100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 724
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf annella » 16. sep 2017, 05:00

http://www.business.dk/transport/100.000-passagerers-ret-til-mad-syltes-af-dsb

Hvis du bliver mere end en time forsinket med toget, skal du »gratis tilbydes måltider og forfriskninger i rimeligt forhold til ventetiden«. Den ret har eksisteret i næsten otte år, men i Danmark har DSB ikke har haft travlt med at informere om denne EU-sikrede rettighed. Tværtimod oplyser DSB’s kundeservice, at passagererne ikke har ret til forplejning i tilfælde af større forsinkelser. Det skriver Politiken.

»Man kan ikke få mad og sådan noget som i et flyselskab – det er der ikke, nej«, lyder svaret fra kundecenteret på Politikens spørgsmål om ret og praksis.
Også Arriva, der varetager flere regionalstrækninger i Jylland, oplyser i kundeservice til Politiken: »Nej, vi tilbyder ikke måltider, drikkelse eller noget som helst«.

Men danske togpassagerer har siden 3. december 2009 haft denne ret til at få tilbudt vådt og tørt ved forsinkelser på over 60 minutter. Da trådte EU’s passagerrettighedsforordning i kraft, og den har direkte virkning i medlemslandene. Reglerne siger, at selskaberne skal tilbyde måltider og forfriskninger, hvis de kan leveres på rimelige vilkår i toget eller på stationen.

DSB anslår, at 100.000 passagerer i fjern- og regionaltog årligt bliver ramt af forsinkelser på over en time. Og i hvert eneste tilfælde er DSB og Arriva forpligtet til at vurdere muligheden for at give forplejning. Derudover har de, ifølge EU-Kommissionen, pligt til at informere kunderne tydeligt om rettigheden, »eftersom rettigheder er nytteløse, hvis passagererne ikke kender til dem«.



En latterlig ordning, mener jeg, der er vel ingen togpassager, der ikke kan klare en forsinkelse på 1 time uden vådt og tørt, derudover ville DSB vist få nok at lave med at servere mad og drikke for passagerer, der har forsinkelse.

Hvad mener du om ordningen?
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 13777
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31611

Re: 100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf paint » 16. sep 2017, 09:58

Jeg synes at det er en helt fin ordning. DSB, er efterhånden en vittighed i forhold til rettidighed, aflyste tog mv. Konstant er der forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, S-togsbusser.

De kunne lige så godt droppe køreplanerne og så i stedet meddele, når de kørte til tiden - det sker alligevel kun 5-6 gange om året.

Måske ville implementeringen af denne ordning, kunne få DSB til at vågne op (selvom jeg tvivler)

I øvrigt er jeg stærk tilhænger af at Bane-Danmark og DSB, sammenlægges igen. Det er komplet til grin, at der sidder to adskilte afdelinger, og styrer hvert sin del af den samlede trafik. (BaneDanmark= skinnerne. DSB=togene)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20782

Re: 100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf Slettet bruger » 16. sep 2017, 10:11

paint skrev:Jeg synes at det er en helt fin ordning. DSB, er efterhånden en vittighed i forhold til rettidighed, aflyste tog mv. Konstant er der forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, S-togsbusser.

De kunne lige så godt droppe køreplanerne og så i stedet meddele, når de kørte til tiden - det sker alligevel kun 5-6 gange om året.

Måske ville implementeringen af denne ordning, kunne få DSB til at vågne op (selvom jeg tvivler)

I øvrigt er jeg stærk tilhænger af at Bane-Danmark og DSB, sammenlægges igen. Det er komplet til grin, at der sidder to adskilte afdelinger, og styrer hvert sin del af den samlede trafik. (BaneDanmark= skinnerne. DSB=togene)


Er det så slemt? Jeg kører imellem Jylland og København hver uge, og jeg synes sjældent der er væsentlige problemer. I sidste uge blev jeg en halv time forsinket, men det var et træ der var væltet over en køreledning, så det må være o.k. Det største problem har de med at komme ind til Københavns Hovedbanegård om morgenen, det skaber ofte 5-10 minutters forsinkelse, jeg tror hovedbanen mangler spor. Tilbage til Jylland er det til tiden 9 ud af 10 gange, og meget sjældent mere end 10 minutter forsinket.
3
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 6551
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14989

Re: 100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf Hunkat » 16. sep 2017, 10:32

abcd skrev:
paint skrev:Jeg synes at det er en helt fin ordning. DSB, er efterhånden en vittighed i forhold til rettidighed, aflyste tog mv. Konstant er der forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, S-togsbusser.

