Prins Henrik er dement

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
MOGA
Kort karma: 377
Likede indlæg: 4411

Prins Henrik er dement

Indlægaf MOGA » 6. sep 2017, 13:03

Så kom den melding, som jeg, og nok mange andre, delvis har forventet, delvis har håbet. Mon ikke det får de fleste til at indtage en noget mere overbærende holdning til Prinsen?

http://nyheder.tv2.dk/2017-09-06-dronni ... har-demens
3
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 702
Likede indlæg: 12896

Re: Prins Henrik er dement

Indlægaf Æble » 6. sep 2017, 13:06

Det håber jeg. Godt de har meldt det ud.

Mon alt det med hans ben henover sommeren var en dækhistorie?
0
Shmartiesh
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1999

Indlægaf Shmartiesh » 6. sep 2017, 13:10

Æble skrev:Det håber jeg. Godt de har meldt det ud.

Mon alt det med hans ben henover sommeren var en dækhistorie?

Nej den er vist reelt nok. Han fik lavet en ballonudvidelse gennem lysken hvor der efterfølgende var noget komplikationer.

Men godt de har meldt det ud. Det forklarer en del. Gad vide om han så glemmer at han ikke vil begraves ved siden af fruen :lol:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Indlægaf Bimmerdyret » 6. sep 2017, 13:23

MOGA skrev:Så kom den melding, som jeg, og nok mange andre, delvis har forventet, delvis har håbet. Mon ikke det får de fleste til at indtage en noget mere overbærende holdning til Prinsen?

http://nyheder.tv2.dk/2017-09-06-dronni ... har-demens

Klart, men f... det er noget af en bredside til kongehusets PR og kommunikationsafdeling.
De burde vide internt at han var under demensudredning og således så burde han ikke (og bør fremadrettet) ikke udtale sig offentligt.
OVerbærende...hell no... nogen mente han skulle udtale sig, han fik sine fortjente hug, og udfra det han har sagt er det ikke anderledes end hvad han har sagt i de sidste 30-40 år.

Angående hans apanage, så bør man lige høre hvem der så bliver væge for ham, og om hans apanage så dermed logisk/fornuftigt overgår til Magrethe.
2
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 461
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 5186

Indlægaf Lurende Peber » 6. sep 2017, 13:31

Ikke ligefrem en overraskelse.
Så håber jeg (men tror det nu ikke) at efter dagens svælgeri, lader pressen ham i fred og undlader at lokke ham til tåkrummende udtalelser.
7
Registreret Gammel Gris :gris:
HerErJeg
Kort karma: 63
Likede indlæg: 2730

Indlægaf HerErJeg » 6. sep 2017, 13:58

Vil det så sige, at al hans snak om begravelse andre steder bar lige sådan kan underkendes?
Det er garanteret først efter hans bredside omkring begravelse, at man har fået travlt med at få ham undersøgt. Gad vide om han selv er gået med til det?

Selv om det måske lyder langt ude, så skal vi nok ikke ignorere at kongehuset har det dårligt med vildfarne udtalelser som ikke er rene solstråler, så det her kommer meget belejligt.
Det er jo ikke sådan at en dement i starten ikke er ved sin sunde fornuft og har en mening om mange ting. Det er senere at der kommer noget ud som er direkte forkert eller stærkt misforstået.
Sådan som prinsen har udtalt sig nu, det tror jeg også han havde gjort for 5 år siden, hvis han havde været i humør til det.
1
Akehurst2
Kort karma: 883
Likede indlæg: 25359

Indlægaf Akehurst2 » 6. sep 2017, 14:45

HerErJeg skrev:Vil det så sige, at al hans snak om begravelse andre steder bar lige sådan kan underkendes?

Næ: https://www.b.dk/kultur/prins-henriks-o ... r-uaendret
0
IrmaPigen
Kort karma: 839
Likede indlæg: 10028

Indlægaf IrmaPigen » 6. sep 2017, 15:48

Det er da trist. Jeg sender varme tanker til familien. Det må være en svær tid for dem.
4
pirken
Kort karma: 6
Likede indlæg: 61

Indlægaf pirken » 6. sep 2017, 20:13

Ja, så må de begge træde tilbage. Vi kan ikke være tjent med en dement konge.
0
Summer
Kort karma: 29
Likede indlæg: 933

Indlægaf Summer » 6. sep 2017, 20:28

pirken skrev:Ja, så må de begge træde tilbage. Vi kan ikke være tjent med en dement konge.

Det er vi jo heller, siden Henrik jo ikke er konge.

Jeg håber at pressen vil lade ham være - både for Prins Henrik's skyld men også for resten af kongefamilien. Det er/bliver hårdt nok for dem alle i forvejen.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20782

Indlægaf Slettet bruger » 6. sep 2017, 20:47

Det var da trist, og så må vi gi ham frikort til at sige skøre ting. Håber nu presser holder sig væk fra ham nu.
0
pirken
Kort karma: 6
Likede indlæg: 61

Indlægaf pirken » 6. sep 2017, 21:03

Summer skrev:
pirken skrev:Ja, så må de begge træde tilbage. Vi kan ikke være tjent med en dement konge.

Jeg håber at pressen vil lade ham være - både for Prins Henrik's skyld men også for resten af kongefamilien. Det er/bliver hårdt nok for dem alle i forvejen.

Han er konge.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7786
Kontakt:

Indlægaf Annione » 7. sep 2017, 04:55

pirken skrev:
Summer skrev:

Han er konge.

Henrik? Er det dig?
19
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 849
Likede indlæg: 13909

Indlægaf Lemonella » 7. sep 2017, 07:07

Jeg synes også det er trist, men da jeg så det interview SE&HØR lavede med ham, da han sad i bilen udenfor slottet i Frankrig, kunne man altså høre på hans tale, at han ikke var helt klar i hovedet og jeg fik det dårligt på han vegne.

Jeg bliver sgu også lidt trist over, at så mange mennesker åbenbart føler, at han er frit vildt og fortsætter med deres utrolig tåbelige og dumme bemærkninger.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Akehurst2
Kort karma: 883
Likede indlæg: 25359

Indlægaf Akehurst2 » 7. sep 2017, 07:40

Angelina skrev:De ter synd for ham og hans familie - han har tjent Danmark trofast i mange år. Hoffet melder at det har været en længere udredning, og at det udvikler sig atypisk stærkt. Det er jo naturligvis ikke startet i forgårs, de har nok vidst der var noget galt, allerede da han trådte tilbage.

Jeg håber han får fred, og folk lader være med at fortsat tale så grimt om ham som de har gjort i årtier.

Så er det alligevel utroligt at de så sent som for en måned siden var ude og sige, at han jo var i sin gode ret til at udtale sig. Selvom de ikke havde en diagnose, så kunne de jo meget vel have sagt noget mere overodnet om at han har brug for lidt ro og fred og vi ønsker ikke at kommentere på de ting. Det gjorde de ikke - de understøttede dem.

Og som det også er nævnt i en anden tråd: Han kørte stadig bil for en måned siden. Hvis de har vidst, der var noget galt, så burde de have stoppet det for længe siden.
6

Tilbage til "Livets forhold"