.


Det er vildt sjovt når folk tror de ved helt vildt meget om, hvad man skal til prøverne i gymnasiet og udtaler sig på baggrund af det...
Folk kommer til at fremstå vidunderligt ubegavede.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Re: Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Indlægaf Bimmerdyret » 9. sep 2017, 14:46

Falstria skrev:
Bimmerdyret skrev:
Falstria skrev:Har aldrig været til en eksamen hvor det var muligt at snyde.

Hvorfor har man pludseligt givet eleverne mulighed for at snyde? Det er da ikke elevernes fejl ihvertfald.


Det er altid muligt at snyde...du skal bare have arme eller på et tidspunkt skulle tisse (de nemme) :lol:


Hvordan?

Der har altid været eksamensvagt på minimum to personer, skal du på toilettet så følger den ene vagt dig både frem og tilbage og ingen andre kan komme på toilet imens.



:lol: :lol: :lol:


Duh... altså lokumerulleskrift mv har været briugt siden 1991...så tro mig, man kan sagtens snyde.
Desuden er det med snydesedler og skrift på arm end oldie.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Re: Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Indlægaf Bimmerdyret » 9. sep 2017, 14:48

eks-Maupassant skrev:De kan jo også bare simpelthen sende hele opgave i dansk A til nogen, der så skriver dem for dem. Man skal bare aftale at den anden er online mens der er eksamen.

Til dansk A kunne det f.eks. være en førsteårstuderende i dansk.

Hvordan ved man eleven har skrevet opgavebesvarelsen når de er på nettet og kan kommunikere med alle med en internetforbindelse?


Altså alm. netovervågning....
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Re: Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 9. sep 2017, 16:49

Bimmerdyret skrev:
eks-Maupassant skrev:De kan jo også bare simpelthen sende hele opgave i dansk A til nogen, der så skriver dem for dem. Man skal bare aftale at den anden er online mens der er eksamen.

Til dansk A kunne det f.eks. være en førsteårstuderende i dansk.

Hvordan ved man eleven har skrevet opgavebesvarelsen når de er på nettet og kan kommunikere med alle med en internetforbindelse?


Altså alm. netovervågning....


Ok hvordan virker rent konkret?

Hvis en elev logger ind på sin gmail med TOR, hvad gør lærerne så for at se at eleven ikke mailer opgaven til nogen og så får besvarelsen mailet tilbage en time senere?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Re: Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 9. sep 2017, 16:57

fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:
fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:
fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:
fisken80 skrev:Ministeren har taget beslutningen fordi indberetningerne om formodet snyd er steget fra 169 til 229 fra 2016 til 2017. Og her snakker vi ud af 228.000 bedømte besvarelser... jeg kan godt se, at problemet er meget meget stort og at der skal sættes himmel og jord i bevægelse for at komme det til livs.

Og så pyt med, at det vil være enormt ressourcekrævende at håndhæve for de enkelte skoler. At man smider flere års forsøg og arbejde med nye prøveformer ud med badevandet. Bare vi får stoppet 229 formodede snydere...


Hej det er nok stigningen fra 169 til 229 der er et problem. Hvis det stiger med 80% om året, så går det stærkt med at komme deropad.

Så kan man lige så godt løse det med det samme i stedet for at vi vælger den normale danske model med ikke at gøre noget ved forudsigelige problemer før det forudsigelige allerede er sket, hvor folk så brokker over at de ting de fik at vide var problemer, dem har de da aldrig hørt om og det kunne de da ikke vide :)


Den eneste grund til den stigning er, at alle opgaver i dansk og engelsk nu afleveres elektronisk og automatisk køres gennem urkund og scannes for afskrift fra nettet.
Det system er først blevet fuldt implementeret i år så det var ret forventeligt, at tallet ville stige.


Hvis man finder en tekst på et andet sprog end dansk, google translater den, og så retter sproget til så den er normalt dansk, så finder systemerne den ikke tror jeg. Det kan man gøre hurtigt.

Men jeg er da helt enig med dig i at omfanget af snyd er vigtigt, det må da også være bekymrende at de hidtidige systemer man kørte med kun har fanget ca 60% af snyd, og så kan man så tænke hvor stor en % de nuværende fanger.


