»Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Slettet bruger » 13. sep 2017, 21:19

Bad Samaritan skrev:
eks-Maupassant skrev:
Bad Samaritan skrev:
eks-Maupassant skrev:
Bad Samaritan skrev:Ja, jeg synes det er pinligt. Især når man ser på, hvor meget andre lande tager på deres skuldre, og i særdeleshed når man tager i betragtning, at vi spiller en aktiv rolle i krigshandlinger, som i væsentlig grad bidrager til verdens flygtningeproblem. Jeg kan selvfølgelig sagtens se, hvorfor nogen ikke vil tages til indtægt for en politik, som først og fremmest føres af politikere, man ikke selv har stemt på - eller for den sags skyld, hvorfor det er så dejligt nemt at afskrive flygtningeproblemet som noget, der ikke har noget med een selv at gøre, og som noget andre bør tage sig af.

Men ja, som nation synes jeg vi har spillet totalt fallit på medmenneskelighedskontoen, og jeg er stykkevis overbevist om, at det kommer tilbage og bider os i røven inden længe og på en måde, som - for de dér belærende løftede pegefingre om økonomisk ansvarlighed - ender med at koste os langt dyrere som samfund end hvis vi havde taget vores del af slæbet...

Hvordan vil det ske helt konkret? Hvis vi nu sammenligner os med et land der ikke tager flygtninge ind, say Taiwan, så mener du at der er sket alle de ting der sker med lande der ikke tager flygtninge ind og de kommer så også til at ske med os?

Hvad er der sket af slemt med Taiwan? ABSOLUT INTET så vidt jeg ved, men du har måske nogen fiktive slemme ting der er sket med dem, som du gerne vil skræmme os med?

Hvis du er så sød at skrive dato for hvornår dine fiktive slemme ting er sket med Taiwan, så kan vi faktchecke dem i google også :)

Taiwan??? :lol:

Du kan godt selv se, man er lidt en skovl, hvis man pludselig slæber et randomn ass land (på et andet kontinent) ind i en diskussion, og så forlanger at modparten skal føre bevis for alt muligt, ikke? :)

Næ, fordi du siger jo du har en slags hemmelig viden om de slemme slemme ting, der sker med lande der ikke tager flygtninge ind, "bider dem i røven", så jeg tænkte din påstand måske havde en basis i en eller anden form for rigtige fakts, som man så kunne kigge på i et konkret tilfælde.

Jeg siger ikke noget om nogen "hemmelig viden" om alle mulige lande. Jeg siger, at ret meget af den politik Danmark har ført, som skulle have til formål at begrænse antallet af mennesker, som må flygte fra hus og hjem, har haft den stik modsatte effekt. Det er ikke særlig heldigt, hvis du spørger mig... og man behøver vist ikke være professor heller for at kunne se, at indvandrerstop og restriktioner heller ikke har forhindret folk i at nå herop alligevel. Hvad vi til gengæld har er en tilsyneladende endeløs kavalkade af ulykkelige historier om ventetidsbelastede mennesker på livslange offentlige ydelser, og tvangsudvisninger - selv af velfungerende unge mennesker med masser af håb og drømme for fremtiden - og en masse mennesker (heriblandt også danskere), som langsomt mister troen på velfærdssamfundet og gradvist mister tilhørsforholdet til Danmark...

Klimapolitik gider vi heller ikke. For det har Lomborg og regeringen fortalt os er noget pjat... også selvom tørker og klimaforandringer sender millioner af mennesker i vores retning, og selv de mest konservativt skeptiske forskere efterhånden peger på, at lande som vores eget meget nemt kunne gå hen og få brug for en håndsrækning med at holde vandet ude af kældrene om 40-50 år.

... og så er der helt overordnet det med de signaler vi sender til andre lande - at man bare skal rage til sig og skabe sit eget lille paradis, og så ellers lade alle andre sejle deres egen sø. Lande som vi er afhængige af, og hvis gøren og laden alene qua deres størrelse i forhold til vores ganske ofte påvirker os way mere end vi måske lige går rundt og tror, eller er villige til at indrømme.

