Edderkoppesæson (ingen billeder)

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Undtagelsen
Kort karma: 146
Likede indlæg: 2516

Edderkoppesæson (ingen billeder)

Indlægaf Undtagelsen » 8. sep 2017, 06:28

Synes det vrimler med edderkopper indendøre for tiden og jeg er træt af det!
Kan I anbefale en spray til vinduer, døre og sprækker, så de holder sig ude?
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 300
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 5788

Re: Edderkoppesæson (ingen billeder)

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 8. sep 2017, 06:36

Kan anbefale 3 katte :D

Har desværre ingen råd. Jeg hader selv edderkopper, men plejer at bruge kost eller avis for at nedkæmpe dem.
Men vi har heldigvis ikke haft mange edderkopper i vores lejlighed på 5.
Og efter kattene er kommet til, så har vi hverken fluer, myg, edderkopper eller noget som helst andet levende :lol:
1
Undtagelsen

Indlægaf Undtagelsen » 8. sep 2017, 07:01

NejJegErIkkeAsiat skrev:Kan anbefale 3 katte :D

Har desværre ingen råd. Jeg hader selv edderkopper, men plejer at bruge kost eller avis for at nedkæmpe dem.
Men vi har heldigvis ikke haft mange edderkopper i vores lejlighed på 5.
Og efter kattene er kommet til, så har vi hverken fluer, myg, edderkopper eller noget som helst andet levende :lol:

Øv, dårligt råd når man ikke kan tåle katte :lol:
2
Hewlett
Kort karma: 63
Likede indlæg: 2838

Indlægaf Hewlett » 8. sep 2017, 07:12

Pebermynte- og lavendel olie skulle holde edderkopper væk. Har dog ikke selv afprøvet tricket :)

Men ja, de søger inden for nu for at parre sig og lægge æg. Super lækkert.........
0
Neverkont
Kort karma: 63
Likede indlæg: 1404

Indlægaf Neverkont » 8. sep 2017, 07:44

For nogle år siden sprøjtede jeg mod lopper, og der gik mindst et år før jeg så en edderkop igen.
https://www.gartenversand-omega.de/scha ... rfrei.html
0
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 222

Indlægaf Atomic Blonde » 8. sep 2017, 08:45

Undtagelsen skrev:Synes det vrimler med edderkopper indendøre for tiden og jeg er træt af det!
Kan I anbefale en spray til vinduer, døre og sprækker, så de holder sig ude?
Bare lad dem være, dem spiser den hugorm som bor under dine gulvbrædder. :fløjt:

Nej seriøst, tror uanset hvad du gør så kommer de ind alligevel.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 375
Likede indlæg: 2736

Indlægaf Daphne » 8. sep 2017, 09:10

Åh har samme problem. Synes det hjælper lidt at lukke vinduer før det begynder at blive mørkt og koldt om aftenen. Og vil lige sige, at jeg har en kat, men det hjælper ikke det store, for enten kan hun ikke nå eller også slår hun dem ikke ordentligt ihjel - hun gør dem vist bare vrede i stedet :shock: Så jeg er lige vidt på den front..
Jeg har dog for længe siden anskaffet mig en teleskop-minimoppe dom jeg kan nå lofter og alting med. Og så har jeg tilpas afstand til krybene...

Vi bor på 1. Sal så det hjælper vist lidt - savner vores lejligheder inde i byen på 2. og 3. sal. Der døde de vist af bilos inden de nåede op :D

Har overvejet pebermynte men det kan katte vist heller ikke lide, og vores kat elsker at sidde i vinduerne.
Man kan vist få sådan en elektrisk edderkoppeskræmmer, men synes igen det vil være synd, hvis det generer katten med højfrekvens.. og ved heller ikke om den virker..
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 370
Likede indlæg: 2064

Indlægaf Panton » 8. sep 2017, 09:29

Jeg har insektnet på trærammer monteret foran alle de vinduer som åbnes. Jeg gider simpelthen ikke være nervøs for at lufte ud og have vinduer stående åbne, og jeg er skrækslagen for edderkopper. Derfor den dyre løsning, men jeg elsker det :banan:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Undtagelsen

Indlægaf Undtagelsen » 8. sep 2017, 11:03

Hewlett skrev:
Men ja, de søger inden for nu for at parre sig og lægge æg. Super lækkert.........

