Nej til redningsaktion: Anker må tage sin straf

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Re: Nej til redningsaktion: Anker må tage sin straf

Indlægaf vibbsen » 19. sep 2017, 06:40

DetSorteCirkus skrev:Er der overhovedet en sag?
Myndighederne har tilsyneladende gjort, hvad de kan indenfor de udstukne rammer.

Jeg er stor tilhænger af, at Danmark også internationalt arbejder for en styrkelse af basale menneskerettigheder, men det skal i så fald være til gavn for, i dette tilfælde, indsatte i indonesiske fængsler og ikke blot dem med rødder i Danmark.

Præcis. Hvis vi er så forargede over de forhold som tilbydes indsatte i indonesiske fængsler, så vil jeg da anbefale at vi får hovedet ud af røven og arbejder på at disse bliver forbedret generelt.

Beklager, men jeg kan overhovedet ikke se hvorfor i alverden myndighederne skal begynde at arbejde udenfor rammerne for at redde Anker. Som er en skide narkosmugler som valgte at tage chancen. Og fejlede. Det er muligt at Anker er syg. Og det er muligt at Anker ikke overlever. Men det kan ikke komme som nogen stor overraskelse for Anker - som jo tydeligvis har haft sin faste gang i området eftersom han sågar har en indonesisk forlovet som han skal giftes med - at forholdene i de indonesiske fængsler er som de nu engang er.

Anker bliver ikke udsat for hverken tortur eller særlig dårlig behandling. Anker bliver udsat for præcis den samme behandling som alle andre i de indonesiske fængsler. At Anker så ikke er så hårdhudet som de lokale. Det skulle Anker have tænkt på før han hankede op i sin meth fyldte kuffert....

Iøvrigt køber jeg ikke den tidligere nævnte præmis om at han ikke har vist at der var meth i kufferten. For hvem ville da sætte sit liv og sin førtidspension på spil for den slags. Førtidspensionister kan også være grådige. Grådighed er en af de 7 dødssynder. Og nok den de fleste af os besidder.
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3538

Indlægaf dykkersild » 19. sep 2017, 08:54

Hvad sker der egentlig når en person på overførelsesindkomst kommer i fængsel i udlandet - får Anker i denne sag sin pension med sig eller dele heraf?

Jeg formoder, at vi skal se på § 45 - men kan ikke regne ud hvad der gør sig gældende.
0
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 113
Likede indlæg: 3524

Indlægaf Stars » 19. sep 2017, 08:57

dykkersild skrev:Hvad sker der egentlig når en person på overførelsesindkomst kommer i fængsel i udlandet - får Anker i denne sag sin pension med sig eller dele heraf?

Jeg formoder, at vi skal se på § 45 - men kan ikke regne ud hvad der gør sig gældende.

Åbenbart ikke - jeg ved dog ikke hvorfor :gruble:

Fra længere nede i artiklen:
Anker Hansen er stadigvæk så forgældet og må leve for et kommunalt overlevelsesbidrag på 2600 kroner om måneden, så han har ikke råd til at hyre en advokat, der kan bane vej for bedre forhold og muligvis finde smutveje til en overlevering.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
annella
Kort karma: 6
Likede indlæg: 345

Indlægaf annella » 19. sep 2017, 09:09

Stars skrev:
dykkersild skrev:Hvad sker der egentlig når en person på overførelsesindkomst kommer i fængsel i udlandet - får Anker i denne sag sin pension med sig eller dele heraf?

Åbenbart ikke - jeg ved dog ikke hvorfor :gruble:

Fra længere nede i artiklen:
Anker Hansen er stadigvæk så forgældet og må leve for et kommunalt overlevelsesbidrag på 2600 kroner om måneden, så han har ikke råd til at hyre en advokat, der kan bane vej for bedre forhold og muligvis finde smutveje til en overlevering.