De kunne lige så godt droppe køreplanerne og så i stedet meddele, når de kørte til tiden - det sker alligevel kun 5-6 gange om året.

Måske ville implementeringen af denne ordning, kunne få DSB til at vågne op (selvom jeg tvivler)

I øvrigt er jeg stærk tilhænger af at Bane-Danmark og DSB, sammenlægges igen. Det er komplet til grin, at der sidder to adskilte afdelinger, og styrer hvert sin del af den samlede trafik. (BaneDanmark= skinnerne. DSB=togene)


Er det så slemt? Jeg kører imellem Jylland og København hver uge, og jeg synes sjældent der er væsentlige problemer. I sidste uge blev jeg en halv time forsinket, men det var et træ der var væltet over en køreledning, så det må være o.k. Det største problem har de med at komme ind til Københavns Hovedbanegård om morgenen, det skaber ofte 5-10 minutters forsinkelse, jeg tror hovedbanen mangler spor. Tilbage til Jylland er det til tiden 9 ud af 10 gange, og meget sjældent mere end 10 minutter forsinket.


Nu kører jeg primært S-tog men ja, det er slemt. Ikke 2,5 time forsinket slemt, slet ikke men det er alt, alt, alt for ofte. Jeg er tilmeldt deres sms-service og et hurtigt blik nedover de advarsler jeg får siger at det i snit er 3. dag der er forsinkelser på mit S-tog. Nogle gange hver dag. Fejl på skinner, signaler, sporarbejde, politiets arbejde (det sidste kan man selvfølgelig ikke klandre DSB for). Hver 3. dage, ikke i perioder men konsistent.

Jeg tror Jyllandstogene bliver prioriterede højere fordi den akkumulerede forsinkelse i sidste ende er større. Mange af de korter strækninger lider voldosmt.
0
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 3234
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 123
Likede indlæg: 4084

Re: 100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf Stars » 16. sep 2017, 10:41

paint skrev:Jeg synes at det er en helt fin ordning. DSB, er efterhånden en vittighed i forhold til rettidighed, aflyste tog mv. Konstant er der forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, S-togsbusser.

De kunne lige så godt droppe køreplanerne og så i stedet meddele, når de kørte til tiden - det sker alligevel kun 5-6 gange om året.

Måske ville implementeringen af denne ordning, kunne få DSB til at vågne op (selvom jeg tvivler)

I øvrigt er jeg stærk tilhænger af at Bane-Danmark og DSB, sammenlægges igen. Det er komplet til grin, at der sidder to adskilte afdelinger, og styrer hvert sin del af den samlede trafik. (BaneDanmark= skinnerne. DSB=togene)



Jeg kan godt lide det klip, jeg så på TV2News, hvor Hans Engel siger noget med, at "DSB's køreplaner er hensigtserklæringer"

En time kan man nok godt klare, men sidder man f.x. fast 3½ time, må det være rimeligt med en flaske vand og en sandwich el.lign.

Jeg læste i Politiken, at de svenske jernbaner giver mobil-værdikuponer, man kan veksle til en varm drik og en kanelbolle, hvis toget er forsinket.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 6551
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14989

Re: 100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf Hunkat » 16. sep 2017, 11:45

Hvis man bliver mere end 5 min forsinket med toget i Japan så får man en undskyldning og en seddel med til sin arbejdsgiver som kan bevise at det var toget og ikke passagerens skyld at man kommer for sent på arbejde.
I 2012 var den gennemsnitslige forsinkelse på Tōkaidō Shinkansen (en af de helt store toglinjer) på 0.6 minutter. Det er en linje som betjener i snit 400.000 passagerer om dagen.


DBS kunne lære noget (og danske politikere som burde lave den investering det er at udbygge den offentlige transport)
2
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
paint
Indlæg: 13777
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31611

Re: 100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf paint » 16. sep 2017, 11:48

abcd skrev:
paint skrev:Jeg synes at det er en helt fin ordning. DSB, er efterhånden en vittighed i forhold til rettidighed, aflyste tog mv. Konstant er der forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, S-togsbusser.