1. man havde ikke nogle systemer før netprøver og urkund. Eleverne printede deres besvarelser og de blev sendt til censorerne. De blev derfor ikke kørt igennem noget snydesystem.
2. jeg forstår overhovedet ikke hvad du mener med google translate. Der er ikke noget i opgaverne til dansk A, hvor det vil give mening at copypaste noget fra en engelsk hjemmeside ind i translate og rette sproget til. Det ville være fedt, hvis man undlod at udtale sig om, hvordan der kan snydes i opgaver man ikke kender indholdet af.


Jeg ved ikke hvad opgaverne er i dansk A, men generelt kan man snyde de systemer der leder efter snyd på den måde.

F.eks. hvis du skal skrive en analyse af en internationalt kendt tekst, så finder man sådan en analyse på det sprog man nu kan og google oversætter den og retter den til.

Hvis man skal skrive hvad en svamp der bor i vanet er i biologi, så kan man tage artiklen fra den russiske wikipedia og blande det med den hollandske wikipedia, rette til og voila, så vil programmerne ikke finde ud af at det er snyd.



Svampe (Latin Porifera) - typen af ​​vandlevende (overvejende marine) multicellulære dyr, med en fastboede livsstil. Fordelt på hele kloden fra kystzonen og næsten til havets maksimale dybde. Der er omkring 8000 arter. Svampe har ikke ægte væv og organer, og forskellige funktioner udføres af en række individuelle celler og cellelag. De fleste arter ernæringen af ​​foregår ved filtrering af vand, som pumpes gennem et akvifer system, af forskellig kompleksitet, placeret inde i svampekroppen.

Gad ikke "pudse" det af, ville bare vise hvor nemt det er at producere tekst som de danske systemer ikke har en kinamands chance for at finde ud af er sakset fra nettet. Det tog mig 90 sekunder.


Det er vildt sjovt når folk tror de ved helt vildt meget om, hvad man skal til prøverne i gymnasiet og udtaler sig på baggrund af det...
Folk kommer til at fremstå vidunderligt ubegavede.


Hvis du nu ikke var et arrgogant fjols og kunne læse så havde du lagt mærke til at jeg skrev det her

Jeg ved ikke hvad opgaverne er i dansk A, men generelt kan man snyde de systemer der leder efter snyd på den måde.

Min post før gik på at man kan snyde urkund. Fordi man kan snyde urkund er systemet ikke troværdigt.

Det er dig selv der begynder med "det hele er OK fordi urkund", ja og det er så mærkeligt du synes det er helt fint at urkund ikke dur.

Uanset hvad emnerne er, vil der være skrevet 1000 ting om det allerede på internettet.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Re: Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 9. sep 2017, 17:22

Den her opgave f.eks.

Opgaveformulering
Skriv en diskuterende artikel om, hvordan reality-tv påvirker vores virkelighedsopfattelse.
Som en del af din artikel skal du redegøre for centrale synspunkter i Socialpornografisk tv (tekst 6) og karakterisere måden, der argumenteres på Diskuter synspunkterne, idet du inddrager andre perspektiver på debatten, som du finder på internettet.

https://www.studienet.dk/Opgaver/diskut ... 05447.aspx

Der vil man kunne sakse det meste af den fra engelsk og googleoversætte det til dansk, hvilket urkund ikke kan se.

F.eks. fra den her, det er nr 3 hit jeg fik i google f.eks. https://jennifershewmaker.com/2013/05/2 ... f-reality/

Så det vil spare en hel tid, fordi det eneste man selv skal skrive er det med socialpornografisk tv (tekst 6) og resten af opgaven er copypaste.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Re: Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Indlægaf Bimmerdyret » 9. sep 2017, 17:24

eks-Maupassant skrev:
Bimmerdyret skrev:
eks-Maupassant skrev:De kan jo også bare simpelthen sende hele opgave i dansk A til nogen, der så skriver dem for dem. Man skal bare aftale at den anden er online mens der er eksamen.

Til dansk A kunne det f.eks. være en førsteårstuderende i dansk.

Hvordan ved man eleven har skrevet opgavebesvarelsen når de er på nettet og kan kommunikere med alle med en internetforbindelse?


Altså alm. netovervågning....


Ok hvordan virker rent konkret?

Hvis en elev logger ind på sin gmail med TOR, hvad gør lærerne så for at se at eleven ikke mailer opgaven til nogen og så får besvarelsen mailet tilbage en time senere?