I Indonesien kan man uden videre leve for 2600 kr om måneden, en gennemsnitsindtægt ligger på ca. 300 US-dollar/måneden.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 1166
Likede indlæg: 15788

Indlægaf Moxy-lady » 19. sep 2017, 11:28

Det virker helt tåbeligt at DF argumenterer for at udenlandske kriminelle skal afsone i deres hjemland, men at han ikke synes at danskere der dømmes i udlandet skal afsone herhjemme?

Det er i øvrigt også grundlæggende min holdning, uanset hvor man begår kriminalitet så skal man afsone i hjemlandet. Det må være hjemlandet der afholder udgiften til deres egne statsborgere. På den måde kan vil også sikre os at danskere ikke tortureres i udenlandske fængsler.
0
Zoe 12-10-18
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 19. sep 2017, 11:51

gnostic skrev:Den her sag viser med al tydelighed dels politikernes, dels befolkningens (læs: deltagere i denne tråd) kynisme over for de svageste.

Faktisk så viser den her sag det stik modsatte.

For når man - som Anker - bliver dømt for en kriminel handling og smidt i fængsel. Uanset hvor henne. Så mister man retten til at modtage offentlige ydelser. Uanset om man er rig eller fattig. Rask eller syg.

Ikke desto mindre så har Ankers familie forhandlet sig frem til at han kan få overlevelses ydelse på kr. 2600 så han kan betale for det allermest nødvendige i forbindelse med sit ophold. Det synes jeg er helt fint.

Hvis der her havde været tale om ægte kynisme fra politikernes og "befolkningens" side. Så havde han ikke fået så meget som en krone. Så havde systemet været totalt ubøjeligt og ladet Anker sejle i sin egen sø. Det gjorde man ikke. Så når du alligevel "råber" kynisme så kan jeg kun tage dette som et tegn på at du "råber" dette, ene og alene fordi der er tale om en førtidspensionist = en prædefineret svag...

Det her handler ikke om kynisme overfor de svageste, uanset hvor gerne du vil vinkle sagen i den retning. Man HAR af korrekte kanaler - altså dem som man også bruger når der bare er tale om helt almindelige borgere - bedt om at få udleveret Anker til afsoning i DK. Og har fået blankt afslag. Hvordan kan det være kynisme at man så ikke begynder at lægge politisk pres når dette nu slet ikke er procedure ???

Og hvornår mener du i så fald at det ikke er kynisme at følge proceduren. Hvor mange penge må man tjene før man er ikke fattig nok. Men ikke mindst : Hvor dum må man egentlig have lov til at være på statens regning ????

For mit at se er der ikke meget forskel på denne her sag, og så sagerne hvor folk er taget 3 måneder til Thailand uden forsikringer "fordi det koster rigtig mange penge" og så sidder og tuder over at Moder Danmark ikke kommer og redder dem når de er på røven.....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 19. sep 2017, 12:07

gnostic skrev:
vibbsen skrev:
gnostic skrev:Den her sag viser med al tydelighed dels politikernes, dels befolkningens (læs: deltagere i denne tråd) kynisme over for de svageste.

Faktisk så viser den her sag det stik modsatte.

For når man - som Anker - bliver dømt for en kriminel handling og smidt i fængsel. Uanset hvor henne. Så mister man retten til at modtage offentlige ydelser. Uanset om man er rig eller fattig. Rask eller syg.

Ikke desto mindre så har Ankers familie forhandlet sig frem til at han kan få overlevelses ydelse på kr. 2600 så han kan betale for det allermest nødvendige i forbindelse med sit ophold. Det synes jeg er helt fint.

Hvis der her havde været tale om ægte kynisme fra politikernes og "befolkningens" side. Så havde han ikke fået så meget som en krone. Så havde systemet været totalt ubøjeligt og ladet Anker sejle i sin egen sø. Det gjorde man ikke. Så når du alligevel "råber" kynisme så kan jeg kun tage dette som et tegn på at du "råber" dette, ene og alene fordi der er tale om en førtidspensionist = en prædefineret svag...