De kunne lige så godt droppe køreplanerne og så i stedet meddele, når de kørte til tiden - det sker alligevel kun 5-6 gange om året.

Måske ville implementeringen af denne ordning, kunne få DSB til at vågne op (selvom jeg tvivler)

I øvrigt er jeg stærk tilhænger af at Bane-Danmark og DSB, sammenlægges igen. Det er komplet til grin, at der sidder to adskilte afdelinger, og styrer hvert sin del af den samlede trafik. (BaneDanmark= skinnerne. DSB=togene)


Er det så slemt? Jeg kører imellem Jylland og København hver uge, og jeg synes sjældent der er væsentlige problemer. I sidste uge blev jeg en halv time forsinket, men det var et træ der var væltet over en køreledning, så det må være o.k. Det største problem har de med at komme ind til Københavns Hovedbanegård om morgenen, det skaber ofte 5-10 minutters forsinkelse, jeg tror hovedbanen mangler spor. Tilbage til Jylland er det til tiden 9 ud af 10 gange, og meget sjældent mere end 10 minutter forsinket.


Det er nok primært S-togene i hovedstadsområdet, samt vist også Kystbanen til Helsingør. I årevis, har der været forsinkelser, aflysninger, sporarbejde eller vrøvl med signalsystemet.
Skal man til Hillerød med S-toget, er der ofte S-togsbusser osv.osv.

Mange af problemerne, skyldes formentlig manglende koordinering mellem Bane Danmark (som driver skinnerne) og DSB (som driver S-togsdriften.)
Det virker også lidt besynderligt, at der er to parter, der uafhængigt af hinanden står for togdriften. Det burde jo, logisk set, være samme enhed der stod for den samlede drift, så man kunne koordinere bedre.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 6551
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14989

Re: 100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf Hunkat » 16. sep 2017, 11:52

paint skrev:
abcd skrev:
paint skrev:Jeg synes at det er en helt fin ordning. DSB, er efterhånden en vittighed i forhold til rettidighed, aflyste tog mv. Konstant er der forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, S-togsbusser.

De kunne lige så godt droppe køreplanerne og så i stedet meddele, når de kørte til tiden - det sker alligevel kun 5-6 gange om året.

Måske ville implementeringen af denne ordning, kunne få DSB til at vågne op (selvom jeg tvivler)

I øvrigt er jeg stærk tilhænger af at Bane-Danmark og DSB, sammenlægges igen. Det er komplet til grin, at der sidder to adskilte afdelinger, og styrer hvert sin del af den samlede trafik. (BaneDanmark= skinnerne. DSB=togene)


Er det så slemt? Jeg kører imellem Jylland og København hver uge, og jeg synes sjældent der er væsentlige problemer. I sidste uge blev jeg en halv time forsinket, men det var et træ der var væltet over en køreledning, så det må være o.k. Det største problem har de med at komme ind til Københavns Hovedbanegård om morgenen, det skaber ofte 5-10 minutters forsinkelse, jeg tror hovedbanen mangler spor. Tilbage til Jylland er det til tiden 9 ud af 10 gange, og meget sjældent mere end 10 minutter forsinket.


Det er nok primært S-togene i hovedstadsområdet, samt vist også Kystbanen til Helsingør. I årevis, har der været forsinkelser, aflysninger, sporarbejde eller vrøvl med signalsystemet.
Skal man til Hillerød med S-toget, er der ofte S-togsbusser osv.osv.

Mange af problemerne, skyldes formentlig manglende koordinering mellem Bane Danmark (som driver skinnerne) og DSB (som driver S-togsdriften.)
Det virker også lidt besynderligt, at der er to parter, der uafhængigt af hinanden står for togdriften. Det burde jo, logisk set, være samme enhed der stod for den samlede drift, så man kunne koordinere bedre.


Et af problemerne er også at 1) staten som primær ejer af DSB skal have en stor del af overskuddet for offentlige virksomheder skal jo drives som forretninger og betale afkast til investorerne. Så selv de år det går godt så skal DSB afleverer en stor pose penge som kunne være brugt på drift/forbedringer.
2)Både spor og signaler skulle være skiftet for 20 år siden. Men det bliver ikke prioriteret politisk og BD har altså ikke de små 20-30 mia. det beløber sig til (eller mere, jo længere man sylter det...)

