Spild af tid?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
avdotja
Kort karma: 433
Likede indlæg: 10290

Re: Spild af tid?

Indlægaf avdotja » 17. sep 2017, 10:05

Hvis det bliver mere end forventet gør jeg, men først efter jeg har flyttet mig så den næste kan komme til (mindes i øvrigt ikke at have oplevet nogen der ikke har rykket sig lidt væk).

Jeg kan virkelig ikke se hvordan man kan tillade sig at betragte det som spild af ens egent tid, at vente på at en foranstående kunde får sine penge tilbage og dermed afsluttet sin handel. Hvis det er sådan vi ser på tingene, vil jeg - som den 1-2 personers husstand jeg er - i så fald gerne brokke mig over alle de trælse børnefamilier som spilder min kostbare tid ved at smide mere end 20 varer op på båndet ;)
4
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1130
Likede indlæg: 17209

Indlægaf dgd2007 » 17. sep 2017, 11:13

Det er mest, når der har været et konontilbud, at jeg så lige tjekker, om jeg har fået rabatten.
De ville sagtens kunne snyde mig for 2 kr. her og der.
Det er jo lidt akavet, når man er ved at pakke en hel masse, og den næste allerede er ved at blive betjent, så man skal skynde sig at få det ned i poserne. :genert:
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 4105
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 43397

Indlægaf kidkomb » 17. sep 2017, 11:36

Jeg havde ikke lige fanget at der også blev brokket over at folk bliver stående og tjekker bon ved kassen.
Det er jo også unødvendigt åndssvagt. Ens øjne ser nok lige så godt 2 meter væk.
Selvfølgelig fjerner man sig væk når man tjekker.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
Man som i jeg
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
fisken80
Kort karma: 764
Likede indlæg: 28761

Indlægaf fisken80 » 17. sep 2017, 13:55

[quote="avdotja"]Hvis det bliver mere end forventet gør jeg, men først efter jeg har flyttet mig så den næste kan komme til (mindes i øvrigt ikke at have oplevet nogen der ikke har rykket sig lidt væk).

Jeg kan virkelig ikke se hvordan man kan tillade sig at betragte det som spild af ens egent tid, at vente på at en foranstående kunde får sine penge tilbage og dermed afsluttet sin handel. Hvis det er sådan vi ser på tingene, vil jeg - som den 1-2 personers husstand jeg er - i så fald gerne brokke mig over alle de trælse børnefamilier som spilder min kostbare tid ved at smide mere end 20 varer op på båndet ;)[/quote
Senest rettet af fisken80 17. sep 2017, 13:59, rettet i alt 2 gange.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Kort karma: 764
Likede indlæg: 28761

Indlægaf fisken80 » 17. sep 2017, 13:58

kidkomb skrev:Jeg havde ikke lige fanget at der også blev brokket over at folk bliver stående og tjekker bon ved kassen.
Det er jo også unødvendigt åndssvagt. Ens øjne ser nok lige så godt 2 meter væk.

Bestemt, men jeg tjekker ikke bon, jeg holder øje med om tilbudsvaren går ind til tilbudsprisen og hvis den ikke gør så påpeger jeg det, og i Netto skal de så have fat i en medarbejder, der kan gå ned i butikken for at tjekke om det passet hvad man siger. Og ja, det tager tid, lang tid. Og jeg er iskold. Hvis pastaen står til 5 kroner men går ind til 8 så påpeger jeg det, og så må køen gå i stå.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14768

Indlægaf Juki » 17. sep 2017, 14:04

fisken80 skrev:
kidkomb skrev:Jeg havde ikke lige fanget at der også blev brokket over at folk bliver stående og tjekker bon ved kassen.

Bestemt, men jeg tjekker ikke bon, jeg holder øje med om tilbudsvaren går ind til tilbudsprisen og hvis den ikke gør så påpeger jeg det, og i Netto skal de så have fat i en medarbejder, der kan gå ned i butikken for at tjekke om det passet hvad man siger. Og ja, det tager tid, lang tid. Og jeg er iskold. Hvis pastaen står til 5 kroner men går ind til 8 så påpeger jeg det, og så må køen gå i stå.

Det kan da heller ikke være rigtigt at det skal være kundens problem at tingene går ind til en højere pris, eller at butikken ikke har et bedre/hurtigere system til at tjekke priserne :stoned:
6
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Mette
Kort karma: 35
Likede indlæg: 633

Indlægaf Mette » 17. sep 2017, 14:14

dgd2007 skrev:Det er mest, når der har været et konontilbud, at jeg så lige tjekker, om jeg har fået rabatten.
De ville sagtens kunne snyde mig for 2 kr. her og der.
Det er jo lidt akavet, når man er ved at pakke en hel masse, og den næste allerede er ved at blive betjent, så man skal skynde sig at få det ned i poserne. :genert:

Man pakker da bare sine sager, rykker sig væk og tjekker bonnen?
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1130
Likede indlæg: 17209

Indlægaf dgd2007 » 17. sep 2017, 14:18

Mette skrev:Man pakker da bare sine sager, rykker sig væk og tjekker bonnen?

