Mand : Vasker du hænder med vand og sæbe når du har tisset?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Planten
Kort karma: 1039
Likede indlæg: 7314

Re: Mand : Vasker du hænder med vand og sæbe når du har tisset?

Indlægaf Planten » 20. sep 2017, 04:47

Falstria skrev:
Planten skrev:Kvinder er desuden elendige til håndhygiene, når de har været på toilettet.

Deres toiletter dufter heller ikke bedre end omgivelserne omkring mit pæretræ.

Kan du være sikker på det? Er det ikke kun forestillinger, du der kommer af med? :lol:
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 942
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 16770

Indlægaf Delfin » 20. sep 2017, 05:18

paint skrev:Urin, er glimrende til f.eks at kurere revnede fingerspidser (pga. kulde eller meget tør hud) (også kaldet 'vinterhænder')

Netop

Min far voksede op på landet i 20-30'erne, og dengang kunne det godt ske, at karlene tissede på hænderne, når de have sprukne vinterhænder.
0
14 11 14
Brugeravatar
Atomic Blonde
Kort karma: 14
Likede indlæg: 222

Indlægaf Atomic Blonde » 20. sep 2017, 06:31

eks-Maupassant skrev:
Artem skrev:Nej normalt skyller jeg bare hænderne i den varme stråle, og tørrer fingerne i håndklædet. :D

Den gule stråle eller den gennemsigtige stråle?
Forhåbentlig ikke i den brune. :nerve:
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 20. sep 2017, 07:46

Sjovt, bakterier er emnet i Go morgen Tv idag.. Og toilettet er ikke en dræber, kluden i køkken er :)

sjovt egentlig!
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 22052

Indlægaf Sangius » 20. sep 2017, 13:52

Hvorfor vaske hænder før?

Jeg synes man skal tage en slapper med det håndvask der. Det er jo bare en diller, jeg tror ikke der er væsentligt flere bakterier på sådan en javertus end der er på så mange andre overflader på kroppen. Og urin er jo sterilt, så ingen smittefare der.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
MCIS
Kort karma: 3
Likede indlæg: 43

Indlægaf MCIS » 20. sep 2017, 16:32

DenBruneMunk skrev:Undrer mig at en kvinde kan tro, kun mænd har et problem. Kvinder spreder næsten med hagl når de (næsten) sætter sig, hvor manden kan begrænse det, og rører heller ikke ved noget papir efter. Næste er jo at der er hår som kan blive betændt, og har man først haft papiret i området, så har ens hænder jo også været udsat og så hjælper det ikke at stå og fægte med albuer på håndtag, da bakterier som sagt bare skal i berøring med hud, så kan man inficere sig. Så det er vist gammel overtro, at uden hænder på, så får man ikke bakterier på sig :) Det er da dejligt at man kan overbevise sig selv om det. Der er også dem som mener urent bestik er farligere end rent, selvom man kun selv har brugt det.

Man har jo et immun system for noget, og det er en rigtig god ven. Så behøver man at beskytte sig, tage handsker på eller tro man ikke skal røre håndtag, så er man måske selv den største smittebærer der render rundt, for nu mere man beskytter sig imod bakterier, nu mindre modstandsdygtig er man, når man endelig rammes og det sker jo.
Hospitaler behøver den beskyttelse, fordi immun systemet er svækket, når man er syg. Derfor er årsagerne til beskyttelse højere og mange kan ligge med åbne sår ligefrem. Det skal man ikke sammenligne med et toilet på et værtshus, selv om det lyder mindre lækkert for flere.

Man skal måske stille sig selv det spørgsmål, hvor ofte har man været syg af og gå en tur, hilse på folk, tage toget og gå over i bussen, gå på jobbet og bruge toilettet og håndvask, bruge andres udstyr som computer, kuglepenne og andet dagligs gejl som andre har berørt, og hvor ofte ligger man i sengen med en stærk infektion som ikke er forkølelse eller influenza . Det tror jeg nok er minimalt og folk kan nok dårligt huske dette.

Så rent piveri og forfængelighed. Hvis det skulle være så farligt, så ville folk ikke holde hænder eller kysse eller kramme, de ville ikke røre ved børn i børnehaverne, de ville dårligt tør sætte sig i offentlige transportmidler og de kunne ikke bruge sikkerheds installationer som er der, og tænk vi ville rende rundt med masker for ikke at indånde den luft andre har muligvis haft inde i kroppen. Nøj....

Så tag en slapper, vi har et immun system, og er du syg, så skal du nok finde ud af det.

Selvfølgelig dør vi ikke af bakterier, men vi har en lille baby som helst ikke skal have hans diller bakterier på sig.

Derfor synes jeg det er interessant at vide om det er en generelt mande-ting ikke at vaske hænder når man har tisset, da min mand ikke mener mænd gør det. Hvis det viser sig, at de fleste mænd rent faktisk vasker hænder, så siger han at det skal han nok også gøre.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 20. sep 2017, 18:17

MCIS skrev:Selvfølgelig dør vi ikke af bakterier, men vi har en lille baby som helst ikke skal have hans diller bakterier på sig.

Derfor synes jeg det er interessant at vide om det er en generelt mande-ting ikke at vaske hænder når man har tisset, da min mand ikke mener mænd gør det. Hvis det viser sig, at de fleste mænd rent faktisk vasker hænder, så siger han at det skal han nok også gøre.

Så er jeg enig :) Mænd vasker hænder, det gør nok de fleste.