Edit: og det er altså ikke for at skyde på dig Paint :blush: Det er virkelig en af mine kæpheste
Senest rettet af Hunkat 16. sep 2017, 11:55, rettet i alt 1 gang.
0
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
paint
Indlæg: 13777
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31611

Re: 100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf paint » 16. sep 2017, 11:53

Hunkat skrev:Hvis man bliver mere end 5 min forsinket med toget i Japan så får man en undskyldning og en seddel med til sin arbejdsgiver som kan bevise at det var toget og ikke passagerens skyld at man kommer for sent på arbejde.
I 2012 var den gennemsnitslige forsinkelse på Tōkaidō Shinkansen (en af de helt store toglinjer) på 0.6 minutter. Det er en linje som betjener i snit 400.000 passagerer om dagen.


DBS kunne lære noget (og danske politikere som burde lave den investering det er at udbygge den offentlige transport)


DSB S-tog, undskylder sig med at der er 10.4 mio rejsende om måneden, på S-togsnettet. Men det er jo ikke noget nyt, og skinneudskiftning og reparation af signalsystemer, er jo også noget man kan forberede i forvejen - eller skifte ud gradvist, og ikke som hos DSB - på én gang alle steder.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 13777
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31611

Re: 100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf paint » 16. sep 2017, 12:00

Hunkat skrev:
paint skrev:
abcd skrev:
paint skrev:Jeg synes at det er en helt fin ordning. DSB, er efterhånden en vittighed i forhold til rettidighed, aflyste tog mv. Konstant er der forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, S-togsbusser.

De kunne lige så godt droppe køreplanerne og så i stedet meddele, når de kørte til tiden - det sker alligevel kun 5-6 gange om året.

Måske ville implementeringen af denne ordning, kunne få DSB til at vågne op (selvom jeg tvivler)

I øvrigt er jeg stærk tilhænger af at Bane-Danmark og DSB, sammenlægges igen. Det er komplet til grin, at der sidder to adskilte afdelinger, og styrer hvert sin del af den samlede trafik. (BaneDanmark= skinnerne. DSB=togene)


Er det så slemt? Jeg kører imellem Jylland og København hver uge, og jeg synes sjældent der er væsentlige problemer. I sidste uge blev jeg en halv time forsinket, men det var et træ der var væltet over en køreledning, så det må være o.k. Det største problem har de med at komme ind til Københavns Hovedbanegård om morgenen, det skaber ofte 5-10 minutters forsinkelse, jeg tror hovedbanen mangler spor. Tilbage til Jylland er det til tiden 9 ud af 10 gange, og meget sjældent mere end 10 minutter forsinket.


Det er nok primært S-togene i hovedstadsområdet, samt vist også Kystbanen til Helsingør. I årevis, har der været forsinkelser, aflysninger, sporarbejde eller vrøvl med signalsystemet.
Skal man til Hillerød med S-toget, er der ofte S-togsbusser osv.osv.

Mange af problemerne, skyldes formentlig manglende koordinering mellem Bane Danmark (som driver skinnerne) og DSB (som driver S-togsdriften.)
Det virker også lidt besynderligt, at der er to parter, der uafhængigt af hinanden står for togdriften. Det burde jo, logisk set, være samme enhed der stod for den samlede drift, så man kunne koordinere bedre.


Et af problemerne er også at 1) staten som primær ejer af DSB skal have en stor del af overskuddet for offentlige virksomheder skal jo drives som forretninger og betale afkast til investorerne. Så selv de år det går godt så skal DSB afleverer en stor pose penge som kunne være brugt på drift/forbedringer.
2)Både spor og signaler skulle være skiftet for 20 år siden. Men det bliver ikke prioriteret politisk og BD har altså ikke de små 20-30 mia. det beløber sig til (eller mere, jo længere man sylter det...)

