Hunkat skrev:paint skrev:fisken80 skrev:paint skrev:Jeg synes at det er en helt fin ordning. DSB, er efterhånden en vittighed i forhold til rettidighed, aflyste tog mv. Konstant er der forsinkelser, aflysninger, sporarbejder, S-togsbusser.
De kunne lige så godt droppe køreplanerne og så i stedet meddele, når de kørte til tiden - det sker alligevel kun 5-6 gange om året.
Måske ville implementeringen af denne ordning, kunne få DSB til at vågne op (selvom jeg tvivler)
I øvrigt er jeg stærk tilhænger af at Bane-Danmark og DSB, sammenlægges igen. Det er komplet til grin, at der sidder to adskilte afdelinger, og styrer hvert sin del af den samlede trafik. (BaneDanmark= skinnerne. DSB=togene)
5-6 gange om året. Wow så har jeg dælme da godt nok været heldig. For i perioden 27. Maj til 16 juni i år var jeg afsted som censor og med toget frem og tilbage mellem min hjemby og de skoler jeg skulle være censor hos 10 gange. Og ikke én af gangene var toget så meget som 1 minut forsinket. Og jeg var både på Sjælland og flere steder i Jylland.
En af gangene oplevede jeg, at togets ventilation var brudt ned, hvilket medførte en noget varm kupé, her kom togpersonalet rundt med vand til alle i kupeen.
Det var S-tog jeg skrev om. De gange jeg har kørt til Jylland, har der ikke været problemer. Men det hjælper bare ikke så meget, når S-togene, konstant kører efter 'nødkøreplaner' eller 'ændrede køreplaner' (hvor flere linjer er aflyst).
DSBs egen statistik for S-togenes punktlighed, giver jeg ikke noget for. Aflysninger, tæller ikke med i statistikken. I princippet kunne de aflyse alle S-tog, undtaget 1, og så ville punktligheden blive udregnet efter dette éne tog, som hvis det kørte til tiden etc. ville give en 'on time-statistik' på 100% for S-togene..
Og ændrede køreplaner er heller ikke forsinkelser, de kører jo efter den ændrede plan (ifølge DSB). Og gennemsnittet udregnes over et døgn så selv hvis ALLE tog var forsinket en hel dag så ville det stadig max være 50% fordi nattogene jo køre til tiden.
Ja DSB, er jo ikke dummere end at de bare ændrer køreplanen, når de ved der kommer forsinkelser. Og så kan de stadig bryste sig af 98% 'On-time' på S-togsnettet. Forsinkelserne, er nu selve køreplanen