Anders Matthesens optræden ved Guldtuben 2017

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Minimalista
Kort karma: 18
Likede indlæg: 111

Anders Matthesens optræden ved Guldtuben 2017

Indlægaf Minimalista » 12. sep 2017, 19:58

Jeg har set klip fra Andens indslag ved Guldtuben 2017 og jeg kan godt forstå, at det er blevet debatteret meget lige siden.

Jeg kender nada af de Youtube-stjerner, der blev "roasted" undervejs, men at dømme ud fra deres reaktion, havde de ikke lige set den komme. Det fornemmes tydeligt, at Andens primære anke går på, at du ikke skal kunne noget særligt eller være noget særligt, for at blive en stjerne på youtube. Det kommer bare til at lugte for meget af jantelov efter min mening. Altså fred være med om de kan skaffe 100.000. views til et eller andet folk over 40 (på forhånd evt. undskyld til dem over 40) ikke gad at spilde deres tid på. Det er vel til dels det, man har sin ungdom til. Spilde tid, være random eller sær generelt ikke så latterligt ansvarlig som man hele tiden skal rende rundt og være som voksen. Det kunne netop ha' været fedt, hvis han i højere grad havde taget fat i, hvad der kunne ligge til grund for det (ungdomskulturen), i stedet for blot at roaste til stegen var mere end gennemstegt...

Jeg er ellers normalt ret vild med hans show men det blev bare for meget ud af én tangent.

Var du fan eller blev du provokeret?
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 1076
Likede indlæg: 15696

Re: Anders Matthesens optræden ved Guldtuben 2017

Indlægaf POCKETKITTEN » 12. sep 2017, 20:10

Det var kedeligt og akavet med ringe jokes.

Og jeg elsker ellers Anden.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14791

Indlægaf Juki » 12. sep 2017, 20:12

Det var jo ikke Anders Matthesen der optrådte som sig selv, men en fiktiv karakter spillet af ham.

Han har desuden været ude at sige at de ting der blev sagt ikke er hans egen overbevisning/mening om de youtubere, der fik en kommentar med på vejen.

Jeg synes ideen med en roast er meget sjov, men jeg har ikke set hele klippet med det så jeg kan ikke vurdere om det var over grænsen for dem det gik ud over.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
avdotja
Kort karma: 414
Likede indlæg: 9720

Indlægaf avdotja » 12. sep 2017, 20:17

Jeg har kun læst om det, ikke set showet.

Pointen med "roasting" er at det skal være sjovt. En original og anderledes fornærmelse, der får folk til at trække på smilebåndet. At sige "Du ligner et næsehorn bagfra" til en mand på 150 kg er ikke roasting. Hvorimod "Har du egentlig også problemer med at bo i etagebyggeri? Ja, jeg er bare nysgerrig, Jeg så "Otto er et næsehorn" her i weekenden og kan forstå at det har givet udfordringer for visse af dine familiemedlemmer." er.

Ud fra hvad jeg kan læse var hans show ikke "roasting" men handlede snarere om at snakke grimt om folk.
1
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 934
Likede indlæg: 10496

Indlægaf Aragorn » 12. sep 2017, 20:28

Jeg synes det var virkeligt sjovt, men jeg er også stærkt farvet af, at jeg ikke bryder mig om mennesker som Sofie Laursen og hvad de nu hedder. Lige præcis hende fremstår som et ekstremt usympatisk menneske for mig, og hvad værre er, jeg synes hun repræsenterer en patologi i vores samfund.

Ligesom jeg tror på vi kan gøre vores verden bedre ved at gøre vores bedste, så tror jeg også vi gør vores samfund værre, hvis vi påvirker andre mennesker med vores egen patologi - hvilket lige præcis Sofie Laursen har gjort enormt meget med alle hendes løgne og sit spin i medierne. Det er ikke godt, og jeg mener ikke det hun gør, spreder ringe i samfundet af noget godt der breder sig - i virkeligheden gør hun det modsatte. Havde jeg et barn der mente Sofie Laursen var spændende og et sejt menneske, ville jeg seriøst mene jeg havde fejlet i min opdragelse og dannelse af mit barn.

Så set med mine øjne og gennem mine ører fortalte Anden sandheden, og det mener jeg nærmest er en samfundspligt - at udpege når noget sygeligt breder sig, inden alle er med på vognen.

Det var ikke kun for sjov, hvad Anden sagde, intet er kun for sjov, men det var sjovt, og det var sandheden og det skulle siges.
4
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 566
Likede indlæg: 26044

Indlægaf Fyrst Eberhard » 12. sep 2017, 20:41

Efter min mening var Anden alt andet end sjov. At hive youtubere i halen, lyder umiddelbart som en tjans han skulle kunne udføre til UG, men jeg har aldrig set ham præstere på et så lavt niveau.

Lidt et sell-out faktisk.

