Tjekker du din bon?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Summer
Kort karma: 29
Likede indlæg: 933

Re: Tjekker du din bon?

Indlægaf Summer » 26. sep 2017, 21:30

Jeg plejer altid at regne sammen hvad beløbet bliver, for hver gang jeg ligger en vare i kurven. Så ved jeg rundtregnet ca. hvad det bliver til.
Beder kun om bonen hvis beløbet ikke rigtigt stemmer overens med det jeg har fået det til. Og oplever også fejl.
Var engang for ikke så lang tid siden i den lokale brugs for at købe 1 shampoo (som kostede 44 kr) og en lille flaske vand. Kassemanden fik de to ting til i alt 95 kr,- :forvirret2: Der bad jeg om bonen, for tænkte ikke lige at en flaske vand kostede 51 kr,-
- Det kan altså være en god idé at kigge bonen igennem - specielt hvis man har varer som der er tilbud på (det er ihvertfald min oplevelse).
0
fisken80
Kort karma: 765
Likede indlæg: 28837

Indlægaf fisken80 » 27. sep 2017, 04:45

Summer skrev:Jeg plejer altid at regne sammen hvad beløbet bliver, for hver gang jeg ligger en vare i kurven. Så ved jeg rundtregnet ca. hvad det bliver til.
Beder kun om bonen hvis beløbet ikke rigtigt stemmer overens med det jeg har fået det til. Og oplever også fejl.
Var engang for ikke så lang tid siden i den lokale brugs for at købe 1 shampoo (som kostede 44 kr) og en lille flaske vand. Kassemanden fik de to ting til i alt 95 kr,- :forvirret2: Der bad jeg om bonen, for tænkte ikke lige at en flaske vand kostede 51 kr,-
- Det kan altså være en god idé at kigge bonen igennem - specielt hvis man har varer som der er tilbud på (det er ihvertfald min oplevelse).

I sådan et tilfælde ville jeg slet ikke have betalt, men med det samme have spurgt hvad vandet kostede. Netop fordi det er så åbenlyst forkert.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Summer
Kort karma: 29
Likede indlæg: 933

Indlægaf Summer » 27. sep 2017, 13:13

fisken80 skrev:
Summer skrev:Jeg plejer altid at regne sammen hvad beløbet bliver, for hver gang jeg ligger en vare i kurven. Så ved jeg rundtregnet ca. hvad det bliver til.

I sådan et tilfælde ville jeg slet ikke have betalt, men med det samme have spurgt hvad vandet kostede. Netop fordi det er så åbenlyst forkert.

Ved heller ikke lige hvorfor jeg kørte kortet igennem først - for vidste jo også godt, at beløbet var helt forkert. :stoned:
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 468
Likede indlæg: 9516

Indlægaf PaleSeptember » 27. sep 2017, 14:08

Jeg plejer at regne løseligt sammen i hovedet eller checke beløbet på displayet, når de slår det ind. Jeg tager stort set aldrig imod bonen, medmindre jeg mistænker, at der er noget forkert. Og er det under 10-15 kr, det drejer sig om, så gider jeg ikke gøre noget ved det...
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 604
Likede indlæg: 31611

Indlægaf paint » 27. sep 2017, 22:13

DenSyngendeLussing skrev:Aldrig. Jeg ved allerede, hvad mine indkøb nogenlunde skal koste, når jeg går til kassen, og 10-20 kroners udsving gider jeg simpelthen ikke bruge energi og tid på. Ved højere beløb opdager jeg det jo allerede ved betalingen, så en bon er sjældent nødvendig og jeg takker stort set altid nej til at få den med, medmindre den er garantibevis. :)

Men det gør supermarkedet åbenbart, siden de prøver at snyde dig ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Elefanne
Kort karma: 13
Likede indlæg: 184

Indlægaf Elefanne » 1. okt 2017, 06:57

Ja, jeg tjekker altid min bon! :)
0
Every experience, no matter how bad it seems, holds within it a blessing of some kind. The goal is to find it.

Tilbage til "Livets forhold"