Forargelsen er blevet vores automatreaktion

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
HerErJeg
Kort karma: 63
Likede indlæg: 2728

Re: Forargelsen er blevet vores automatreaktion

Indlægaf HerErJeg » 19. sep 2017, 13:29

Her er så to sager, hvor forargelsen spurter afsted for fulde gardiner:
https://www.bt.dk/danmark/mor-blev-fuld ... boern-ikke
Et skide skilt der har hængt der i 10 år, og så får trunten ondt i røven. Og Legoland lægger sig fladt ned på ryggen når skidtet rammer Facebook. Ynkeligt...

https://www.bt.dk/danmark/12-aarig-pige ... t-for-vold
En hysterisk tøs hvor lærerne rent faktisk udviser konsekvens, BUM, anmeldt for vold, stakkels lille pus da....
0
Akehurst2
Kort karma: 883
Likede indlæg: 25253

Indlægaf Akehurst2 » 19. sep 2017, 13:41

HerErJeg skrev:Her er så to sager, hvor forargelsen spurter afsted for fulde gardiner:
Et skide skilt der har hængt der i 10 år, og så får trunten ondt i røven. Og Legoland lægger sig fladt ned på ryggen når skidtet rammer Facebook. Ynkeligt...

Det er da et virkelig uheldigt skilt i en forlystelsespark for børn - jeg er fuldstændig enig med moderen.

Og jeg synes ikke, det har noget som helst at gøre med forargelse som automatreaktion at man siger fra over fra kønsstereotyper, især i sammenhæng til børn.
0
HerErJeg
Kort karma: 63
Likede indlæg: 2728

Indlægaf HerErJeg » 19. sep 2017, 13:44

Akehurst2 skrev:
HerErJeg skrev:Her er så to sager, hvor forargelsen spurter afsted for fulde gardiner:

Det er da et virkelig uheldigt skilt i en forlystelsespark for børn - jeg er fuldstændig enig med moderen.

Og jeg synes ikke, det har noget som helst at gøre med forargelse som automatreaktion at man siger fra over fra kønsstereotyper, især i sammenhæng til børn.

Børn læser jo overhovedet ikke det skilt på samme vis som deres mor. Det er en leg, hokus pokus, intet andet. Så må småpiger jo heller ikke stå der hjemme og klæde sig ud som prinsesser, for det er jo heller ikke noget som kommer til at gå i opfyldelse.
Vi får et samfund der efterhånden er vasket pinligt rent for skæve vinkler og forskelligheder.
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 19. sep 2017, 13:50

HerErJeg skrev:
Akehurst2 skrev:

Børn læser jo overhovedet ikke det skilt på samme vis som deres mor. Det er en leg, hokus pokus, intet andet. Så må småpiger jo heller ikke stå der hjemme og klæde sig ud som prinsesser, for det er jo heller ikke noget som kommer til at gå i opfyldelse.
Vi får et samfund der efterhånden er vasket pinligt rent for skæve vinkler og forskelligheder.

Jeg tager åbenbart bare kønsstereotyper og fastlåste strukturer mere alvorligt end dig. Jeg synes ikke bare det er en leg, hvis samfundet som sådan (inklusive store toneangivende virksomheder som LEGO) signalerer en bestemt forventet adfærd af piger og drenge.
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 19. sep 2017, 14:03

HerErJeg skrev:
Det som egentlig forplumrer debatten mht forargelse, er jo lige præcis at han er på overførselsindkomst. Faktum er, at manden på den ene eller anden måde kan rejse 7.000 kr. til huslejen, og det nok mindst lige så meget det som mange har ondt i røven over.
Han stiller egentlig bare spørgsmålstegn ved, om det rimelige i at en lille lejlighed koster så meget, men det er nok ikke så væsentligt.

Nu hvor du er tilbage i tråden, vil du så ikke svare på, hvor du får det her fra? For jeg har ikke set nogen være forargede over at han har 7.000 til husleje.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1610

Indlægaf Bimmerdyret » 20. sep 2017, 17:41

HerErJeg skrev:
paint skrev:
Akehurst2 skrev:
paint skrev:
Akehurst2 skrev:Nu er der tale om en mand, der på sygedagpenge med en hustru uden arbejde og derfor uden indtægt gerne vil have en treværelses -eller fireværelserslejlighed "inde i byen" i Århus til max 7.000 om måneden. Under ingen omstændigheder i Gellerup eller lignende.

Jeg bliver ikke forarget over ham, men jeg synes han kræver noget, det er svært at være enig med ham i, at han har krav på.

Men hvor er de billige boliger, som politikere har lovet i årtier blevet af? Og hvorfor er der 7 års ventetid på en almen bolig, som folk kan betale?

Nu kender jeg ikke så meget til forholdene i Århus, men det er da problematisk at stort set alt, hvad man bygger af nyt, er ejerlejligheder i millionklassen og ikke det der er brug for. Det er da et samfundsproblem, så vidt jeg kan se. Manden kan (sålænge hans kone ikke har et arbejde) betale 7000 kr om måneden i husleje, for en tre-værelses lejlighed. Det er da ikke et urimeligt krav, i mine øjne.

Ja, manden kan betale 7.000 kr. om måneden for en treværelses, og han insisterer på for det beløb at bo i den allermest attraktive del af Danmarks næststørste by. Han vil i øvrigt ikke have en lille treværelses, for han har allerede 67 m2 og mangler et værelse (og nævner selv, at han egentlig gerne vil have en fireværelses), så et fair gæt er, at han gerne vil have (i hvert fald) 10 m2 mere.

Det kan man så være enig eller uenig i, er et rimeligt krav. Jeg synes det ikke. At en overførselsindkomst ikke kan betale en rummelig familiebolig for fire på en meget attraktiv adresse betyder ikke, at boligerne er for dyre.

Jeg mener stadig, at det burde være muligt (for familien) at kunne komme i betragtning til en større lejlighed (f.eks en almen bolig) - med en kortere venteid end 7 år. Men naturligvis ikke i byens mest attraktive kvarter (formentlig det dyreste). Det sidste havde jeg ikke læst.

Det som egentlig forplumrer debatten mht forargelse, er jo lige præcis at han er på overførselsindkomst. Faktum er, at manden på den ene eller anden måde kan rejse 7.000 kr. til huslejen, og det nok mindst lige så meget det som mange har ondt i røven over.
Han stiller egentlig bare spørgsmålstegn ved, om det rimelige i at en lille lejlighed koster så meget, men det er nok ikke så væsentligt.

Her hvor jeg bor koster 15 m2 kollegiebolig 5800 om måneden..
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"