Forelsket i en forbryder

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14791

Re: Forelsket i en forbryder

Indlægaf Juki » 11. sep 2017, 20:09

Orchidea skrev:Var det Ella? der lige linkede til artiklen (om bogen) "derfor forelsker du dig aldrig i den forkerte".

Indlægget er der af en eller anden grund ikke længere, men meget spændende og interessant artikel. Jeg bliver nødt til at læse bogen.

Det er lidt ynkeligt, men jeg ved ikke hvordan man linker - hvorfor slettede du?

Linket er her https://www.zetland.dk/historie/s8DP2KZ ... ium=social :)
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Indlægaf ManicNinja » 11. sep 2017, 20:14

Frk._Strawberry skrev:
eks-Maupassant skrev:DR har måske valgt nogen kvinder ud der passer med folks fordomme om at det skal være sån lidt trashy kvinder der gør det her? Hende der giftede sig med Peter Lundin er helt normal f.eks., hun arbejdede som journalist og mødte ham, fordi hun skulle interviewe ham.

De hedder åbenbart serial killer groupies :)

Hun er ikke journalist, nej og hun kommer fra en familie, der i den grad er dysfunktionel :)

Journalist eller ej. Dysfunktionel familie eller ej. Hvis man træffer sådan et valg, vil jeg vove den - måske lidt firkantede - påstand, at man under alle omstændigheder ikke er "normal".
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Frk._Strawberry
Kort karma: 77
Likede indlæg: 646

Indlægaf Frk._Strawberry » 11. sep 2017, 20:16

ManicNinja skrev:
Frk._Strawberry skrev:
eks-Maupassant skrev:DR har måske valgt nogen kvinder ud der passer med folks fordomme om at det skal være sån lidt trashy kvinder der gør det her? Hende der giftede sig med Peter Lundin er helt normal f.eks., hun arbejdede som journalist og mødte ham, fordi hun skulle interviewe ham.

Hun er ikke journalist, nej og hun kommer fra en familie, der i den grad er dysfunktionel :)

Journalist eller ej. Dysfunktionel familie eller ej. Hvis man træffer sådan et valg, vil jeg vove den - måske lidt firkantede - påstand, at man under alle omstændigheder ikke er "normal".

Helt enig!
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29687

Indlægaf paint » 11. sep 2017, 21:17

eks-Maupassant skrev:
paint skrev:Fænomenet er langtfra nyt. For år tilbage, var der en lignende udsendelse - der dog handlede de om fanger i amerikanske fængsler. Flere af fangerne fortale, at de fik massevis af breve fra kvinder, der gerne ville lære dem at kende.

Man havde faktisk også fundet en dansk kvinde, som var kæreste med en dødsdømt mand, i et amerikansk fængsel. Hun havde kontaktet ham pr. brev, og brevvekslingen førte til at hun tog derover, og tilbragte noget tid derovre for at kunne besøge og omgås ham.

Uden for fængslet, stod der ofte kvinder, som protesterede når deres fængselskæresters 'tur' var kommet, og de skulle henrettes. Inden det kom dertil, havde flere af dem skrevet, ringet og på anden vis søgt om benådning af disse fanger (som alle var mordere)

Hvori tiltrækningen består, er lidt af en gåde.

Næ, den kommer fra evolutionen. Du kan sikkert finde en masse konkrete studie fra Evolutionary Psychology.

https://www.google.dk/search?dcr=0&sour ... uqB9JHUciw

Det var da lidt af et bredt svar (mildest talt)
Man har nogle teorier, med basis i den såkaldte evolutionspsykologi, som også eksisterer i Danmark (og også på KU, hvis du skulle være i tvivl)
Sagen er at i Danmark (i hvert fald i København) falder det delvist ind under Udviklingspsykologi (Developmental psychology)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 11. sep 2017, 21:36

Jeg sidder og ser det nu. Holy fuck.

Hende med kæresten der har slået sin eks ihjel gør mig virkelig trist. Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte.

Og de to andre. Hende der står til rådighed på telefonen hele tiden, men ikke mindst hende der skal på date. Ej, men jeg er målløs.
1

Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 11. sep 2017, 21:51

Juki skrev:Jeg sidder og ser det nu. Holy fuck.

Hende med kæresten der har slået sin eks ihjel gør mig virkelig trist. Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte.

Og de to andre. Hende der står til rådighed på telefonen hele tiden, men ikke mindst hende der skal på date. Ej, men jeg er målløs.

Nå, men i det mindste er hun ikke til det hvis fyren slår hende, det gider hun ikke. Hun er da godt nok naiv hvis hun tror at det at han sidder i fængsel er ensbetydende med at hun "ved hvor hun har ham". Fysisk ja, men det forhindrer ham da ikke i at skrive med andre eller få besøg..
1

Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 11. sep 2017, 22:20

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:
paint skrev:Fænomenet er langtfra nyt. For år tilbage, var der en lignende udsendelse - der dog handlede de om fanger i amerikanske fængsler. Flere af fangerne fortale, at de fik massevis af breve fra kvinder, der gerne ville lære dem at kende.

Man havde faktisk også fundet en dansk kvinde, som var kæreste med en dødsdømt mand, i et amerikansk fængsel. Hun havde kontaktet ham pr. brev, og brevvekslingen førte til at hun tog derover, og tilbragte noget tid derovre for at kunne besøge og omgås ham.

Uden for fængslet, stod der ofte kvinder, som protesterede når deres fængselskæresters 'tur' var kommet, og de skulle henrettes. Inden det kom dertil, havde flere af dem skrevet, ringet og på anden vis søgt om benådning af disse fanger (som alle var mordere)

Hvori tiltrækningen består, er lidt af en gåde.

