daglig rutine eller noget du aldrig kunne finde på?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1149
Likede indlæg: 9762

Re: daglig rutine eller noget du aldrig kunne finde på?

Indlægaf Bøtte » 14. sep 2017, 21:12

Delfin skrev:
Bøtte skrev:
Artem skrev:For ud over undertøj, bliver tøj jo ikke beskidt af normal brug.

Jo, hvis man har en 10 mdrs baby som fast 'borddame'. Jeg har ALTID leverpostej eller smøreost på venstre ærme.

Gerne kombineret med en snotnæse på modsatte skulder og haveegrød på strømpebukserne, hvis jeg er heldig. :genert:

Intet kommer op på siden af at lugte af makrel hele eftermiddagen. // vh eks-pæd i vs :lol:

Jeg er glad for min store pige ikke spiser makrel. Og når den lille får det, giver jeg det altid :-D
1
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 409
Likede indlæg: 4309

Indlægaf Artem » 14. sep 2017, 21:12

Bøtte skrev:
Artem skrev:Jo, hvis man har en 10 mdrs baby som fast 'borddame'. Jeg har ALTID leverpostej eller smøreost på venstre ærme.

Gerne kombineret med en snotnæse på modsatte skulder og haveegrød på strømpebukserne, hvis jeg er heldig. :genert:

Men så bliver tøjet jo også direkte beskidt. ;)
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Pyjamas
Kort karma: 169
Likede indlæg: 2869

Indlægaf Pyjamas » 14. sep 2017, 21:14

Det lykkedes mig altid at få beskidt tøj, også selvom jeg har uniform på på arbejde og derfor ikke har mit normale tøj på særlig længe. Hvis det ligner noget, der kan genbruges, lugter jeg til det, ja.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 14. sep 2017, 21:17

Artem skrev:
Bøtte skrev:
Artem skrev:Jo, hvis man har en 10 mdrs baby som fast 'borddame'. Jeg har ALTID leverpostej eller smøreost på venstre ærme.

Men så bliver tøjet jo også direkte beskidt. ;)

Ja! Og det skriver du, at det ikke gør ved normalt brug, og det jeg beskriver er helt normalt brug herhjemme.
0
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 409
Likede indlæg: 4309

Indlægaf Artem » 14. sep 2017, 21:25

Bøtte skrev:Ja! Og det skriver du, at det ikke gør ved normalt brug, og det jeg beskriver er helt normalt brug herhjemme.

For mig at se er det nu lidt specielt med små børn, og når vi taler om job og uddannelse, hvor man kan blive beskidt. Har man normalt arbejdstøj på.
0
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 989
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 17613

Indlægaf Delfin » 14. sep 2017, 21:39

Artem skrev:For mig at se er det nu lidt specielt med små børn, og når vi taler om job og uddannelse, hvor man kan blive beskidt. Har man normalt arbejdstøj på.

Ang dette snakkede vi af og til om, at det er underligt, at pædagoger ikke har tillæg for snavset arbejde (det hedder et eller andet fancy), da vores job vel slider lige så meget på tøjet, som det gør at arbejde på plejehjem, hvor man har uniform. Men det er vel en overenskomst-ting
0
14 11 14
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 15. sep 2017, 02:07

Delfin skrev:
Artem skrev:For mig at se er det nu lidt specielt med små børn, og når vi taler om job og uddannelse, hvor man kan blive beskidt. Har man normalt arbejdstøj på.

Ang dette snakkede vi af og til om, at det er underligt, at pædagoger ikke har tillæg for snavset arbejde (det hedder et eller andet fancy), da vores job vel slider lige så meget på tøjet, som det gør at arbejde på plejehjem, hvor man har uniform. Men det er vel en overenskomst-ting

Beklædningsgodtgørelse. Og ja, det er skørt pædagoger ikke får det. Jeg har været ansat på to arbejdspladser, hvor jeg arbejdede tæt sammen med pædagoger og hvor jeg som den eneste fik beklædningsgodtgørelse.
1
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2061

Indlægaf cola » 15. sep 2017, 03:21

Jeg genbruger gerne mit tøj flere gange... det er faktisk først når mine bukser siger de vil vaskes at resten blir vasket, de ting jeg evt. har haft på hvor jeg har svedt i, blir lagt til siden, efter en dag eller 2 så kan de sagtens bruges igen, uden at de lugter af sved.
Det eneste jeg er pernitten med er det inderste lag.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7786
Kontakt:

Indlægaf Annione » 15. sep 2017, 04:58

Mine arbejdsbluser ryger faktisk til vask hver dag. Jeg lugter for det meste ret meget af mad, når jeg kommer hjem... og jeg hader at lugte af mad. Jeg er totalt i den forkerte branche :-D

Anyways - det er sket, at jeg har hevet tøj op af vasketøjskurven. Flere gange end jeg vil stå ved. Men aldrig tøj, der lugter. Jeg er super sart med dufte/lugte.
0
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 1040
Likede indlæg: 7233

Indlægaf Planten » 15. sep 2017, 06:23

Jeg bruger mit tøj mindst to dage (undtagen undertøj, som jeg endda kan finde på at skifte i løbet af dagen). Nogle gange bruger jeg noget af det en hel uge. Medmindre det lugter hengemt eller af mad. Jeg bruger uniform på arbejde, så jeg har næsten kun tøjet på til og fra arbejde. For hjemme har jeg ofte noget andet på. Eller ingenting :D

Jeg kunne ikke finde på at sprøjte parfume på tøjet, for som en anden nævner, kan man ikke bare dække stank med parfume. Og så bruger jeg ikke rigtig duftevand, så jeg ville føle mig så fremmed for mig selv på den måde.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 18246

Indlægaf Persnikedy » 15. sep 2017, 06:34

Jeg bruger altid mit tøj mere end 2 gange (med mindre der selvfølgelig er direkte lugt eller pletter). Jeg har sjældent tøj på, kun når jeg har gæster, laver mad (dyrt lært lektie), eller skal ud af huset. Så jeg har jo højest mit tøj på 3-5 timer før det ryger af igen.

Nude life ftw!
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 584
Likede indlæg: 8371

Indlægaf lillebjoern » 15. sep 2017, 08:10

Hvis mit tøj lugter, kunne jeg ikke finde på at dække det til med parfume, og heller ikke gå med det. Til gengæld synes jeg det er noget værre miljøsvineri at vaske tøj "bare fordi". Hvis det ikke lugter eller er beskidt, hvorfor så vaske det? Min ekskæreste gjorde det også - altså smed alt sit tøj i vaskekurven, bare fordi han havde gået med det 1 gang - og jeg ville godt nok ikke gide at vaske tøj så ofte og derudover så slider det jo også enormt på tøjet.
4
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 806
Likede indlæg: 16737

Indlægaf sigge » 15. sep 2017, 08:45

Studsgaard skrev:Jeg genbruger tøj hvis det ikke er beskidt og ikke lugter. Hvis det er i snavsetøjskurven, så er det der fordi det er beskidt og så tager jeg det ikke på igen.

Samme her.
0
You can't spell awesome without me.
Akehurst2
Kort karma: 883
Likede indlæg: 25253

Indlægaf Akehurst2 » 15. sep 2017, 08:49

Studsgaard skrev:Jeg genbruger tøj hvis det ikke er beskidt og ikke lugter. Hvis det er i snavsetøjskurven, så er det der fordi det er beskidt og så tager jeg det ikke på igen.

Når jeg lugter til mit tøj er det også før, det havner i vasketøjskurven. Lugtetesten hos mig er for at afgøre OM det skal i vasketøjskurven.

Er det først røget derned at ligge sammen med snavsede trusser og viskestykker kommer det ikke op igen, heller ikke selvom det ikke skulle have været dernede i første omgang.
1
ajnaM
Kort karma: 718
Likede indlæg: 16773

Indlægaf ajnaM » 15. sep 2017, 08:51

Jeg gjorde det i morges, da ældsten manglede en varm sweater, og jeg ikke havde nogen rene. Men altså, jeg gør det så kun med tøj, der ikke har været inderste lag.

I øvrigt var alle hans 3 tykke trøjer fuldstændig sølet ind i snavs, så han endte med ikke at få nogen af dem på. Dem, der siger, at tøj ikke bliver beskidt efter én dag, har tydeligvis ikke haft børnehavebørn. :P
3

Tilbage til "Generelt"