Det her handler ikke om kynisme overfor de svageste, uanset hvor gerne du vil vinkle sagen i den retning. Man HAR af korrekte kanaler - altså dem som man også bruger når der bare er tale om helt almindelige borgere - bedt om at få udleveret Anker til afsoning i DK. Og har fået blankt afslag. Hvordan kan det være kynisme at man så ikke begynder at lægge politisk pres når dette nu slet ikke er procedure ???

Og hvornår mener du i så fald at det ikke er kynisme at følge proceduren. Hvor mange penge må man tjene før man er ikke fattig nok. Men ikke mindst : Hvor dum må man egentlig have lov til at være på statens regning ????

For mit at se er der ikke meget forskel på denne her sag, og så sagerne hvor folk er taget 3 måneder til Thailand uden forsikringer "fordi det koster rigtig mange penge" og så sidder og tuder over at Moder Danmark ikke kommer og redder dem når de er på røven.....

Hvad fanden bilder du dig ind at beskylde mig for sådan noget???

Jeg råber kynisme fordi han 1: Er blevet narret/snydt til at handle ulovlige stoffer, 2: Fordi han sidder i et af verdens mest brutale fængsler (og så er det komplet ligegyldigt om han er førtidspensionist eller ej), 3: Fordi danske politikere ikke interesserer sig for sagen.

Jeg synes venligst du skal stoppe med at beskylde mig for noget du ikke aner en skid om!

Er du flink at dokumentere dit først udsagn: 1: Er blevet narret/snydt til at handle ulovlige stoffer?
1
Akehurst2
Kort karma: 800
Likede indlæg: 22024

Indlægaf Akehurst2 » 19. sep 2017, 12:11

dykkersild skrev:
gnostic skrev:
Hvad fanden bilder du dig ind at beskylde mig for sådan noget???

Jeg råber kynisme fordi han 1: Er blevet narret/snydt til at handle ulovlige stoffer, 2: Fordi han sidder i et af verdens mest brutale fængsler (og så er det komplet ligegyldigt om han er førtidspensionist eller ej), 3: Fordi danske politikere ikke interesserer sig for sagen.

Jeg synes venligst du skal stoppe med at beskylde mig for noget du ikke aner en skid om!

Er du flink at dokumentere dit først udsagn: 1: Er blevet narret/snydt til at handle ulovlige stoffer?

Ja, og at forholde dig til, hvor urimeligt det vil være, hvis danske politikere forsøger at bruge politisk presion mod andre landes domstolsafgørelser?
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 19. sep 2017, 12:15

gnostic skrev:
http://ekstrabladet.dk/112/nej-til-redn ... af/6825105

Danskeren havde tilsyneladende ladet sig narre til at indføre bagagen for et falsk afrikanske guldselskab. Selv har han hele vejen igennem nægtet ethvert kendskab til kuffertens ulovlige indhold.

Tilsyneladende.

Han siger selv, at det kendte han ikke til, men det dokumenterer ikke noget som helst.
1
Brugeravatar
Stars

Indlægaf Stars » 19. sep 2017, 12:18

Akehurst2 skrev:
gnostic skrev:

Danskeren havde tilsyneladende ladet sig narre til at indføre bagagen for et falsk afrikanske guldselskab. Selv har han hele vejen igennem nægtet ethvert kendskab til kuffertens ulovlige indhold.

Tilsyneladende.

Han siger selv, at det kendte han ikke til, men det dokumenterer ikke noget som helst.

Der er reelt en mulighed for, at han ikke specifikt vidste, at det var Meth, der var i kufferten.
Men at tro på, han ikke havde en mistanke om ulovligheder - så er man MEGET naiv - og i tilfældet af, det er rigtigt, er Anker dummere end vådt bølgepap.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stars

Indlægaf Stars » 19. sep 2017, 12:20

gnostic skrev:
Akehurst2 skrev:
gnostic skrev:

Tilsyneladende.