1
Et liv - et lille glimt af tid mellem to evigheder
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 711
Likede indlæg: 14961

Indlægaf Animi » 12. sep 2017, 20:48

Minimalista skrev:Jeg har set klip fra Andens indslag ved Guldtuben 2017 og jeg kan godt forstå, at det er blevet debatteret meget lige siden.

Jeg kender nada af de Youtube-stjerner, der blev "roasted" undervejs, men at dømme ud fra deres reaktion, havde de ikke lige set den komme. Det fornemmes tydeligt, at Andens primære anke går på, at du ikke skal kunne noget særligt eller være noget særligt, for at blive en stjerne på youtube. Det kommer bare til at lugte for meget af jantelov efter min mening.Altså fred være med om de kan skaffe 100.000. views til et eller andet folk over 40 (på forhånd evt. undskyld til dem over 40) ikke gad at spilde deres tid på. Det er vel til dels det, man har sin ungdom til. Spilde tid, være random eller sær generelt ikke så latterligt ansvarlig som man hele tiden skal rende rundt og være som voksen. Det kunne netop ha' været fedt, hvis han i højere grad havde taget fat i, hvad der kunne ligge til grund for det (ungdomskulturen), i stedet for blot at roaste til stegen var mere end gennemstegt...

Jeg er ellers normalt ret vild med hans show men det blev bare for meget ud af én tangent.

Var du fan eller blev du provokeret?

Ift det markerede, så synes jeg at roastingen gav god mening, ift at det kom fra den fiktive Jannik Rundholt, der selv er en (forfejlet) youtuber og som er sur over ikke at være ligeså populær som dem til guldtuben.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lykke
Kort karma: 207
Likede indlæg: 5433

Indlægaf Lykke » 12. sep 2017, 20:54

Jeg synes det var dybt malplaceret.
Det var jo ikke sjovt i den kontekst. Og faktisk generelt ikke sjovt.
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 942
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 16770

Indlægaf Delfin » 12. sep 2017, 21:00

Nu har jeg lige set det klip, der er lagt ind. Jeg synes sådan set ikke, han er for streng, han er bare plat. Skal man stege over en sagte ild, og det samtidig skal være sjovt, så skal man altså være lidt mere fiks på finterne.
1
14 11 14
Patience
Kort karma: 60
Likede indlæg: 2034

Indlægaf Patience » 12. sep 2017, 23:45

Jeg elsker Anders Matthesen - virkelig - jeg er vild med alt han har lavet. Men jeg synes faktisk ikke det der er særligt sjovt. Jeg er sådan set enig i hans pointe, jeg synes bare det kunne have været lavet så meget mere intelligent og elegant. Jeg kan sagtens se at det med vilje at det er plat - figuren er vel lavet som en karikatur af en YouTuber men jeg må sige at jeg synes ikke det lykkedes.
Han har tidligere haft held med at lave karakterer der har et repertoire af virkelig platte jokes, men denne her karakter synes jeg slet ikke har samme niveau.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
fisken80
Kort karma: 700
Likede indlæg: 25855

Indlægaf fisken80 » 13. sep 2017, 04:49

Ahmen altså, de der youtubere der tager sig selv så seriøst at ingen kunne have gjort grin med dem uden at de var blevet smækhamrende fornærmede. Og set i det lys, ja så synes jeg anden var hylende morsom, det må jeg sgu indrømme.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1378

Indlægaf Aspargsen » 13. sep 2017, 23:52

Ja, Jeg syntes det var morsomt at høre Janniks vrede over at hans Youtube oplevelse ikke var blevet den forventet succes

Men det var morsommere at læse om Fies vrede
http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/f ... en/6818421

Er hun virkelig så dum, eller er det en rolle hun spiller :gruble:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5175

Indlægaf ExCoastal » 14. sep 2017, 02:03

Det der er ikke roasting, det er bare plat. Jo, en roast kan/skal være grov, den kan gå over stregen, men den skal være sjov. Roasting er en god amerikansk comedy tradition, søg på "comedy central roast", det er virkelig grov humor. Men humor, det er det!
1
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5175

Indlægaf ExCoastal » 14. sep 2017, 02:12

Dikus skrev:
ExCoastal skrev:Det der er ikke roasting, det er bare plat. Jo, en roast kan/skal være grov, den kan gå over stregen, men den skal være sjov. Roasting er en god amerikansk comedy tradition, søg på "comedy central roast", det er virkelig grov humor. Men humor, det er det!

Altså... De gør det vel også i cirkusrevyen? Det er jo en gammel tradition... Det jeg så fra Anden var vist mest en gammel mand, der brokkede sig over ungdommen. Det var ikke sjovt i mine øjne. Men smag og behag. Jeg gider heller ikke YouTubere :lol:

Jo, det gør de vel. Jeg så det bare som et kikset forsøg på en klassisk roast. Jeg ved heller ikke, hvem de er :lol:
0
Modesty Blame
Kort karma: 359
Likede indlæg: 5706

Indlægaf Modesty Blame » 14. sep 2017, 05:29

Dele af det er ret morsomt - andre ikke så meget.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"