Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
MissB
Kort karma: 110
Likede indlæg: 985

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf MissB » 27. maj 2021, 09:02

.Magic. skrev:
TinaW skrev:
.Magic. skrev:
TinaW skrev:Nej den er plantet direkte ud i urtepotten.
Så jeg kan godt klippe lidt stiklinger af de lange "grene"? Så vil jeg gøre det og håbe på at få et par planter mere ud af det.

Du kan få flere stiklinger ud af samme “gren”. Du skal bare klippe lige over hvert led :-)

MissB skrev:
Den ene stikling er knækket under ompotning. Skal den i vand for at danne rødder igen? Eller direkte i jorden?

Du kan gøre begge dele men den er nemmere at holde øje med når du putter den i vand først :-)

Tak.
Det eneste jeg indtil videre har fået til at formere sig, er min væddeløber :fløjt:
Men den er vist også en af de nemme :D

Den her er også mega nem at have med at gøre :P
Når du har sat stiklingerne i jorden så vent lige en uges tid med at sætte dem i solen og derefter så giver du den bare gas med direkte sol :D

MissB.
Jeg mener det er en bunddækkeplante der hvor den vokser i naturen så den vil gerne kravle, men som du kan se på den store jeg viste kan den sagtens hænge :-)
Det eneste forkerte du kan gøre er at vande for meget og vande for lidt :D

Må jeg skrive til dig på messenger om et par råd?
0
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1324

Re: Stueplante-hygge-snakke-tråd.

Indlægaf .Magic. » 27. maj 2021, 09:40

MissB skrev:
.Magic. skrev:
TinaW skrev:
.Magic. skrev:
TinaW skrev:Nej den er plantet direkte ud i urtepotten.
Så jeg kan godt klippe lidt stiklinger af de lange "grene"? Så vil jeg gøre det og håbe på at få et par planter mere ud af det.

Du kan få flere stiklinger ud af samme “gren”. Du skal bare klippe lige over hvert led :-)

MissB skrev:
Den ene stikling er knækket under ompotning. Skal den i vand for at danne rødder igen? Eller direkte i jorden?

Du kan gøre begge dele men den er nemmere at holde øje med når du putter den i vand først :-)

Tak.
Det eneste jeg indtil videre har fået til at formere sig, er min væddeløber :fløjt:
Men den er vist også en af de nemme :D

Den her er også mega nem at have med at gøre :P
Når du har sat stiklingerne i jorden så vent lige en uges tid med at sætte dem i solen og derefter så giver du den bare gas med direkte sol :D

MissB.
Jeg mener det er en bunddækkeplante der hvor den vokser i naturen så den vil gerne kravle, men som du kan se på den store jeg viste kan den sagtens hænge :-)
Det eneste forkerte du kan gøre er at vande for meget og vande for lidt :D

Må jeg skrive til dig på messenger om et par råd?

Selvfølgelig.
0

Tilbage til "Bolig"