:shock: :shock: :shock:
2
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 103
Likede indlæg: 3356

Indlægaf Anne Droid » 8. sep 2017, 13:21

En edderkoppe-tråd uden billeder, det går ikke...

killinger.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Klimatosse
godtnavn
Kort karma: 633
Likede indlæg: 6664

Indlægaf godtnavn » 8. sep 2017, 21:52

Anne Droid skrev:En edderkoppe-tråd uden billeder, det går ikke...

killinger.jpg

Er du klar over hvor langsomt jeg er kørt ned gennem den her tråd fordi jeg kunne se der var vedhæftet billeder og jeg ikke ville se det :lol:

Jeg frygter lidt vores første år i stuen, jeg er så bange for edderkopper, håber de bliver ude, men er nok optimist så mange åbne vinduer og døre vi har konstant. Jeg har en kæreste, han virker lige så godt som en kat :D (Dog æder han dem ikke men smider dem i toilettet, så helt kat er han ikke :P )
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 400
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5523

Indlægaf didas » 8. sep 2017, 22:04

Har desværre ikke et godt råd, men manner hvor det kribler i mig for at lægge et billede op af den, vi fangede i soveværelset for et par uger siden :lol: Har de sidste mange år boet i lejlighed i byen på 2. sal. Bor nu i hus i forstæderne med et soveværelsesvindue i havehøjde. Man kunne helt seriøst se hugtænderne på den!
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 780
Likede indlæg: 13251

Indlægaf Lemonella » 9. sep 2017, 06:11

Jeg har hørt, at edderkopper ikke kan lide lugten af citron (høhø) og jeg har vasket mine vinduesrammer på altanen med vand med citron i. Det gør jeg hvert år og ind til videre, er vi kun stødt på nogen småkræ, som selv jeg kan fjerne uden, at gyse.
Altså lige med undtagelse af den jeg sloges med forleden aften på badeværelset. :shock:
Den er smuttet ind via badeværelsesvinduet som støder ud mod vores svalegang og der har jeg så ikke vasket med citronvand. Endnu. :D
Den var nu heller ikke speciel stor. Dog stor nok til, at jeg ikke brød mig om, at skulle fange den og det gik jo heller ikke helt så godt som jeg havde regnet med. :8:
Det er nu en fordel, at bo på 2 sal. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 9431

Indlægaf Bøtte » 12. sep 2017, 05:03

Lemonella skrev:Jeg har hørt, at edderkopper ikke kan lide lugten af citron (høhø) og jeg har vasket mine vinduesrammer på altanen med vand med citron i. Det gør jeg hvert år og ind til videre, er vi kun stødt på nogen småkræ, som selv jeg kan fjerne uden, at gyse.
Altså lige med undtagelse af den jeg sloges med forleden aften på badeværelset. :shock:
Den er smuttet ind via badeværelsesvinduet som støder ud mod vores svalegang og der har jeg så ikke vasket med citronvand. Endnu. :D
Den var nu heller ikke speciel stor. Dog stor nok til, at jeg ikke brød mig om, at skulle fange den og det gik jo heller ikke helt så godt som jeg havde regnet med. :8:
Det er nu en fordel, at bo på 2 sal. :)

Putter du bare citronsaft i vandet?
0
ajnaM
Kort karma: 679
Likede indlæg: 15466

Indlægaf ajnaM » 12. sep 2017, 05:55

Vi har fået sommerhus, og det går HELT amok med edderkopper. :shock:

Heldigvis er jeg ikke helt så araknofobisk som derhjemme - det er lidt som om, jeg bedre kan håndtere at møde dem i naturen, der jo på en måde er 'deres element'. Men stadigvæk.

Og så deler vi sommerhuset med mine forældre, som er typerne, der eeeeelsker edderkopper. Ja, de findes. Min far er biolog, og han synes jo seriøst, det er synd for edderkopperne at slå dem ihjel, så det nægter han. Han fjerner dem dog gerne. Forleden havde han sådan en krabat kravlende på sin hånd, mens han sagde "nåhr, manja, SE LIGE HVOR SØD DEN ER". :D :shock: :tie:
0

Tilbage til "Bolig"