Man skal bevise hans skyld, ikke hans uskyld.

Jeg stoler ikke så meget som et sekund på det indonesiske retsvæsen. Det er korrupt som bare fanden i sådanne lande.

Men de HAR bevist hans skyld - stofferne VAR i hans kuffert.
1

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 19. sep 2017, 12:25

gnostic skrev:
Akehurst2 skrev:
gnostic skrev:

Tilsyneladende.

Man skal bevise hans skyld, ikke hans uskyld.

Jeg stoler ikke så meget som et sekund på det indonesiske retsvæsen. Det er korrupt som bare fanden i sådanne lande.

Han er fundet skyldig. Det er ligegyldigt hvad du mener om det - dommen er faldet og forsvaret har ikke formået at bevise, at han er uskyldig.

Spørg dig selv - og tænk dig om før du svare: er det ikke rigtig ofte, at skyldige erklærer sig uskyldige - også selv om de bliver dømt? Som i rigtig, rigtig ofte?
1
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 19. sep 2017, 12:26

gnostic skrev:Det er meget muligt at Danmark har en politik om ikke at blande politisk pression ind i andre landes domstolsafgørelser. Men vi har også en politik om, at domstolene skal være uafhængige og ikke være underlagt korruption, magtmisbrug mm.

I tilfældet med Indonesien og lignende uciviliserede lande bør vi belære dem om vigtigheden af ordentlig bevisførelse og uafhængighed fra internt politisk pression, samt ikke være korrupte i deres retssystem.

Kan vi ikke gøre det med deres egne borgere, kan vi i det mindste forsøge med vores egne borgere som bliver fanget i et uciviliseret lands retssystem.

Skal det gælde begge vej - hvor skal udenlandske kriminelle afsone deres domme?
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 19. sep 2017, 12:33

gnostic skrev:Det er meget muligt at Danmark har en politik om ikke at blande politisk pression ind i andre landes domstolsafgørelser. Men vi har også en politik om, at domstolene skal være uafhængige og ikke være underlagt korruption, magtmisbrug mm.

I tilfældet med Indonesien og lignende uciviliserede lande bør vi belære dem om vigtigheden af ordentlig bevisførelse og uafhængighed fra internt politisk pression, samt ikke være korrupte i deres retssystem.

Kan vi ikke gøre det med deres egne borgere, kan vi i det mindste forsøge med vores egne borgere som bliver fanget i et uciviliseret lands retssystem.

Men er der da noget der tyder på, at Anker specifickt har været udsat for korruption, eller at der har været utilstrækkelig bevisførelse? Det kan jeg ikke se nogen steder.

Danmark kan sagtens arbejde for at udbrede kendskabet til gode retssystemer til andre lande, men det skal ikke ske ved at forsøge at påvirke enkeltsager. Tværtimod er politisk pression på domstole det direkte modsatte af demokrati og retfærdighed.
Senest rettet af Akehurst2 19. sep 2017, 12:34, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 19. sep 2017, 12:35

gnostic skrev:
dykkersild skrev:

Skal det gælde begge vej - hvor skal udenlandske kriminelle afsone deres domme?

De skal afsone i deres hjemlande såfremt deres forhold og retsvæsen er civiliseret (læs: på linje med dansk/hollandsk/belgisk/svensk/tysk etc. forhold).

Uciviliserede lande skal ikke have ret til noget somhelst i min verden.

Det tror jeg at der er en hel del udenlandske - specielt østeuropæere kriminelle der vil takke dig for - hvor skal de penge komme fra?
3 ud af 10 i de danske fængsler og arresthuse er udenlandske - og det er ikke med hovedvægten på Hollandske/Belgiske, Tyske og Svenske indbyggere.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"