Næ, den kommer fra evolutionen. Du kan sikkert finde en masse konkrete studie fra Evolutionary Psychology.

https://www.google.dk/search?dcr=0&sour ... uqB9JHUciw

Det var da lidt af et bredt svar (mildest talt)
Man har nogle teorier, med basis i den såkaldte evolutionspsykologi, som også eksisterer i Danmark (og også på KU, hvis du skulle være i tvivl)
Sagen er at i Danmark (i hvert fald i København) falder det delvist ind under Udviklingspsykologi (Developmental psychology)

Whoa det er nyt for mig det er kommer til KU.

Det giver måske meinigen det er under DP, fordi der er mig bekendt ikke nogen terapeutisk værdi i EP, det kan forklare nogen ting om folk, men man kan ikke bruge det til at kurere nogen. Og det er jo tit det psykologer gerne vil.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 11. sep 2017, 22:28

ManicNinja skrev:
Frk._Strawberry skrev:

Men vent, Bettina Bøns kan jeg se hun hedder. Hvordan ved man hendes familie er dysfunktionel?

Kan se hendes forældre er skilt og har manuelle jobs, men det er jo ikke dysfunktionelt.

Der er en forrig kone her der kun var gift med ham i 11 dage, måske er det hende med den dysfunktionelle familie. Jeg kan ikke læse artiklen pga adblocker

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE40 ... e-kvinder/

http://www.udeoghjemme.dk/skaebner/udsa ... ter-lundin
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 11. sep 2017, 22:33

Hende med de 11 dage hedder Mariann Poulsen http://www.seoghoer.dk/nyheder/jeg-er-doemt-paa-livstid

Men der har været 1 til fordi der i artiklen står Lundin har været gift med 2 andre siden hende
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 11. sep 2017, 22:40

Hans første kone Tina, hende blev han gift med i 1996 mens han sad i fængsel for at myrde sin mor. Hun var vist den fra den dysfunktionelle familie.

Alle hans komer har alle sammen opsøgt ham i fængslet, den første efter han myrdede sin mor, og de to andre vidste han har myrdet sin mor, sin kone og konens 2 børn.

Så skal man så tænke på hvor mange flere der har besøgt ham uden at han har giftet sig med dem.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 1299
Likede indlæg: 14086

Indlægaf Aima » 11. sep 2017, 22:42

Den forrige kone var en ung, færøsk kvinde der havde været Lundins penneveninde, siden hun gik i folkeskole og kontaktede ham ifbm. et skoleprojekt. Hun var så vidt jeg husker psykologistuderende på KU, og det var i forbindelse med hun flyttede til DK, hun mødtes med Lundin. Hun forlod sin mand gennem mange år, som hun også har barn med, for Lundin.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 1299
Likede indlæg: 14086

Indlægaf Aima » 11. sep 2017, 22:47

eks-Maupassant skrev:Hans første kone Tina, hende blev han gift med i 1996 mens han sad i fængsel for at myrde sin mor. Hun var vist den fra den dysfunktionelle familie.

Alle hans komer har alle sammen opsøgt ham i fængslet, den første efter han myrdede sin mor, og de to andre vidste han har myrdet sin mor, sin kone og konens 2 børn.

Så skal man så tænke på hvor mange flere der har besøgt ham uden at han har giftet sig med dem.

Den første kone, hende Tina, blev han gift med, mens han sad i spjældet i USA, hun kontaktede ham efter at have set en udsendelse der blev lavet før drabet på Marianne Pedersen og hendes to sønner. Lundin var kæreste med Marianne, mens han stadig var gift med Tina, jeg mener hun, sidstnævnte, lige havde født hans barn, da han slog de tre ihjel.

Tina Lundin blev i øvrigt sidenhen gift med Lundins cellekammerat fra tiden i fængslet i USA.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 11. sep 2017, 22:50

Aima skrev:Den forrige kone var en ung, færøsk kvinde der havde været Lundins penneveninde, siden hun gik i folkeskole og kontaktede ham ifbm. et skoleprojekt. Hun var så vidt jeg husker psykologistuderende på KU, og det var i forbindelse med hun flyttede til DK, hun mødtes med Lundin. Hun forlod sin mand gennem mange år, som hun også har barn med, for Lundin.

Ja det er hende Mariann, med de 11 dage.

Jeg mener bestemt at have læst at hende han er gift med nu skulle interview ham, fordi hun var journalist. Og det så var under interviewt hun faldt for hans charme.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 350
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6108

Indlægaf Kattefjæs » 12. sep 2017, 06:08

Jeg så lidt af det i går. Gud hvor tragisk. Det er bestemt ikke de mest ressourcestærke typer der optræder.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige.
0
Frk._Strawberry
Kort karma: 77
Likede indlæg: 646

Indlægaf Frk._Strawberry » 12. sep 2017, 06:08

eks-Maupassant skrev:
ManicNinja skrev:
Frk._Strawberry skrev:

Men vent, Bettina Bøns kan jeg se hun hedder. Hvordan ved man hendes familie er dysfunktionel?

Kan se hendes forældre er skilt og har manuelle jobs, men det er jo ikke dysfunktionelt.

Der er en forrig kone her der kun var gift med ham i 11 dage, måske er det hende med den dysfunktionelle familie. Jeg kan ikke læse artiklen pga adblocker

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE40 ... e-kvinder/

http://www.udeoghjemme.dk/skaebner/udsa ... ter-lundin

Det kunne jo være, at jeg havde et kendskab til familien, som medierne ikke har ;)
0

Tilbage til "Livets forhold"