Det var dog spændende , hvis man kan sige det, at toiletbesøg ikke var en killer, så når du nævner dit barn, så kan jeg ikke lade være med at tænke på køkkenkluden og hvor often den skiftes hver dag? At bekæmpe en mand på toilettet er vist en ringe trøst, hvis man i huset har mange andre steder som er meget mere smitsom og som virkelig gør en forskel.

Men igen, der er vist ikke påvist hvor ofte det rammer en i hjemmet og hvor mange som konsekvens af dette, ligger på hospitaler osv.. Tror ikke det er så vildt.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 20. sep 2017, 18:18

Hvad er en diller-bakterie?

Jeg tror normalfloraren på ydersiden af dilleren er den samme, som på f.eks. indersiden af armen.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Lumin
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Indlægaf Lumin » 20. sep 2017, 19:45

Kvinde her og vasker hænder med sæbe.. Hysterisk sygeplejerske :lol:

Men det handler jo ikke kun om tis? Hele dagen igennem rører vi alt muligt som kan have dårlige bakterier som kan gøre os syge uden at vi tænker over det. Wc besøg er en god anledning til at vaske hænderne uanset om man mener tis/penis/vagina er beskidte
7
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3941
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 40803

Indlægaf kidkomb » 20. sep 2017, 20:32

Sangius skrev:Hvad er en diller-bakterie?

Jeg tror normalfloraren på ydersiden af dilleren er den samme, som på f.eks. indersiden af armen.

Hvis du har indersiden af din arm nede i dine varme bukser ca 10cm fra dit rectum? (Hvor der er mange rigtigt hyggelige bakterier.)
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
#notallfeminists
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 20. sep 2017, 20:39

kidkomb skrev:

Hvis du har indersiden af din arm nede i dine varme bukser ca 10cm fra dit rectum? (Hvor der er mange rigtigt hyggelige bakterier.)

Har du da ikke det???
Jeg tror ikke normalfloaren fra tarmen vandrer særlig langt væk fra udgangen :D
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 20. sep 2017, 21:33

Lumin skrev:Kvinde her og vasker hænder med sæbe.. Hysterisk sygeplejerske :lol:

Men det handler jo ikke kun om tis? Hele dagen igennem rører vi alt muligt som kan have dårlige bakterier som kan gøre os syge uden at vi tænker over det. Wc besøg er en god anledning til at vaske hænderne uanset om man mener tis/penis/vagina er beskidte

Jam du vasker jo heller ikke hænder efter at du har sat kløet dig i nakken?

Men ok kan godt se den med at hvis man rutinemæssigt vasker hænder når man er på wc, så får man nok fjernet nogen bakterier sådan løbende.
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29768

Indlægaf paint » 20. sep 2017, 22:06

Det er jeg også ret overbevist om - hvis man går i bad hver dag. Det er klart, at hvis man er typen ,der kun går i bad til jul og påske så vil der være bakterier alle steder på kroppen.

I øvrigt, er der bakterier alle vegne, hvor vi færdes. På mønter og pengesedler, på diverse steder, hvor der er touch-skærme eller taster (billetautomater f.eks), på trappegelændere, på dørhåndtag, på håndtagene på indkøbskurve osv. osv. Gnider man sig i øjet, eller klør sig lidt ved næsen, så er man inficeret med bakterier fra alle mulige ukendte mennesker, som har haft fingrene alle tænkelige (og utænkelige) steder.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
In_your_eyes
Kort karma: 145
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1599

Indlægaf In_your_eyes » 21. sep 2017, 02:26

paint skrev:

Det er jeg også ret overbevist om - hvis man går i bad hver dag. Det er klart, at hvis man er typen ,der kun går i bad til jul og påske så vil der være bakterier alle steder på kroppen.

I øvrigt, er der bakterier alle vegne, hvor vi færdes. På mønter og pengesedler, på diverse steder, hvor der er touch-skærme eller taster (billetautomater f.eks), på trappegelændere, på dørhåndtag, på håndtagene på indkøbskurve osv. osv. Gnider man sig i øjet, eller klør sig lidt ved næsen, så er man inficeret med bakterier fra alle mulige ukendte mennesker, som har haft fingrene alle tænkelige (og utænkelige) steder.

En god grund til at vaske hænder efter hvert toiletbesøg, vil jeg mene :P
0
:pompom:
MCIS
Kort karma: 3
Likede indlæg: 43

Indlægaf MCIS » 14. okt 2017, 18:00

DenBruneMunk skrev:
MCIS skrev:Selvfølgelig dør vi ikke af bakterier, men vi har en lille baby som helst ikke skal have hans diller bakterier på sig.

Så er jeg enig :) Mænd vasker hænder, det gør nok de fleste.

Det var dog spændende , hvis man kan sige det, at toiletbesøg ikke var en killer, så når du nævner dit barn, så kan jeg ikke lade være med at tænke på køkkenkluden og hvor often den skiftes hver dag? At bekæmpe en mand på toilettet er vist en ringe trøst, hvis man i huset har mange andre steder som er meget mere smitsom og som virkelig gør en forskel.

Men igen, der er vist ikke påvist hvor ofte det rammer en i hjemmet og hvor mange som konsekvens af dette, ligger på hospitaler osv.. Tror ikke det er så vildt.

Jeg bruger ikke køkkenklud netop af den grund ;) Bruger køkkenrulle
1

Tilbage til "Generelt"