Edit: og det er altså ikke for at skyde på dig Paint :blush: Det er virkelig en af mine kæpheste


Det er også en af mine kæpheste :) . Og jeg synes at DSB, skulle tilbageføres til 1 enhed og ikke opdelt i BD og DSB. (som varetager hver sin del af driften)

Der var for nyligt nogen som lavede en sammenligning af transporttiderne hos DSB S-tog, og konklusionen var at det var væsentligt hurtigere i 1960'erne end det er i dag. Det er gået jævnt ned ad bakke, i årenes løb.
De fandt sågar ud af, at damplokomotivet, der engang i tidernes morgen kørte til Helsingør, gjorde det nogenlunde lige så hurtigt som i dag.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 4016
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 994
Likede indlæg: 11434

Re: 100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf Aragorn » 16. sep 2017, 12:19

paint skrev:Jeg synes at det er en helt fin ordning. DSB, er efterhånden en vittighed i forhold til rettidighed, aflyste tog mv. Konstant er der forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, S-togsbusser.

De kunne lige så godt droppe køreplanerne og så i stedet meddele, når de kørte til tiden - det sker alligevel kun 5-6 gange om året.

Måske ville implementeringen af denne ordning, kunne få DSB til at vågne op (selvom jeg tvivler)

I øvrigt er jeg stærk tilhænger af at Bane-Danmark og DSB, sammenlægges igen. Det er komplet til grin, at der sidder to adskilte afdelinger, og styrer hvert sin del af den samlede trafik. (BaneDanmark= skinnerne. DSB=togene)


Jeg er helt med på en sammenlægning af Bane Danmark og DSB. Jeg er også enig i konklusionen om at DSB leverer et produkt der er for dårligt - særligt til prisen. Hvis man regner alene på brændstof er det mere end dobbelt så dyrt at køre i tog, fremfor bil. Det bliver en vanskeligere udregning hvis man skal have afskrivning af værdi, forsikring etc. med i udregningen, det er klart.

Problemet ligger naturligvis til dels i ledelsen af DSB, men bestemt også i den politiske vilje, hvor man gerne så DSB ødelagt fordi det er super socialistisk at have et velfungerede offentligt transportnet. Da man ikke bare kan lukke DSB fordi alt for mange vælgere benytter lortet, så vælger man økonomisk at udsulte virksomheden og indsætte sine egne lakajer i ledelsen, så forringelsen af produktet i stedet til sidst fører folk over til bilforhandleren, som forøvrigt støtter ens valgkamp økonomisk.
0

Invisible kid
Locked away in his brain
From the shame and the pain
World down the drain
fisken80
Indlæg: 11951
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 765
Likede indlæg: 28837

Re: 100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf fisken80 » 16. sep 2017, 13:39

paint skrev:Jeg synes at det er en helt fin ordning. DSB, er efterhånden en vittighed i forhold til rettidighed, aflyste tog mv. Konstant er der forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, S-togsbusser.

De kunne lige så godt droppe køreplanerne og så i stedet meddele, når de kørte til tiden - det sker alligevel kun 5-6 gange om året.

Måske ville implementeringen af denne ordning, kunne få DSB til at vågne op (selvom jeg tvivler)

I øvrigt er jeg stærk tilhænger af at Bane-Danmark og DSB, sammenlægges igen. Det er komplet til grin, at der sidder to adskilte afdelinger, og styrer hvert sin del af den samlede trafik. (BaneDanmark= skinnerne. DSB=togene)


5-6 gange om året. Wow så har jeg dælme da godt nok været heldig. For i perioden 27. Maj til 16 juni i år var jeg afsted som censor og med toget frem og tilbage mellem min hjemby og de skoler jeg skulle være censor hos 10 gange. Og ikke én af gangene var toget så meget som 1 minut forsinket. Og jeg var både på Sjælland og flere steder i Jylland.

En af gangene oplevede jeg, at togets ventilation var brudt ned, hvilket medførte en noget varm kupé, her kom togpersonalet rundt med vand til alle i kupeen.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 2957
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 657
Likede indlæg: 6282

Re: 100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf Kommodedyret » 16. sep 2017, 14:18

Jeg fik engang en lille flaske vand og et dameblad. Det var fordi der var orkan og togene blev aflyst så passagerene skulle evakueres.
0
This was better than anything. Even better than eating soap!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 13777
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31611

Re: 100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf paint » 16. sep 2017, 14:50

fisken80 skrev:
paint skrev:Jeg synes at det er en helt fin ordning. DSB, er efterhånden en vittighed i forhold til rettidighed, aflyste tog mv. Konstant er der forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, S-togsbusser.

