Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Jedi
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3063

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf Jedi » 30. mar 2020, 12:23

JoyNips skrev:I forlængelse af stiklinger: jeg har flere gange taget stiklinger fra stueplanter, men kan man mon gøre det samme med blomster fra buket? Stikke dem i jord og håbe på det bedste? Har fået et par fine buketter den sidste uge og ville gerne hav nogle af blomsterne ud i haven...
Google er ikke lige min ven her.

Alt hvad der kommer af et løg f.eks. tulipaner kan man ihvertfald ikke.
0
Neverkont
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1514

Indlægaf Neverkont » 30. mar 2020, 13:04

JoyNips skrev:I forlængelse af stiklinger: jeg har flere gange taget stiklinger fra stueplanter, men kan man mon gøre det samme med blomster fra buket? Stikke dem i jord og håbe på det bedste? Har fået et par fine buketter den sidste uge og ville gerne hav nogle af blomsterne ud i haven...
Google er ikke lige min ven her.

Det kommer nok an på hvilke blomster/planter der er tale om. Sankthansurt er f.eks. nem at få til at gro, men nok ikke lige den, der er i dine buketter. ;)
0
Brugeravatar
AgentPixie
Kort karma: 336
Likede indlæg: 5644

Indlægaf AgentPixie » 13. apr 2020, 14:27

Er der en der ved hvilken plante det her er? På skiltet i butikken stod der bare “grøn hængeplante” :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Hewlett
Kort karma: 72
Likede indlæg: 3172

Indlægaf Hewlett » 13. apr 2020, 14:30

AgentPixie skrev:Er der en der ved hvilken plante det her er? På skiltet i butikken stod der bare “grøn hængeplante” :lol:

Det ligner bestemt en type "Hoya". Det er en sukkulent :)
0
Brugeravatar
AgentPixie
Kort karma: 336
Likede indlæg: 5644

Indlægaf AgentPixie » 13. apr 2020, 14:33

Hewlett skrev:
AgentPixie skrev:Er der en der ved hvilken plante det her er? På skiltet i butikken stod der bare “grøn hængeplante” :lol:

Tak :kys:
Det var egentlig også min tanke, fordi den lidt ligner et paradistræ. Min mor påstod dog hårdnakket, at DET var det ikke :lol:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1455
Likede indlæg: 11689

Indlægaf Viskelæder » 13. apr 2020, 17:37

Det kunne også ligne en Peperomia Rotundifolia, men jeg synes, dine blade og stængler ser lidt tykkere ud, så jeg ved ikke helt :gruble:
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1455
Likede indlæg: 11689

Indlægaf Viskelæder » 13. apr 2020, 17:45

Mistermor skrev:Jeg overvejer også Dischidia, men det er svært (på tlf) og egentlig vil jeg gerne røre for at kunne vurdere.

Ej, ja. Bedste bud vil jeg mene.
0
Hewlett
Kort karma: 72
Likede indlæg: 3172

Indlægaf Hewlett » 13. apr 2020, 23:21

AgentPixie skrev:
Hewlett skrev:

Det var egentlig også min tanke, fordi den lidt ligner et paradistræ. Min mor påstod dog hårdnakket, at DET var det ikke :lol:

Kan se at der er kommet mere kvalificerede bud siden, men jeg vil dog give din mor ret i, at det ihvertfald ikke er et paradistræ, så meget vil jeg give hende :lol:
0
Neverkont
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1514

Indlægaf Neverkont » 14. apr 2020, 08:28

Mistermor skrev:
AgentPixie skrev:
Hewlett skrev:

Jeg tror altså heller ikke, det er en Hoya.. De har mere aflange blade.
Den ligner en plante, jeg har købt i Plantorama, som jeg heller ikke kender navnet på.
Min plante er meget sprød, så grenene knække let.

Der findes mange forskellige hoya'er, også nogen med mere runde blade.

Den på billedet er hverken en hoya eller et paradistræ. Hvad det så er, aner jeg ikke. :D
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1750
Likede indlæg: 7952

Indlægaf Spjaerten » 19. apr 2020, 18:35

Min monstera fortjener at blive plantet ud af plastik skålen den kom i og stå selv i krukken.
Hvad slags jord skal der bruges?

Ja jeg slår stort set alt ihjel (har ikke grønne fingre :lol: ) men den her har levet siden sidste vinter :8:
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 849
Likede indlæg: 13909

Indlægaf Lemonella » 20. apr 2020, 08:29

Spjaerten skrev:Min monstera fortjener at blive plantet ud af plastik skålen den kom i og stå selv i krukken.
Hvad slags jord skal der bruges?

Ja jeg slår stort set alt ihjel (har ikke grønne fingre :lol: ) men den her har levet siden sidste vinter :8:

Min står i ganske almindeligt pottemuld. Det er det alle mine potteplanter står i :)
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 530
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 9576

Indlægaf RavenClaw » 23. apr 2020, 05:32

Min pilea har lidt lysegrønne blade, som er ved at få deres farve igen efter lidt mistrivsel. Lige nu vander jeg den bare direkte fra vandhanen, men jeg har overvejet at købe en forstøverflaske og sprøjte den med. Tror I, den ville kunne lide det?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 59
Likede indlæg: 1846

Indlægaf Lucia » 6. maj 2020, 18:54

Er der nogen, der ved om man kan redde en violinfigen, der er blevet overvandet? Og hvordan gør man i så fald? Kan det måske hjælpe at plante den over i ny jord eller er løbet kørt?
Den er nærmest ved at falde fuldstændig sammen, flere blade er faldet af og resten hænger ret meget.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 849
Likede indlæg: 13909

Indlægaf Lemonella » 6. maj 2020, 19:02

Lucia skrev:Er der nogen, der ved om man kan redde en violinfigen, der er blevet overvandet? Og hvordan gør man i så fald? Kan det måske hjælpe at plante den over i ny jord eller er løbet kørt?
Den er nærmest ved at falde fuldstændig sammen, flere blade er faldet af og resten hænger ret meget.

Jeg ville nok prøve og plante den om med nyt tørt pottemuld. Måske er du heldig, måske ikke, men så ved du i hvert fald at du ikke må overvande den en anden gang :)
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Primerose
Kort karma: 331
Likede indlæg: 3904

Indlægaf Primerose » 6. maj 2020, 20:33

Jeg har fået en smuk hortensia af min kæreste. Men jeg har bare aldrig passet sådan en indendørs sag før.
Har I nogle gode pasnings- og plejeråd til den? Jeg synes umiddelbart at den tørrer ret hurtigt ud.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.

Tilbage til "Bolig"