Præcis. Men så er det jo også akavet at skulle gå tilbage og sige, om den ting ikke kostede 12.95 i stedet for 14.95.
Ud over at man måske ikke engang ved det :genert:
Så derfor tjekker jeg kun, om jeg nu også har fået 50 kr. i rabat på fem pakker smør - eller om der er nogle overraskende store poster, som jeg slet ikke har købt ;)
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 989
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 17612

Indlægaf Delfin » 17. sep 2017, 14:27

Jeg tjekker ikke hver gang. Jeg gør det mest når jeg har en fornemmelse af, at der er noget galt, men jeg burde nok gøre det lidt oftere.
Hvis jeg har købt dato-varer, som kan gå forkert ind, tjekker jeg displayet, når den bliver slået ind, og det gør jeg ofte også med andre tilbudsvarer. da det oftest er ved prisændringer, at det går galt.
0
14 11 14
Allmost_Famous
Kort karma: 656
Likede indlæg: 14664

Indlægaf Allmost_Famous » 17. sep 2017, 14:33

Det kommer an på hvilken butik, jeg handler i. Nogle laver vildt mange fejl, andre har altid styr på tilbuds- og datovarer.

Jeg vil skide på om nogen mener, det er irriterende.

I løbet af de seneste uger kan jeg da komme i tanker om mange eksempler, hvor den rigtige pris ikke er blevet registreret ved kassen. Når man er sådan en som mig, der gerne køber datovarer til fryseren osv, kan det uden problemer løbe op i flere hundrede kroner om måneden. De penge kan jeg godt bruge på sjovere ting.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Akehurst2
Kort karma: 883
Likede indlæg: 25253

Indlægaf Akehurst2 » 17. sep 2017, 14:35

Jeg kan simpelthen ikke have hans arrogante tilgang til andre menneskers tid og penge.

Jeg har fandme selv lov til at bestemme om jeg vil forære supermarkedet mine penge. Og beløbet er jo åbenbart stort nok til at butikken gerne snyder, mens man sjældent hører, at der slås for små beløb ind. Det skal kunder da ikke ikke finde sig i.

Skulle han få trang til at brokke sig ude i virkeligheden i nærheden af mig, så han ville han omgående få tilbuddet om at betale mig differencen for at få det til at gå hurtigere, hvis han er ligeglad med sine penge.
11
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 517
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 7924

Indlægaf Studsgaard » 17. sep 2017, 15:56

Ja jeg tjekker enten ved at holde øje imens varene slåes ind, eller bagefter på bonen.

Vores lokale spar passer de fleste gange, men vores lokale brugs, der syntes jeg ofte der er fejl. Jeg syntes også forholdsvis ofte jeg finder fejl hvis jeg har været i bilka, og jeg tænker det er ret mange penge så stor en butik kan få ekstra ind, selv når det blot er 3-6 kr for meget, men der er jo virkelig mange der handler i bilka. Og ofte så er det tilbud jeg kun køber fordi det netop er sat ned, eller mængde rabat.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 584
Likede indlæg: 8371

Indlægaf lillebjoern » 21. sep 2017, 07:59

Jeg tjekker dem som oftest, især hvis jeg har købt mange ting og ikke kan regne ud på prisen, om der er regnet forkert. Jeg har før oplevet at der ikke blev trukke rabat, men det er ofte kun på et par kroner, og det gider jeg ikke stoppe hele køen for. Jeg ville sige det, hvis det var mere end fem kroner, tror jeg. Jeg ved ikke, hvorfor grænsen går dér for mig.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 489
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14976

Indlægaf Hunkat » 21. sep 2017, 08:09

Især i Netto oplever jeg at datovarer ikke bliver slået ind rigtigt. Der tjekker jeg nidkært og siger noget. Når der nu sidder en stor gul sticker med 5,- på, så tog jeg jo netop tre fordi jeg ville betale 15 kr, ikke 30 kr.
1
L'enfer, c'est les autres

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Indlægaf Bimmerdyret » 21. sep 2017, 08:14

Kommodedyret skrev:Jeg kigger oftest kun efter hvis beløbet ikke stemmer overens med det som jeg har regnet sammen oppe i hovedet ☺

Same-same..
0

Tilbage til "Mad og drikke"