Men du har selvfølgelig helt ret! Selvfedme, magtfuldkommenhed og sololøb har aldrig nogensinde kostet nogen som helst noget som helst i verdenshistorien, vel? Vi skal bare se på Taiwan!!! :lol:

Nu skifter du emne igen som sædvanlig. Du må give op med at forsvare din påstand med hvordan "det bider os i røven", og så gør du ligesom Kelyanne Conway, lader som ingenting og skifter til noget andet.

At vi har folk på livslange ydelser er selvsagt ikke en måde det tråden her handler om kan "bide os i røven på", altså at vi ikke tager flygtninge ind. Taiwan har slet ikke taget nogen ind, og de har derfor ingen på livslange ydelser.

Mht til

an behøver vist ikke være professor heller for at kunne se, at indvandrerstop og restriktioner heller ikke har forhindret folk i at nå herop alligevel

Ingen har nogen sinde regnet med at vi ville gå i 0; men hvis vi forlader din verden af alterntive fakts hvor du da bare opfinder nogen fiktive personer der har sagt at DK ville gå til 0-indvandring og kigger på virkeligheden, ja så har vi jo en hel del færre end f.eks. Tyskland og Sverige, hvor alle og enhver jo også ved at deres politik gik galt for dem.

Klimapolitik har intet med det her emne at gøre; det er ren Kellyanne Conway, hun bliver f.eks. spurgt om det er OK Trump laver pussygrabbing og så ender hun ret hurtigt med at snakke om Clintons fond eller sådan noget. Og sådan er du så også; det er for mig helt normalt at venstrefløjen kører den samme alternativ fakts ting som højrefløjen, det er 2 alen af samme stykke.

Mht signaler se ovenstående. Mit standardsvar til hver gag nogen begynder at ævle med et fiktivt fakt om vores signal til omverdenen; Tjek fakts, hvor mange høre rent faktisk om de her ting. Fakts ender hver gang op med; pretty much nobody, folk interesserer sig minde for Danmark end for Kim Kardashians røv, vi er ikke et vigtigt land i verden.

Hvis man fik en 5'er hver gang en eller anden på venstrefløjen, eller en Radikal, påstod at NU er vores ry da endegyldigt nede (den er kommet 50.000 gange siden 2001), ja så var man en rig mand :) Siden sidste runde sludder med at vores signaler og ry, har vi fået monster turistboom og er populære som aldrig før. Hold du op med det fis om vores ry og signaler; der findes fakts om det her, der er folk der forsker i vores brand og omdømme; hold op med at bruge piveri og brug fakts i stedet for.

Generelt altid hvor du kan vælge mellem "piveri jeg selv finder på" eller "fakts", så vælg venligst "fakts."
2
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 13. sep 2017, 21:20

Venstrefløjen er irrationelle mørkemænd; de vil banke folk på plads med halvløgne og ved at bilde dem ind at de skal være pinlige.

Vi skal af med både dem og højrefløjen og have fornuften tilbage.
1
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 996
Likede indlæg: 11471

Indlægaf Aragorn » 13. sep 2017, 22:45

Nej, jeg synes ikke det er pinligt. Det er altid, uden undtagelse, tragisk, når et eller andet barn der er dødt eller døende eller noget andet menneskeligt kaos bliver fortalt i medierne, men vi må holde op med at lade os distrahere fra emnet: De kaotiske lande, og de lande hvor folk bliver slagtet systematisk, dør af hungersnød og sygdomme der sagtens kan behandles og forebygges, har et problem, fordi de ikke har de rigtige regeringer.

De har enten brutale regimer som Nord Korea, eller også ligger de i borgerkrig og har de facto ingen regering som eksempelvis Somalia. Det er det første problem. Der absolut må og skal et stabilt og markedsorienteret styre til i et land, for at blive stabilt. Det tør jeg sige, fordi de eneste rigtigt stabile lande med høj sikkerhed for deres borgere er markedsorienterede. Kina er i denne sammenhæng en vanskabning, et kommunistisk diktatur, der elsker at handle med vesten, som har relativt højt udviklede by-områder og har den fattigste bondekultur på samme tid.

Når regeringen er sat på plads, skal disse lande have et velfungerede landbrug, så de kan brødføde deres egen befolkning, og de skal have et produktionsapparat, der gør det muligt at handle og sælge og tjene penge. Før det bliver løst, jamen så kan det da godt være vi får reddet 500 kvoteflygtninge om året, mens hundredetusinder dør. Den sidste gruppe glemmer vi bare, vi er radikale, vi tænker kun på at hjælpe dem vi lige kan se vi kan nå, men når det kommer til stykket er vi kujoner der ikke tør indsætte kanonerne, som er de eneste ting, der virkelig kan løse problemerne.

