Hvis man nu forestiller sig at man indleverer sin bil til reparation, og, medens den står på værkstedet, går forhandleren konkurs.
Har man så et problem, eller får man bare sin bil udleveret af boet; repareret eller ej.
Håber der er en klog m/k der kan svare, og gerne med henvisning til lovgrundlaget.
På forhånd tak.
Er der en jurist tilstede?
Re: Er der en jurist tilstede?
Som udgangspunkt tilhører bilen ikke boet, men man vil nok skulle bevise, at man har en adkomst til bilen, førend man kan få den udleveret.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Har du ikke en ejerattest eller registreringsattest, hvor der står at bilen er din?
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Nicolait skrev:Har du ikke en ejerattest eller registreringsattest, hvor der står at bilen er din?
Jo, det har jeg da, i øvrigt er det kun et tænkt eksempel, fordi vi sad et par stykker, og kom til at tale om det, uden at der var nogen som vidste noget med sikkerhed.
0
For many and many a year ago.
in a kingdom by the sea
in a kingdom by the sea
Brutus skrev:Jo, det har jeg da, i øvrigt er det kun et tænkt eksempel, fordi vi sad et par stykker, og kom til at tale om det, uden at der var nogen som vidste noget med sikkerhed.
Jeg bliver lige lidt nysgerrig, hvilket (tænkt) argument er der for at man ikke skulle kunne få bilen udleveret?
0
Folk har ret. Bilen udleveres uden om boet. Hjemlen er konkurlovens § 82.
0
Pølsemix skrev:Brutus skrev:Jo, det har jeg da, i øvrigt er det kun et tænkt eksempel, fordi vi sad et par stykker, og kom til at tale om det, uden at der var nogen som vidste noget med sikkerhed.
Jeg bliver lige lidt nysgerrig, hvilket (tænkt) argument er der for at man ikke skulle kunne få bilen udleveret?
Et eller andet med, at alt hvad der på konkurstidspunktet befandt sig på virksomhedens område ville indgå i boet.
0
in a kingdom by the sea
in a kingdom by the sea
MyGirl skrev:Folk har ret. Bilen udleveres uden om boet. Hjemlen er konkurlovens § 82.
Tak.
0
in a kingdom by the sea
in a kingdom by the sea