100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Kort karma: 605
Likede indlæg: 31746

Re: 100.000 passagerers ret til mad syltes af DSB

Indlægaf paint » 16. sep 2017, 14:59

Hunkat skrev:
paint skrev:
fisken80 skrev:
paint skrev:Jeg synes at det er en helt fin ordning. DSB, er efterhånden en vittighed i forhold til rettidighed, aflyste tog mv. Konstant er der forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, S-togsbusser.

De kunne lige så godt droppe køreplanerne og så i stedet meddele, når de kørte til tiden - det sker alligevel kun 5-6 gange om året.

Måske ville implementeringen af denne ordning, kunne få DSB til at vågne op (selvom jeg tvivler)

I øvrigt er jeg stærk tilhænger af at Bane-Danmark og DSB, sammenlægges igen. Det er komplet til grin, at der sidder to adskilte afdelinger, og styrer hvert sin del af den samlede trafik. (BaneDanmark= skinnerne. DSB=togene)

5-6 gange om året. Wow så har jeg dælme da godt nok været heldig. For i perioden 27. Maj til 16 juni i år var jeg afsted som censor og med toget frem og tilbage mellem min hjemby og de skoler jeg skulle være censor hos 10 gange. Og ikke én af gangene var toget så meget som 1 minut forsinket. Og jeg var både på Sjælland og flere steder i Jylland.

En af gangene oplevede jeg, at togets ventilation var brudt ned, hvilket medførte en noget varm kupé, her kom togpersonalet rundt med vand til alle i kupeen.

Det var S-tog jeg skrev om. De gange jeg har kørt til Jylland, har der ikke været problemer. Men det hjælper bare ikke så meget, når S-togene, konstant kører efter 'nødkøreplaner' eller 'ændrede køreplaner' (hvor flere linjer er aflyst).

DSBs egen statistik for S-togenes punktlighed, giver jeg ikke noget for. Aflysninger, tæller ikke med i statistikken. I princippet kunne de aflyse alle S-tog, undtaget 1, og så ville punktligheden blive udregnet efter dette éne tog, som hvis det kørte til tiden etc. ville give en 'on time-statistik' på 100% for S-togene.. :stoned:

Og ændrede køreplaner er heller ikke forsinkelser, de kører jo efter den ændrede plan (ifølge DSB). Og gennemsnittet udregnes over et døgn så selv hvis ALLE tog var forsinket en hel dag så ville det stadig max være 50% fordi nattogene jo køre til tiden.

Ja DSB, er jo ikke dummere end at de bare ændrer køreplanen, når de ved der kommer forsinkelser. Og så kan de stadig bryste sig af 98% 'On-time' på S-togsnettet. Forsinkelserne, er nu selve køreplanen
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Indlægaf Seladon » 16. sep 2017, 15:34

Nemlig Paint, DSB ændrer køreplanen og det indebærer altid en forlænget rejsetid.
Spørgsmålet er hvorfor kunden skal betale den samme pris for normal og forlænget rejsetid.For efter DSB's mening er der absolut ingen forskel :ad!:
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 144
Likede indlæg: 3226

Indlægaf Tux » 16. sep 2017, 18:42

Hunkat skrev:
paint skrev:
fisken80 skrev:
paint skrev:Jeg synes at det er en helt fin ordning. DSB, er efterhånden en vittighed i forhold til rettidighed, aflyste tog mv. Konstant er der forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, S-togsbusser.

De kunne lige så godt droppe køreplanerne og så i stedet meddele, når de kørte til tiden - det sker alligevel kun 5-6 gange om året.

Måske ville implementeringen af denne ordning, kunne få DSB til at vågne op (selvom jeg tvivler)

I øvrigt er jeg stærk tilhænger af at Bane-Danmark og DSB, sammenlægges igen. Det er komplet til grin, at der sidder to adskilte afdelinger, og styrer hvert sin del af den samlede trafik. (BaneDanmark= skinnerne. DSB=togene)

5-6 gange om året. Wow så har jeg dælme da godt nok været heldig. For i perioden 27. Maj til 16 juni i år var jeg afsted som censor og med toget frem og tilbage mellem min hjemby og de skoler jeg skulle være censor hos 10 gange. Og ikke én af gangene var toget så meget som 1 minut forsinket. Og jeg var både på Sjælland og flere steder i Jylland.

En af gangene oplevede jeg, at togets ventilation var brudt ned, hvilket medførte en noget varm kupé, her kom togpersonalet rundt med vand til alle i kupeen.

Det var S-tog jeg skrev om. De gange jeg har kørt til Jylland, har der ikke været problemer. Men det hjælper bare ikke så meget, når S-togene, konstant kører efter 'nødkøreplaner' eller 'ændrede køreplaner' (hvor flere linjer er aflyst).

DSBs egen statistik for S-togenes punktlighed, giver jeg ikke noget for. Aflysninger, tæller ikke med i statistikken. I princippet kunne de aflyse alle S-tog, undtaget 1, og så ville punktligheden blive udregnet efter dette éne tog, som hvis det kørte til tiden etc. ville give en 'on time-statistik' på 100% for S-togene.. :stoned:

Og ændrede køreplaner er heller ikke forsinkelser, de kører jo efter den ændrede plan (ifølge DSB). Og gennemsnittet udregnes over et døgn så selv hvis ALLE tog var forsinket en hel dag så ville det stadig max være 50% fordi nattogene jo køre til tiden.

