Forsikring, når man har gæstwe

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Kanga
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1265

Forsikring, når man har gæstwe

Indlægaf Kanga » 17. sep 2017, 19:39

Hvordan er det med forsikring contra gæster?
Hvis uventede gæster ødelægger noget i ens hjem, hvordan er man så dækket? Og det samme med ventede gæster?

Kanga
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14791

Re: Forsikring, når man har gæstwe

Indlægaf Juki » 17. sep 2017, 19:58

Jeg tror ikke man skelner med uventede gæster og inviterede gæster :gruble:

Men spørger du generelt og overordnet? For forsikringsselskaber dækker jo ikke nødvendigvis ens, selvom man har samme selskab.. Det letteste er nok at tjekke policen eller indhente nogle tilbud.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Kanga

Indlægaf Kanga » 17. sep 2017, 20:03

Egentlig overordnet, men ret specifikt.

Jeg kan snart ikke snige mig udenom at lægge hus til mødregruppen længere. Og én i mødregruppen tager altid hele kuldet med, de har ingen manerer og hun ikke overskud til at holde styr på dem. Ser for mig at de hænger i lamperne og kravler i reolerne. Vi plejer at være ude, når de er her, men det er ikke lige sæson for det, med mindre jeg er heldig.

Kanga
0
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 142
Likede indlæg: 3189

Indlægaf Tux » 17. sep 2017, 20:34

Du vil ikke være dækket af din egen forsikring, men hvis den der forårsager skaden (altså gæsten) har en indboforsikring indkluderer den typisk også en ansvarsforsikring (mener det er en standarddækning) som så går ind og dækker.

Hvis den "uventede gæst" er en tyv/røver dækker din egen indboforsikring ;)
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1035
Likede indlæg: 15730

Indlægaf Zombie » 18. sep 2017, 09:31

Kanga skrev:Egentlig overordnet, men ret specifikt.

Jeg kan snart ikke snige mig udenom at lægge hus til mødregruppen længere. Og én i mødregruppen tager altid hele kuldet med, de har ingen manerer og hun ikke overskud til at holde styr på dem. Ser for mig at de hænger i lamperne og kravler i reolerne. Vi plejer at være ude, når de er her, men det er ikke lige sæson for det, med mindre jeg er heldig.

Kanga

Overvej at invitere i et legeland "af hensyn til de små". Så virker du hensynsfuld og slipper for et smadret hjem. Lav en lækker picnickurv hjemmefra til de andre for at score ekstra points.
2
aka Forbies

:gammel:
bluetof1
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6764

Indlægaf bluetof1 » 18. sep 2017, 11:35

Øh... sig nej til at hun tager alle sine børn med eller forlang at hun holder styr på dem? Det hjælper da ingen, hverken hende, andre eller børnene, at I ikke kan/vil/tør sige det til hende.
7
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 18. sep 2017, 13:00

Det kommer faktisk an på din egen forsikring....

Hvis du har en fjumre forsikring som dækker det der hedder pludselig skade, og Lille Ivan taber et glas blå slush-ice i din hvide stofsofa (altså nu ved jeg godt at blå slush ice ikke er en normal del af mødregruppe arrangement...Men overdrivelse fremmer forståelsen), så er det faktisk DIN forsikring som skal dække. Et andet eksempel kan være at Lille Ivan leger "se hvor god jeg er til at kaste" med sin fidget spinner, denne smutter fra ham og smadre skærmen på dit sprit nye fladskærms tv. Har du en forsikring som dækker den slags skader, jamen så er det din forsikring der skal tage den.

Har du derimod IKKE nogen forsikring som dækker at der spildes blå Slush-ice i din hvide stofsofa/smadrede LED skærme, jamen så skal kravet rettes mod Lille Ivans mors' familieforsikring. Du skal i den forbindelse bede dit forsikringsselskab om at lave et afvisningsbrev hvoraf det fremgår at skaden ikke er dækket af en ting forsikring.

Dette skyldes at forsikringslovgivningen er indrettet sådan at en eventuel tingforsikring (i dette tilfælde din fjumre forsikring) altid skal dække før en ansvarsforsikring. Eller som vi siger på forsikringssprog : Ting før Ansvar.

Den der med inviterede og ikke inviterede, det har ikke noget at sige.....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Kanga

Indlægaf Kanga » 20. sep 2017, 19:59

Tak for svar.
Faren er drevet over; hun kommer ikke.

Legeland var ellers en god idé, vi bor bare en time væk fra et. Hvid sofa har jeg tilgengæld...

Kanga
0
IrmaPigen
Kort karma: 810
Likede indlæg: 9591

Indlægaf IrmaPigen » 21. sep 2017, 03:54

Til en anden god gang - du kan læse om gæstebudsskader her: http://www.forsikringogpension.dk/forsi ... kning.aspx
0
Kanga

Indlægaf Kanga » 22. sep 2017, 19:08

Ellin skrev:Helt OT, så synes jeg også det er en underlig ide, at man bare slæber hele kuldet med til mødregruppe. :gruble:

Det har vi nu gjort før. De andre, der tager deres børn med, kan bare styre dem, til forskel fra hende her.
Hun kan så tilgengæld finde på at lade, ham, vi er i MG med, blive hjemme, for at tage de to søskende med. Dét giver ikke mening...

Kanga
0

Tilbage til "Livets forhold"