Det er forholdsvis enkelt i et it-system at blokke for sådan noget som g-mail,
Er man bekymret for at en gymnasieelev kobler på TOR, så er man paranoid, i og med at størstedelen af eleverne ikke engang kan bruge office 365, så at tro at elever (selv dem i grundskolen) kan andet end at bruge paint og logge ind på intra er et eksempel på manglende selvtillid.

Og hell..man kan sgu blokke diverse sider - det er banalt for en it-vejleder og kan vedkommende ikke det, så er vedkommende ikke jobbet værdigt.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Re: Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 9. sep 2017, 17:36

Bimmerdyret skrev:
eks-Maupassant skrev:
Bimmerdyret skrev:
eks-Maupassant skrev:De kan jo også bare simpelthen sende hele opgave i dansk A til nogen, der så skriver dem for dem. Man skal bare aftale at den anden er online mens der er eksamen.

Til dansk A kunne det f.eks. være en førsteårstuderende i dansk.

Hvordan ved man eleven har skrevet opgavebesvarelsen når de er på nettet og kan kommunikere med alle med en internetforbindelse?


Altså alm. netovervågning....


Ok hvordan virker rent konkret?

Hvis en elev logger ind på sin gmail med TOR, hvad gør lærerne så for at se at eleven ikke mailer opgaven til nogen og så får besvarelsen mailet tilbage en time senere?


Det er forholdsvis enkelt i et it-system at blokke for sådan noget som g-mail,
Er man bekymret for at en gymnasieelev kobler på TOR, så er man paranoid, i og med at størstedelen af eleverne ikke engang kan bruge office 365, så at tro at elever (selv dem i grundskolen) kan andet end at bruge paint og logge ind på intra er et eksempel på manglende selvtillid.

Og hell..man kan sgu blokke diverse sider - det er banalt for en it-vejleder og kan vedkommende ikke det, så er vedkommende ikke jobbet værdigt.


Så sikkerheden for at eleverne ikke får andre til at skrive opgaver for dem, den bygger på at IT-folkene blokeret nogen sider før eksamen, men hvis siden de bruger så ikke er på den her liste, så er der intet mere der stopper dem?

Jeg ville oprettet et forum til formålet her dagen før https://www.forumotion.com/

Hvordan undgår man rent konkret at et forum oprettet dagen før kan bruges til at eleven copypaster eksamen derover og så copypaster besvarelsen tilbage når opgaven er skrevet færdig?

Endvidere som jeg forstår dit indlæg om TOR så bygger sikkerheden der kun på at man håber på at eleverne ikke kender TOR, men dem der gør de kan så snyde fuldkommen frit. Hvor man ikke aner hvor mange af dem der så bruger TOR, men bare håber på at det gør de ikke.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Re: Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 9. sep 2017, 17:38

Det er da sikkert størstedelen af elever der ikke vil gøre det her eller kan finde ud af det, men det er da alligevel utilfredsstillende at dem der kan og vil, de kan snyde så meget de selv gider.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Re: Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Indlægaf Bimmerdyret » 9. sep 2017, 17:38

eks-Maupassant skrev:Den her opgave f.eks.

Opgaveformulering
Skriv en diskuterende artikel om, hvordan reality-tv påvirker vores virkelighedsopfattelse.
Som en del af din artikel skal du redegøre for centrale synspunkter i Socialpornografisk tv (tekst 6) og karakterisere måden, der argumenteres på Diskuter synspunkterne, idet du inddrager andre perspektiver på debatten, som du finder på internettet.

https://www.studienet.dk/Opgaver/diskut ... 05447.aspx

Der vil man kunne sakse det meste af den fra engelsk og googleoversætte det til dansk, hvilket urkund ikke kan se.

F.eks. fra den her, det er nr 3 hit jeg fik i google f.eks. https://jennifershewmaker.com/2013/05/2 ... f-reality/

Så det vil spare en hel tid, fordi det eneste man selv skal skrive er det med socialpornografisk tv (tekst 6) og resten af opgaven er copypaste.



HAHAHAHAHAAAA.. ja, men du tror da ikke at lærerne ikke kan fatte "Translate" ...det er et af de første steder man tjekker :lol2:
Du er vel ikke sådan en, der tror at lærere er så naive, at de ikke - prøver at være elev?

