Mistermor skrev:Jeg overvejer også Dischidia, men det er svært (på tlf) og egentlig vil jeg gerne røre for at kunne vurdere.
Ej, ja. Bedste bud vil jeg mene.
Mistermor skrev:Jeg overvejer også Dischidia, men det er svært (på tlf) og egentlig vil jeg gerne røre for at kunne vurdere.
AgentPixie skrev:Hewlett skrev:AgentPixie skrev:Er der en der ved hvilken plante det her er? På skiltet i butikken stod der bare “grøn hængeplante”
Det ligner bestemt en type "Hoya". Det er en sukkulent
Tak
Det var egentlig også min tanke, fordi den lidt ligner et paradistræ. Min mor påstod dog hårdnakket, at DET var det ikke
Mistermor skrev:AgentPixie skrev:Hewlett skrev:AgentPixie skrev:Er der en der ved hvilken plante det her er? På skiltet i butikken stod der bare “grøn hængeplante”
Det ligner bestemt en type "Hoya". Det er en sukkulent
Tak
Det var egentlig også min tanke, fordi den lidt ligner et paradistræ. Min mor påstod dog hårdnakket, at DET var det ikke
Jeg tror altså heller ikke, det er en Hoya.. De har mere aflange blade.
Den ligner en plante, jeg har købt i Plantorama, som jeg heller ikke kender navnet på.
Min plante er meget sprød, så grenene knække let.
Spjaerten skrev:Min monstera fortjener at blive plantet ud af plastik skålen den kom i og stå selv i krukken.
Hvad slags jord skal der bruges?
Ja jeg slår stort set alt ihjel (har ikke grønne fingre) men den her har levet siden sidste vinter
AgentPixie skrev:Er der en der ved hvilken plante det her er? På skiltet i butikken stod der bare “grøn hængeplante”
Lucia skrev:Er der nogen, der ved om man kan redde en violinfigen, der er blevet overvandet? Og hvordan gør man i så fald? Kan det måske hjælpe at plante den over i ny jord eller er løbet kørt?
Den er nærmest ved at falde fuldstændig sammen, flere blade er faldet af og resten hænger ret meget.
RavenClaw skrev:Min pilea har lidt lysegrønne blade, som er ved at få deres farve igen efter lidt mistrivsel. Lige nu vander jeg den bare direkte fra vandhanen, men jeg har overvejet at købe en forstøverflaske og sprøjte den med. Tror I, den ville kunne lide det?
Viskelæder skrev:RavenClaw skrev:Min pilea har lidt lysegrønne blade, som er ved at få deres farve igen efter lidt mistrivsel. Lige nu vander jeg den bare direkte fra vandhanen, men jeg har overvejet at købe en forstøverflaske og sprøjte den med. Tror I, den ville kunne lide det?
De fleste planter synes, det er rart at blive sprayet, men Pilea har ikke det decideret behov for det. Lysegrønne blade ville mere få mig til at tænke, at den måske mangler gødning, og/eller at du overvander den?
RavenClaw skrev:Viskelæder skrev:RavenClaw skrev:Min pilea har lidt lysegrønne blade, som er ved at få deres farve igen efter lidt mistrivsel. Lige nu vander jeg den bare direkte fra vandhanen, men jeg har overvejet at købe en forstøverflaske og sprøjte den med. Tror I, den ville kunne lide det?
De fleste planter synes, det er rart at blive sprayet, men Pilea har ikke det decideret behov for det. Lysegrønne blade ville mere få mig til at tænke, at den måske mangler gødning, og/eller at du overvander den?
Den havde lysegrønne blade, men efter jeg flyttede, er de begyndt at få farven igen. Jeg tvivler på, den mistrives nu. Den har fået sin første stikling, som vokser meget hurtigt, og den skyder det ene blad op efter det andet.
Jeg tror, jeg køber en forstøver og ser, hvad den siger. De koster trods alt ikke meget