Før de ustabile lande stabiliseres kommer der ikke varig fred og dermed varig fremgang. Så nej. Jeg mener ikke vi skal tage kvoteflygtninge, og jeg mener ikke vi skal skamme os over, ikke at gøre det, og vi skal absolut ikke skamme os fordi en eller en anden Radikal eller Alternativ politiker synes det.

Vi skal dog skamme os over at have en millitær slagkraft der er kolossal og som giver magten til at ændre verden, som lægger styrken til at fjerne diktatorer og forskellige radikale politiske grupperinger i Afrika og Mellemøsten i vores hænder - og så ikke bruge den, og blot lade tusinder og atter tusinder dø hvert år.

Det er den sande skam. Det er dét man skal være flov over. At Vesten forsøger at undvige sig sit ansvar. Vi kommer ikke til at se en nævneværdig ændring af situationen i vor levetid, er mit bedste bud.
Senest rettet af Aragorn 13. sep 2017, 22:48, rettet i alt 1 gang.
0

Invisible kid
Locked away in his brain
From the shame and the pain
World down the drain
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 996
Likede indlæg: 11471

Indlægaf Aragorn » 13. sep 2017, 22:47

eks-Maupassant skrev:Venstrefløjen er irrationelle mørkemænd; de vil banke folk på plads med halvløgne og ved at bilde dem ind at de skal være pinlige.

Det er vigtigt at holde sig for øje at begge sider tager fejl, og at ingen af siderne producerer brugbare resultater i denne situation.
0

Invisible kid
Locked away in his brain
From the shame and the pain
World down the drain
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 13. sep 2017, 23:31

Aragorn skrev:
eks-Maupassant skrev:Venstrefløjen er irrationelle mørkemænd; de vil banke folk på plads med halvløgne og ved at bilde dem ind at de skal være pinlige.

Det er vigtigt at holde sig for øje at begge sider tager fejl, og at ingen af siderne producerer brugbare resultater i denne situation.

Yes! 111% enig.
1
Brugeravatar
Broksen
Kort karma: 3
Geografisk sted: DK
Likede indlæg: 41

Indlægaf Broksen » 14. sep 2017, 06:25

Ja jeg skammer mig også over, at vi som danskere har folk som bare vil have åbne grænser.
Jeg tar dyb afstand fra Radikale, Alternative og den slags mennesker der sælger ud af alt hvad der er dansk, selv vores statsborgerskab.

Så jo det er en skamplet.
4
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Code71 » 14. sep 2017, 06:40

Jeg er stolt over at være født i og bo i et land, som efterlever demokratiske principper. Som ikke bare ukritisk åbner grænserne for alt og alle som søger et sted der har bedre økonomisk sikkerhedsnet end der de kommer fra. Men som stadig hjælper reelle flygtninge
4
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Indlægaf Aspargsen » 14. sep 2017, 08:12

Broksen skrev:Ja jeg skammer mig også over, at vi som danskere har folk som bare vil have åbne grænser.
Jeg tar dyb afstand fra Radikale, Alternative og den slags mennesker der sælger ud af alt hvad der er dansk, selv vores statsborgerskab.

Så jo det er en skamplet.

Helt enig, der er personer her i landet der opfører sig pinligt
Men af være pinlig over af være Dansker, Nej
2
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 358
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6123

Indlægaf Kattefjæs » 14. sep 2017, 08:21

JoyNips skrev:Jeg er hverken flov eller stolt over det. Det er jo bare her jeg tilfældigvis er født. Det anser jeg ikke som værende en præstation jeg skal føle stolthed eller flovhed over...

Helt enig. Jeg har aldrig forstaaet de der store stolthedsfoelelser - eller pinligheden for den sags skyld. Vi har ikke selv valgt hvor vi blev foedt, saa det er altsaa ikke en praestation at vaere dansk. Det er bare saadan det er. :lol:

Men som udlandsdansker laegger jeg godt maerke til hvad folk forbinder med det at vaere dansk pt.; indelukkethed, selvfedhed, racisme, uvenlighed og kulde.

