Tjekker du din bon?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 31212

Re: Tjekker du din bon?

Indlægaf LadyFox » 17. sep 2017, 15:31

Lemonella skrev:
Lemonella skrev:
fisken80 skrev:
Lemonella skrev:
fisken80 skrev:
Flora skrev:
LadyFox skrev:
Flora skrev:
LadyFox skrev:Jeg tjekker kun bonen hvis jeg fornemmer der er noget der ikke stemmer. Jeg ved som regel godt hvad mit indkøb ca. Koster når jeg når kassen.
Jeg kunne godt tænke mig at man kunne fravælge bonen helt, da jeg synes det er spild af papir at den absolut skal printes om jeg skal bruge den eller ej.

Jeg er med på at jeg nogengange bliver snydt for et par kroner, men omvendt ved jeg også godt at jeg nogengange får en vare for billigt, jeg tror det går meget lige op i sidste ende.

Det kan man da også. De fleste steder jeg handler spørger de om man vil have bonen og hvis man siger nej printer de den slet ikke ud.

Mærkeligt. Bonen printer altid hvor jeg handler.

Ok. Det kan være det er en anden kæde så. Det er i Netto og Føtex jeg altid bliver spurgt. Uanset giver jeg dig ret i, at det er spild af papir at printe bonen, hvis kunden ikke vil have den.

I Brugsen og i Rema printer de også kun bon hvis man vil have det. Fakta er jeg i tvivl om, men jeg tror de printer uanset om man ønsker det eller ej.

I "mine" 2 Faktaer, spørger de altid om man ønsker kvitteringen med. :)

Tjekker altid min bon, men jeg har som regel et nogenlunde beløb i hovedet over, hvad jeg tror det bliver, så jeg ved, hvis den skal tjekkes ekstra grundigt.

Jeg kommer lige fra Fakta nu, og de spørger ja, men kvitteringen printes og så smider de den ud, hvis man siger nej.

Vi var i begge Faktaer i går og ingen af stederne printede de bonen ud. Så der er altså forskel. Det er da også papirspild, at printe ud og smide væk.

Edit: jeg købte smøger begge steder og der beder jeg aldrig om en bon. :D

Min Netto spørger om man vil have bonen, men de printer den ud uanset hvad. :gruble:
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 780
Likede indlæg: 13250

Indlægaf Lemonella » 17. sep 2017, 15:53

@fisken80, min kæreste har lige fortalt mig, at jeg ikke har helt ret. :D Vi har faktisk 2 Faktaer mere i vores lille by og der printer de bonen ud, uanset om man vil have den eller ej.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 620
Likede indlæg: 15714

Indlægaf Flora » 17. sep 2017, 16:29

^Det er altså sært at der er forskel, når det er indenfor samme kæde. Man skulle da tro, at de havde en overordnet politik :gruble:
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 780
Likede indlæg: 13250

Indlægaf Lemonella » 17. sep 2017, 16:55

Flora skrev:^Det er altså sært at der er forskel, når det er indenfor samme kæde. Man skulle da tro, at de havde en overordnet politik :gruble:

Det undrede også mig, men som kæresten sagde, er de 2 af butikkerne forholdsvis nyrenoverede og de andre 2 har endnu en renovering til gode. Så måske kassesystemet er nyere i de 2 af butikkerne, end i de 2 "gamle". Det kunne vel være en forklaring. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 620
Likede indlæg: 15714

Indlægaf Flora » 17. sep 2017, 17:00

Lemonella skrev:
Flora skrev:^Det er altså sært at der er forskel, når det er indenfor samme kæde. Man skulle da tro, at de havde en overordnet politik :gruble:

Det undrede også mig, men som kæresten sagde, er de 2 af butikkerne forholdsvis nyrenoverede og de andre 2 har endnu en renovering til gode. Så måske kassesystemet er nyere i de 2 af butikkerne, end i de 2 "gamle". Det kunne vel være en forklaring. :)

Ah ja. Det lyder som en plausibel forklaring :)
1
fisken80
Kort karma: 702
Likede indlæg: 25918

Indlægaf fisken80 » 17. sep 2017, 18:13

Lemonella skrev:

Det lyder plausibelt, for dem Fakta jeg lige har været i er ikke blevet renoveret længe, så det passer med gammelt kassesystem.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 372
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 5840