Vrøvl, eftersom der ikke kører der gerne så mange toge om natten som om dagen. Det ud egnes ikke '' pr time'' Men i procent af antal afgange.

I øvrigt giver der perfekt mening at udregne rettighedighed på baggrund af den aktuelle køreplan, da der er fundamental forskel på at kende adgang og ankomsttider før adgang (med passende varsel), og ms og dermed kan planlægge lægge efter det, end først at kunne konstatere der når man er undervejs.

Ændrede køreplaner er selvfølgelig ikke en god ting, men der skal selvfølgelig være er incitament til at melde ændringer ud på forhånd..

Generelt synes jeg DSB klarer det fint, men der er selvfølgelig plads til forbedring. Kritikken er i mine øjne overdrevet..
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 992
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 17707

Indlægaf Delfin » 16. sep 2017, 19:17

Jeg synes, EU skal blande sig uden om den slags, som må betegnes som bagateller EU sammenhæng
1
14 11 14
Brugeravatar
Lover-Moses
Kort karma: 15
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 430

Indlægaf Lover-Moses » 16. sep 2017, 20:38

Når DSB på et tidspunkt er 100% privatiseret og ikke modtager en bøjet 50 øre i statsstøtte, så synes jeg det er en fin ordning der skal overholdes, hvis den overlever en privatisering. Men indtil da, så synes jeg at sådan en ordning burde skrottes.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Indlægaf Slettet bruger » 16. sep 2017, 21:51

sortbillet.dk til alle der skal længere strækninger.

Det koster en tredjedel af DSB. Tager måske en smule længere, men med forsinkelserne er det nok det samme i det lange løb-.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 992
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 17707

Indlægaf Delfin » 17. sep 2017, 14:18

eks-Maupassant skrev:sortbillet.dk til alle der skal længere strækninger.

Det koster en tredjedel af DSB. Tager måske en smule længere, men med forsinkelserne er det nok det samme i det lange løb-.

Jeg finder ofte orange billetter, som er billigere, og der bliver jeg ikke sat af langt pokker i vold, så jeg skal bruge lang tid og masser af ekstra ventetid på bybusser for at komme til bestemmelsesstedet. Busser i mindre byer i Jylland kører jo ikke sådan lige hvert kvarter, så der er hverken vundet tid eller penge.

Jeg rejser Sjælland - Jylland tur/retur med jævne mellemrum, og så mange forsinkelser oplever jeg altså heller ikke, og skulle det være, skal der altså mere end en time til, før jeg behøver at have overlevelsespakker fra DSB. I sidste ende kommer vi jo alligevel til at betale det selv via billetpriserne, pengene skal jo komme et sted fra.
S-toget er en ganske anden snak med både forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, togbusser osv, men der behøver jeg altså heller ingen overlevelsespakke.
3
14 11 14
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2837
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 32010

Indlægaf Daine » 17. sep 2017, 14:58

De kører bare ikke nær så ofte som DSB. Jeg havde kig på dem i forbindelse med en tur til Kbh jeg skal på i november. Turen derover kunne godt lade sig gøre, selvom de er næsten dobbelt så dyre som DSB orange. Men turen hjem (lørdag aften) kunne ikke lade sig gøre, de har én tur Kbh-Herning og det var om formiddagen ...
Så jeg har orangebilletter til begge afgange, kr 209 i alt uden pladsreservation. Det er okay :)

Jeg oplever sjældent at DSB* er mere en 1/2 time forsinket. Jeg bruger dem ikke så tit, men da jeg tager (Arriva)tog hjem hver aften, så kan jeg følge med i evt DSB forsinkelser på banegården. Dog tænker jeg muligheden for forsinkelse ind i planen, hvis jeg skal nå noget bestemt - dog aldrig mere end en time, ellers bliver det jo skruen uden ende. Er de enormt meget forsinket, synes jeg faktisk det kunne være en fin gestus at komme rundt med vand og sandwich/snickers/banan/andet nemt spiseligt. Specielt de to sidstnævnte ting er noget der er forholdsvist nemt at få fat på og få på toget på en station. Sandwich kan være lidt sværere, eftersom de jo skal smøres og klargøres.

*Regional og fjerntog. Ikke s-tog, da jeg bor i det jyske.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20784

Indlægaf Slettet bruger » 17. sep 2017, 17:46

Delfin skrev:

Jeg finder ofte orange billetter, som er billigere, og der bliver jeg ikke sat af langt pokker i vold, så jeg skal bruge lang tid og masser af ekstra ventetid på bybusser for at komme til bestemmelsesstedet. Busser i mindre byer i Jylland kører jo ikke sådan lige hvert kvarter, så der er hverken vundet tid eller penge.

Jeg rejser Sjælland - Jylland tur/retur med jævne mellemrum, og så mange forsinkelser oplever jeg altså heller ikke, og skulle det være, skal der altså mere end en time til, før jeg behøver at have overlevelsespakker fra DSB. I sidste ende kommer vi jo alligevel til at betale det selv via billetpriserne, pengene skal jo komme et sted fra.
S-toget er en ganske anden snak med både forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, togbusser osv, men der behøver jeg altså heller ingen overlevelsespakke.

Ja Ok orange er bedre hvis man kender det præcise tidspunkt man skal rejse lang tid i forvejen, men med sortbillet kan man booke et par dag før til den lave pris. Så de supplerer hinanden.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"