Og saa selvfoelgelig velfungerende demokrati, et godt sundhedssystem, ordentlighed og hygge. :lol: Nu bor jeg i et land som ser meget op til de nordiske lande og hvor der de sidste mange aar har vaeret en total obsession med alt Scandi, men jeg arbejder i et internationalt miljoe med folk fra hele verden, saa jeg moeder mennesker fra Asien, Afrika, stort set alle de europaeiske lande, Sydamerika, USA osv. osv. hver eneste dag, og der kan man godt maerke at ideedrne om hvad Danmark staar for er nogle lidt andre.

Men det er ikke noget jeg tager personligt. Jeg forbinder ikke mig selv, min danske omgangskreds eller det liv, jeg levede i Danmark, med de negative ting jeg har naevnt her. Saa jeg synes ikke jeg repraesenterer den negative side af Danmark som udlaendinge "kender" og ikke kan lide. Jeg er utrolig glad for at vaere foedt i Danmark og at have haft mulighed for at vokse op i et velfungerende demokrati osv., men jeg tager ikke personligt aeren for det, da det jo ikke var mig som byggede det op - men jeg hjalp med at viderefoere det, og det er selvfoelgelig en god ting.

Jeg synes selvfoelgelig at det er trist at der ses negativt paa Danmark udefra, men det er ikke noget jeg tager personligt. Jeg ved godt at der er en vis sandhed i det. Jeg synes bare ikke at det er min skyld, eller pinligt for mig, eller noget jeg paa anden vis har vaeret ansvarlig for. Det er ikke min politik der bliver foert.
0
Brugeravatar
annella
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Indlægaf annella » 14. sep 2017, 08:58

Kattefjæs skrev:
JoyNips skrev:Jeg er hverken flov eller stolt over det. Det er jo bare her jeg tilfældigvis er født. Det anser jeg ikke som værende en præstation jeg skal føle stolthed eller flovhed over...

Men som udlandsdansker laegger jeg godt maerke til hvad folk forbinder med det at vaere dansk pt.; indelukkethed, selvfedhed, racisme, uvenlighed og kulde.

Det må være mærkelige 'folk', du lægger mærke til, som udlandsdansker har jeg ikke lagt mærke til eller oplevet 'folk', der har de holdninger.
2
Conway
Permanent bortvist
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Indlægaf Conway » 14. sep 2017, 10:09

Patetisk at høre indvandringsliderlige som ex. Bad Samaritan forudse bål og brand fordi vi ikke vil have flere nasserøve indenbords.
Hvor svært er det lige at se hvad der sker i de lande der topper listen over nasserøvs importører som Tyskland, Sverige og Frankrig og dernæst (helt idiotisk) prøve at overbevise alle andre om at det er den rigtige vej.
Fandens til åndsvag logik....
2
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 14. sep 2017, 11:18

annella skrev:
Kattefjæs skrev:

Det må være mærkelige 'folk', du lægger mærke til, som udlandsdansker har jeg ikke lagt mærke til eller oplevet 'folk', der har de holdninger.

Der er ikke noget maerkeligt ved dem. De hoerer det medierne i deres lande fortaeller dem, og udfra det danner de sig et generelt indtryk. Det kan da ikke vaere nogen overraskelse at der er steder i verden hvor Danmark ikke opfattes som Paradis paa jord.
0
Brugeravatar
annella

Indlægaf annella » 14. sep 2017, 12:34

Kattefjæs skrev:
annella skrev:
Kattefjæs skrev:

Der er ikke noget maerkeligt ved dem. De hoerer det medierne i deres lande fortaeller dem, og udfra det danner de sig et generelt indtryk. Det kan da ikke vaere nogen overraskelse at der er steder i verden hvor Danmark ikke opfattes som Paradis paa jord.

Hvilke steder i verden drejer det sig om?
0
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 14. sep 2017, 12:37

annella skrev:Hvilke steder i verden drejer det sig om?

Det staar i indlaegget.
0
Brugeravatar
annella

Indlægaf annella » 14. sep 2017, 12:39

Kattefjæs skrev:
annella skrev:Hvilke steder i verden drejer det sig om?

Det staar i indlaegget.

Jeg kan ikke finde 'de steder', så vær rar og oplys mig om dem.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"