Oystercard

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
MOGA
Kort karma: 377
Likede indlæg: 4411

Oystercard

Indlægaf MOGA » 9. sep 2017, 09:06

Jeg skal til London om nogle dage, og havde glemt alt om Oystercard indtil i morges.
Så vidt jeg kan se, er det eneste sted man kan afhente i Københavnsområdet på Magstræde, og det er ikke realitstisk for mig indenfor de næste par dage. Så - kan man købe Oystercard enten i Gatwick eller på Victoria?
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3486
Likede indlæg: 26020

Re: Oystercard

Indlægaf Wizzze » 9. sep 2017, 09:50

MOGA skrev:Jeg skal til London om nogle dage, og havde glemt alt om Oystercard indtil i morges.
Så vidt jeg kan se, er det eneste sted man kan afhente i Københavnsområdet på Magstræde, og det er ikke realitstisk for mig indenfor de næste par dage. Så - kan man købe Oystercard enten i Gatwick eller på Victoria?

Ja, det er nemt at trække i deres automater. Husk at der er 5£ depositum på hvert kort, så putter du 15£ i en automat, så får du et Oysterkort med 10£ på kortet. og så kan du enten gemme til næste gang, eller du kan returnere kortet og få de 5£ depositum retur når du rejser hjem.
0
Do as I say! :whip:
MOGA
Kort karma: 377
Likede indlæg: 4411

Indlægaf MOGA » 9. sep 2017, 10:07

Wizzze skrev:
MOGA skrev:Jeg skal til London om nogle dage, og havde glemt alt om Oystercard indtil i morges.

Ja, det er nemt at trække i deres automater. Husk at der er 5£ depositum på hvert kort, så putter du 15£ i en automat, så får du et Oysterkort med 10£ på kortet. og så kan du enten gemme til næste gang, eller du kan returnere kortet og få de 5£ depositum retur når du rejser hjem.

Super, tak! :)
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 813
Likede indlæg: 16846

Indlægaf sigge » 10. sep 2017, 11:17

Ellers har jeg fået fortalt (men endnu ikke afprøvet selv), at kontaktløst Visa/Dankort kan bruges på samme måde som Oystercard. Der skulle være den samme grænse for max. daglig betaling som Oyster, men måske lidt dyrere på få enkeltrejser.

Min frisør har prøvet det for halvandet års tid siden, og det virkede fint for hende.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 347
Likede indlæg: 4169

Indlægaf girl_beat » 10. sep 2017, 11:55

sigge skrev:Ellers har jeg fået fortalt (men endnu ikke afprøvet selv), at kontaktløst Visa/Dankort kan bruges på samme måde som Oystercard. Der skulle være den samme grænse for max. daglig betaling som Oyster, men måske lidt dyrere på få enkeltrejser.

Min frisør har prøvet det for halvandet års tid siden, og det virkede fint for hende.

Kontaktløst Mastercard virker ligesom Oyster :gogo:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Maria86
Kort karma: 6
Likede indlæg: 117

Indlægaf Maria86 » 10. sep 2017, 19:16

Jeg ville altså ikke bruge tid på at købe det hvis du har de andre muligheder.
0

Tilbage til "Rejser"