De kunne lige så godt droppe køreplanerne og så i stedet meddele, når de kørte til tiden - det sker alligevel kun 5-6 gange om året.

Måske ville implementeringen af denne ordning, kunne få DSB til at vågne op (selvom jeg tvivler)

I øvrigt er jeg stærk tilhænger af at Bane-Danmark og DSB, sammenlægges igen. Det er komplet til grin, at der sidder to adskilte afdelinger, og styrer hvert sin del af den samlede trafik. (BaneDanmark= skinnerne. DSB=togene)


5-6 gange om året. Wow så har jeg dælme da godt nok været heldig. For i perioden 27. Maj til 16 juni i år var jeg afsted som censor og med toget frem og tilbage mellem min hjemby og de skoler jeg skulle være censor hos 10 gange. Og ikke én af gangene var toget så meget som 1 minut forsinket. Og jeg var både på Sjælland og flere steder i Jylland.

En af gangene oplevede jeg, at togets ventilation var brudt ned, hvilket medførte en noget varm kupé, her kom togpersonalet rundt med vand til alle i kupeen.


Det var S-tog jeg skrev om. De gange jeg har kørt til Jylland, har der ikke været problemer. Men det hjælper bare ikke så meget, når S-togene, konstant kører efter 'nødkøreplaner' eller 'ændrede køreplaner' (hvor flere linjer er aflyst).

DSBs egen statistik for S-togenes punktlighed, giver jeg ikke noget for. Aflysninger, tæller ikke med i statistikken. I princippet kunne de aflyse alle S-tog, undtaget 1, og så ville punktligheden blive udregnet efter dette éne tog, som hvis det kørte til tiden etc. ville give en 'on time-statistik' på 100% for S-togene.. :stoned:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 6551
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14989

Re: 100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf Hunkat » 16. sep 2017, 14:54

paint skrev:
fisken80 skrev:
paint skrev:Jeg synes at det er en helt fin ordning. DSB, er efterhånden en vittighed i forhold til rettidighed, aflyste tog mv. Konstant er der forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, S-togsbusser.

De kunne lige så godt droppe køreplanerne og så i stedet meddele, når de kørte til tiden - det sker alligevel kun 5-6 gange om året.

Måske ville implementeringen af denne ordning, kunne få DSB til at vågne op (selvom jeg tvivler)

I øvrigt er jeg stærk tilhænger af at Bane-Danmark og DSB, sammenlægges igen. Det er komplet til grin, at der sidder to adskilte afdelinger, og styrer hvert sin del af den samlede trafik. (BaneDanmark= skinnerne. DSB=togene)


5-6 gange om året. Wow så har jeg dælme da godt nok været heldig. For i perioden 27. Maj til 16 juni i år var jeg afsted som censor og med toget frem og tilbage mellem min hjemby og de skoler jeg skulle være censor hos 10 gange. Og ikke én af gangene var toget så meget som 1 minut forsinket. Og jeg var både på Sjælland og flere steder i Jylland.

En af gangene oplevede jeg, at togets ventilation var brudt ned, hvilket medførte en noget varm kupé, her kom togpersonalet rundt med vand til alle i kupeen.


Det var S-tog jeg skrev om. De gange jeg har kørt til Jylland, har der ikke været problemer. Men det hjælper bare ikke så meget, når S-togene, konstant kører efter 'nødkøreplaner' eller 'ændrede køreplaner' (hvor flere linjer er aflyst).

DSBs egen statistik for S-togenes punktlighed, giver jeg ikke noget for. Aflysninger, tæller ikke med i statistikken. I princippet kunne de aflyse alle S-tog, undtaget 1, og så ville punktligheden blive udregnet efter dette éne tog, som hvis det kørte til tiden etc. ville give en 'on time-statistik' på 100% for S-togene.. :stoned:


Og ændrede køreplaner er heller ikke forsinkelser, de kører jo efter den ændrede plan (ifølge DSB). Og gennemsnittet udregnes over et døgn så selv hvis ALLE tog var forsinket en hel dag så ville det stadig max være 50% fordi nattogene jo køre til tiden.
0
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"