Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1448
Likede indlæg: 11645

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf Viskelæder » 13. apr 2020, 17:45

Mistermor skrev:Jeg overvejer også Dischidia, men det er svært (på tlf) og egentlig vil jeg gerne røre for at kunne vurdere.

Ej, ja. Bedste bud vil jeg mene.
0
Hewlett
Kort karma: 63
Likede indlæg: 2834

Indlægaf Hewlett » 13. apr 2020, 23:21

AgentPixie skrev:
Hewlett skrev:
AgentPixie skrev:Er der en der ved hvilken plante det her er? På skiltet i butikken stod der bare “grøn hængeplante” :lol:

Det ligner bestemt en type "Hoya". Det er en sukkulent :)

Tak :kys:
Det var egentlig også min tanke, fordi den lidt ligner et paradistræ. Min mor påstod dog hårdnakket, at DET var det ikke :lol:

Kan se at der er kommet mere kvalificerede bud siden, men jeg vil dog give din mor ret i, at det ihvertfald ikke er et paradistræ, så meget vil jeg give hende :lol:
0
Neverkont
Kort karma: 63
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Neverkont » 14. apr 2020, 08:28

Mistermor skrev:
AgentPixie skrev:
Hewlett skrev:
AgentPixie skrev:Er der en der ved hvilken plante det her er? På skiltet i butikken stod der bare “grøn hængeplante” :lol:

Det ligner bestemt en type "Hoya". Det er en sukkulent :)

Tak :kys:
Det var egentlig også min tanke, fordi den lidt ligner et paradistræ. Min mor påstod dog hårdnakket, at DET var det ikke :lol:

Jeg tror altså heller ikke, det er en Hoya.. De har mere aflange blade.
Den ligner en plante, jeg har købt i Plantorama, som jeg heller ikke kender navnet på.
Min plante er meget sprød, så grenene knække let.

Der findes mange forskellige hoya'er, også nogen med mere runde blade.

Den på billedet er hverken en hoya eller et paradistræ. Hvad det så er, aner jeg ikke. :D
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1718
Likede indlæg: 7542

Indlægaf Spjaerten » 19. apr 2020, 18:35

Min monstera fortjener at blive plantet ud af plastik skålen den kom i og stå selv i krukken.
Hvad slags jord skal der bruges?

Ja jeg slår stort set alt ihjel (har ikke grønne fingre :lol: ) men den her har levet siden sidste vinter :8:
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 752
Likede indlæg: 13137

Indlægaf Lemonella » 20. apr 2020, 08:29

Spjaerten skrev:Min monstera fortjener at blive plantet ud af plastik skålen den kom i og stå selv i krukken.
Hvad slags jord skal der bruges?

Ja jeg slår stort set alt ihjel (har ikke grønne fingre :lol: ) men den her har levet siden sidste vinter :8:

Min står i ganske almindeligt pottemuld. Det er det alle mine potteplanter står i :)
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Magic In The Sky
Kort karma: 412
Likede indlæg: 7399

Indlægaf Magic In The Sky » 20. apr 2020, 10:24

Det ligner en buskportulak.
0
You can never have too many dogs, bunnies & plants
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 474
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 8699

Indlægaf RavenClaw » 23. apr 2020, 05:32

Min pilea har lidt lysegrønne blade, som er ved at få deres farve igen efter lidt mistrivsel. Lige nu vander jeg den bare direkte fra vandhanen, men jeg har overvejet at købe en forstøverflaske og sprøjte den med. Tror I, den ville kunne lide det?
0
Stay negative.
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1786

Indlægaf Lucia » 6. maj 2020, 18:54

Er der nogen, der ved om man kan redde en violinfigen, der er blevet overvandet? Og hvordan gør man i så fald? Kan det måske hjælpe at plante den over i ny jord eller er løbet kørt?
Den er nærmest ved at falde fuldstændig sammen, flere blade er faldet af og resten hænger ret meget.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 752
Likede indlæg: 13137

Indlægaf Lemonella » 6. maj 2020, 19:02

Lucia skrev:Er der nogen, der ved om man kan redde en violinfigen, der er blevet overvandet? Og hvordan gør man i så fald? Kan det måske hjælpe at plante den over i ny jord eller er løbet kørt?
Den er nærmest ved at falde fuldstændig sammen, flere blade er faldet af og resten hænger ret meget.

Jeg ville nok prøve og plante den om med nyt tørt pottemuld. Måske er du heldig, måske ikke, men så ved du i hvert fald at du ikke må overvande den en anden gang :)
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Primerose
Kort karma: 324
Likede indlæg: 3818

Indlægaf Primerose » 6. maj 2020, 20:33

Jeg har fået en smuk hortensia af min kæreste. Men jeg har bare aldrig passet sådan en indendørs sag før.
Har I nogle gode pasnings- og plejeråd til den? Jeg synes umiddelbart at den tørrer ret hurtigt ud.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Magic In The Sky
Kort karma: 412
Likede indlæg: 7399

Indlægaf Magic In The Sky » 7. maj 2020, 15:07

Jeg er ret begejstret for Iresine’er.

Jeg har fået fire stiklinger som er kommet i jord og de vokser vildt meget :dåne:
1
You can never have too many dogs, bunnies & plants
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 7. maj 2020, 15:27

RavenClaw skrev:Min pilea har lidt lysegrønne blade, som er ved at få deres farve igen efter lidt mistrivsel. Lige nu vander jeg den bare direkte fra vandhanen, men jeg har overvejet at købe en forstøverflaske og sprøjte den med. Tror I, den ville kunne lide det?

De fleste planter synes, det er rart at blive sprayet, men Pilea har ikke det decideret behov for det. Lysegrønne blade ville mere få mig til at tænke, at den måske mangler gødning, og/eller at du overvander den?
0
Brugeravatar
RavenClaw

Indlægaf RavenClaw » 7. maj 2020, 15:45

Viskelæder skrev:
RavenClaw skrev:Min pilea har lidt lysegrønne blade, som er ved at få deres farve igen efter lidt mistrivsel. Lige nu vander jeg den bare direkte fra vandhanen, men jeg har overvejet at købe en forstøverflaske og sprøjte den med. Tror I, den ville kunne lide det?

De fleste planter synes, det er rart at blive sprayet, men Pilea har ikke det decideret behov for det. Lysegrønne blade ville mere få mig til at tænke, at den måske mangler gødning, og/eller at du overvander den?

Den havde lysegrønne blade, men efter jeg flyttede, er de begyndt at få farven igen. Jeg tvivler på, den mistrives nu. Den har fået sin første stikling, som vokser meget hurtigt, og den skyder det ene blad op efter det andet.

Jeg tror, jeg køber en forstøver og ser, hvad den siger. De koster trods alt ikke meget :gruble:
0
Stay negative.
Brugeravatar
RavenClaw

Indlægaf RavenClaw » 7. maj 2020, 15:48

Snapchat-320071068.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Stay negative.
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 7. maj 2020, 15:50

RavenClaw skrev:
Viskelæder skrev:

Den havde lysegrønne blade, men efter jeg flyttede, er de begyndt at få farven igen. Jeg tvivler på, den mistrives nu. Den har fået sin første stikling, som vokser meget hurtigt, og den skyder det ene blad op efter det andet.

Jeg tror, jeg køber en forstøver og ser, hvad den siger. De koster trods alt ikke meget :gruble:

Hvis den har det helt fint nu, hvorfor så købe en forstøver? :) (ift. at det ikke er en plante, som har behov for høj luftfugtighed)
1

Tilbage til "Bolig"