Indlægaf Ladysparrow » 18. sep 2017, 14:29

Beder aldrig om bon og siger altid nej tak hvis jeg bliver spurgt. Gider ikke bruge tid på det.
0
Brugeravatar
Movita
Kort karma: 8
Likede indlæg: 151

Indlægaf Movita » 19. sep 2017, 09:10

Jeg tjekker altid min bon, havde jeg ikke gjort det, var jeg blevet snydt for mange penge igennem årene. Opdager tit fejl
Senest rettet af Movita 19. sep 2017, 11:04, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 97
Likede indlæg: 2136

Indlægaf Orchidea » 19. sep 2017, 10:28

Jeg må indrømme at jeg ikke gider bruge tid på det og jeg plejer at takke nej til at få kvitteringen med.

Min mand tjekker altid og han finder jo ofte fejl. jeg burde tjekke.
0
zembra1986
Kort karma: 516
Likede indlæg: 8171

Indlægaf zembra1986 » 19. sep 2017, 11:14

Ja, hvis jeg da ikke holder øje med displayet når kassedamen bipper varerne ind, hvilket jeg oftest gør.
0
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 370
Likede indlæg: 2064

Indlægaf Panton » 19. sep 2017, 11:23

Ja jeg tjekker altid min bon, jeg kan ikke holde øje med displayet da jeg pakker mine varer som de kommer, så jeg er væk når den næste starter. Jeg opdager fejl meget tit og påpeger det hver gang. Jeg gider ikke smide mine penge til DS eller Coop, de kan bare få styr på deres stregkoder og nedjustere når det er nødvendigt ift. tilbud. De butikker jeg næsten aldrig oplever fejl i er meny og Rema1000. Netto er værst, så fakta og så bilka!!

Jeg vil skide ham skribenten et stykke, han lyder mindre begavet og stupid.
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
fisken80
Kort karma: 702
Likede indlæg: 25918

Indlægaf fisken80 » 19. sep 2017, 12:25

Panton skrev:Ja jeg tjekker altid min bon, jeg kan ikke holde øje med displayet da jeg pakker mine varer som de kommer, så jeg er væk når den næste starter. Jeg opdager fejl meget tit og påpeger det hver gang. Jeg gider ikke smide mine penge til DS eller Coop, de kan bare få styr på deres stregkoder og nedjustere når det er nødvendigt ift. tilbud. De butikker jeg næsten aldrig oplever fejl i er meny og Rema1000. Netto er værst, så fakta og så bilka!!

Jeg vil skide ham skribenten et stykke, han lyder mindre begavet og stupid.

Netto er virkelig slem. Det er stort set altid der jeg opdager fejl.Brugsen var også slem en overgang, men de har fået bedre styr på det.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
Suzan
Kort karma: 18
Likede indlæg: 449

Indlægaf Suzan » 19. sep 2017, 12:41

Ja, jeg tjekker altid min bon og hvis der er fejl over 10 kr reagerer jeg.

Har gjort det så sent som i går i Netto og jeg var virkelig ligeglad med hvor lang køen var.

Blev dog selv lidt stram i det en dag i - Lidl? Brugsen? - nevermind, hvor alt gik i stå over 50 øre (det var ikke en reklamation over en bon. Fandt aldrig rigtig ud af hvad det var).

Det skal lige siges at jeg ikke køber ind om eftermiddagen hvor der er fuldt tryk på, men sammen med pensionisterne tidligere på dagen :-D
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 350
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6109

Indlægaf Kattefjæs » 19. sep 2017, 12:50

Som regel. Har oplevet at betale for 37 bananer i stedet for 7 i Netto. Mener det var Kvickly som engang tog betaling for 200 grapefrugter i stedet for 2? Det er jo nok en menneskelig fejl, men dog alligevel betydelige beløb.

Dog tjekker jeg nok mest udsalgsvarer - den slags som jeg kun køber FORDI det er på udsalg. Hvis ikke jeg fik rabatten, ville jeg have takket nej til varen, så da er det jo relevant at tjekke.
0
Brugeravatar
Guru
Kort karma: 15
Likede indlæg: 313

Indlægaf Guru » 21. sep 2017, 04:37

Jeg tjekker aldrig bonen, med mindre beløbet er helt hen i vejret. Jeg er sikkert blevet snydt for et par håndkroner masser af gange, men jeg lever da endnu. Til gengæld tager jeg altid bonen med. Har brug for den til mit regnskab over privat økonomien.
0
“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way” – Alan Watts.

Tilbage til "Livets forhold"