FAIR NOK..jeg kan godt se din pointe, men som sådan er problemet ikke eksamens situationen, men de skriftiige afleveringer der er iløbet af året,
Hey.. for 25 år siden, skrev vi af efter hinanden, det indrømmer mine svigerforælder også de gjorde (70 år+)

Selve læringsmålet i den opgave du nævner inkluderer mange aspekter,der ikke bare kan bruges ved at tage det link du henviser til.
Hvis man ikke ved om det er Ethos, Pathos eller Logos der er fremhævende og hvordan, så er er Jennifers blogindlæg ubrugelig. :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Re: Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Indlægaf Slettet bruger » 9. sep 2017, 17:57

Bimmerdyret skrev:
eks-Maupassant skrev:Den her opgave f.eks.

Opgaveformulering
Skriv en diskuterende artikel om, hvordan reality-tv påvirker vores virkelighedsopfattelse.
Som en del af din artikel skal du redegøre for centrale synspunkter i Socialpornografisk tv (tekst 6) og karakterisere måden, der argumenteres på Diskuter synspunkterne, idet du inddrager andre perspektiver på debatten, som du finder på internettet.

https://www.studienet.dk/Opgaver/diskut ... 05447.aspx

Der vil man kunne sakse det meste af den fra engelsk og googleoversætte det til dansk, hvilket urkund ikke kan se.

F.eks. fra den her, det er nr 3 hit jeg fik i google f.eks. https://jennifershewmaker.com/2013/05/2 ... f-reality/

Så det vil spare en hel tid, fordi det eneste man selv skal skrive er det med socialpornografisk tv (tekst 6) og resten af opgaven er copypaste.



HAHAHAHAHAAAA.. ja, men du tror da ikke at lærerne ikke kan fatte "Translate" ...det er et af de første steder man tjekker :lol2:
Du er vel ikke sådan en, der tror at lærere er så naive, at de ikke - prøver at være elev?

FAIR NOK..jeg kan godt se din pointe, men som sådan er problemet ikke eksamens situationen, men de skriftiige afleveringer der er iløbet af året,
Hey.. for 25 år siden, skrev vi af efter hinanden, det indrømmer mine svigerforælder også de gjorde (70 år+)

Selve læringsmålet i den opgave du nævner inkluderer mange aspekter,der ikke bare kan bruges ved at tage det link du henviser til.
Hvis man ikke ved om det er Ethos, Pathos eller Logos der er fremhævende og hvordan, så er er Jennifers blogindlæg ubrugelig. :)


Ja der har altid været snyd, men det er jo 100.000 gange nemmere i dag pga internettet, og så må man jo være udviklingen voksen og ikke bilde sig ind at man kører videre som de gode gamle dage. Det er jo almen viden.

Og igen - du misforstår hele min pointe.

Når jeg linker til Jennifers blogindlæg, så er det ikke fordi jeg mener at de blogindlæg er det bedste i hele verden eller whatever. Det er for at vise at man kan finde brugbare ting meget nemt og hurtigt.

Hvis jeg brugte 10 minutter på det i stedet for 13 sekunder, så ville jeg jo have fundet en del flere ting.

Jeg ved godt lærerne kender googletranslate, men jeg ved også at de ikke tjekker sprog som italiensk eller hollandsk. Du skal ikke bilde mig ind at lærerne googletranslater opgaven til swahili, japansk, holandsk, urdu, russisk, rumænsk, polsk og så googler teksten for at se om det er sakset fra swahili, japansk, holandsk, urdu, russisk, rumænsk, polsk.

Man skriver sin søgetekst på dansk, google translater til hollandsk, google translater det man finder til dansk, og lærerne vil aldrig regne ud, at teksten kommer fra hollandsk.

Om ikke andet kan man fylde de "kedelige" dele af teksten ud, så man selv kun skal skrive noget af den.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Re: Snyderi i gymnasiet, hvorfor?

Indlægaf Bimmerdyret » 9. sep 2017, 17:58

eks-Maupassant skrev:Det er da sikkert størstedelen af elever der ikke vil gøre det her eller kan finde ud af det, men det er da alligevel utilfredsstillende at dem der kan og vil, de kan snyde så meget de selv gider.


Jo, men hvis man ikke kan sige at de vil det og ikke kan dokumentere/bevise de gør det, så kræver det vel at der er en "overmagt" - altså adminitrration, der har styr på det
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"