Har du lavet en underretning?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Lulu
Kort karma: 122
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2255

Re: Har du lavet en underretning?

Indlægaf Lulu » 19. sep 2017, 11:12

Jeg har lavet en enkelt på vores dengang underbo for 8 ( :gruble: ) år siden.

Jeg overvejer at informere skat om to herude i vores område der ha boet her i hhv 2 og 6 mdr , men stadig har deres biler udenlandsk registrerede.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1106
Likede indlæg: 16604

Re: Har du lavet en indberetning ?

Indlægaf dgd2007 » 19. sep 2017, 11:20

Movita skrev:
didaa skrev:
Fillie skrev:Det hedder da "en underretning". :genert:

Præcis. En indberetning er noget andet og bruges i dag som regel i forbindelse med indberetning af data og behandling af disse. Feks når man indberetter tal til SKAT.

Tilbage til emnet. Jeg arbejder på dette område så jeg ser rigtig mange underetninger, men har aldrig som privatperson lavet en.

Nu har jeg rettet overskriften og lært noget idag :genert:

Jeg mener også, det er noget forholdsvis nyt (altså for en +60-årig :fløjt:). Der er sikkert nogen, der har syntes, det andet lød for Stasi-stikker-agtigt eller sådan noget. Så må man jo vænne sig til et nyt ord, der bare lyder lidt ... ehrm, underligt.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 953
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24137

Indlægaf icelady » 19. sep 2017, 13:30

Ja, jeg har lavet et par stykker.

Bla en på en knapt-så-nærtstående familiemedlem, som kort fortalt røg deres penge op til hash, og aldrig havde penge, når de kom til d. 10ende hver måned. Dvs ungerne måtte gå for lud og koldt vand.
Derudover negligerede de moderens biologiske børn, fremfor deres nye fælles børn.

De endte med at få dem fjernet, og pt er der stor risiko for at de ældste kommer hjem igen. Til akkurat det samme, for han ryger stadig og hun er ligeglad. Ligeledes kæmper de stadig med at få styr på økonomien.

Har også underrettet om en små-børns familie, der flyttede ind. Manden var dealer, og røg meget, så han råbte af ungerne, når de græd. Ungerne skreg endnu mere, og moderen råbte til far, at han ikke skulle råbe af ungerne.

De fik en fra kommunen på, som kunne holde øje med ungerne og hjælp forælldree så godt de kunne.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Sorenspige
Kort karma: 628
Likede indlæg: 4883

Indlægaf Sorenspige » 19. sep 2017, 18:04

Jeg har lavet en underretning i forbindelse med mit arbejde, men ikke som privat person.
0
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 599
Likede indlæg: 16234

Indlægaf Santa » 19. sep 2017, 18:48

Ja, det er en del af mit job. Men heldigvis ikke hverdagskost.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, det står ikke noget. ;)

Ikke medlem af Inderkredsen. :nej:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 942
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 16770

Indlægaf Delfin » 19. sep 2017, 19:22

Ja det kunne vist heller ikke være anderledes efter 34 år som uddannet pædagog, men det var da heldigvis ikke hverdagskost og tilbage i 80'erne var snoren ret meget længere, før man gjorde noget. På godt og ondt vil jeg sige. Der var børn imellem, hvor jeg godt kan tænke i dag, at der burde være gjort noget mere.
0
14 11 14
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 1055
Likede indlæg: 22003

Indlægaf Sangius » 19. sep 2017, 19:29

Delfin skrev:Ja det kunne vist heller ikke være anderledes efter 34 år som uddannet pædagog, men det var da heldigvis ikke hverdagskost og tilbage i 80'erne var snoren ret meget længere, før man gjorde noget. På godt og ondt vil jeg sige. Der var børn imellem, hvor jeg godt kan tænke i dag, at der burde være gjort noget mere.

Når du skriver "på godt og ondt", betyder det så også at du ser situationer hvor man griber for meget ind?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Hewlett
Kort karma: 63
Likede indlæg: 2834

Indlægaf Hewlett » 19. sep 2017, 20:28

Jeg har lavet en enkelt underretning, privat.
0
Neverkont
Kort karma: 63
Likede indlæg: 1390

Indlægaf Neverkont » 19. sep 2017, 21:11

Ja, jeg har lavet en enkelt underretning, som privat.
Jeg bor i en almennyttig afdeling, som står overfor en større helhedsplan, og derfor lejes tomme lejemål ud på tidsbegrænsede lejemål, og det har resulteret i en del flytninger. Lejligheden ovenpå min er nu lejet ud for 3. gang, tidsbegrænset.
Den første der boede der på en tidsbegrænset kontrakt var en ung kvinde med en dreng på knap 2 år da de flyttede ind. Jeg kunne tydeligt høre når drengen græd på sit værelse, og når han vågnede græd han indtil mor'en kom ind til ham, eller til han faldt i søvn igen.

Flere gange hørte jeg ham græde i en time om morgenen, så var der ro i en time, og så græd han igen til mor´en kom ind til ham.
Jeg snakkede med mor'en om det flere gange, og fandt ud af, at hun lukkede dørene om natten, både til soveværelset og til stuen, så der var 2 lukkede døre mellem mor og barn. Jeg foreslog hende, at lade være med, at lukke dørene, men problemet fortsatte.

På alle andre måder virkede hun som en rigtig god og omsorgsfuld mor, så jeg overvejede meget længe, om jeg skulle lave en underretning eller ej.

Jeg endte med, at lave en underretning, hvori jeg også skrev, at det var mit generelle indtryk, at hun var en god og rar mor, og jeg valgte ikke at være anonym.

Kort efter flyttede de. Men eftersom det var et tidsbegrænset lejemål har hun jo under alle omstændigheder søgt efter noget andet.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3913
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 40585

Indlægaf kidkomb » 19. sep 2017, 22:18

Ja. På min søster.
Hun er psykisk syg og ikke god for hendes børn.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler
#notallfeminists
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 942
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 16770

Indlægaf Delfin » 20. sep 2017, 00:00

Sangius skrev:
Delfin skrev:Ja det kunne vist heller ikke være anderledes efter 34 år som uddannet pædagog, men det var da heldigvis ikke hverdagskost og tilbage i 80'erne var snoren ret meget længere, før man gjorde noget. På godt og ondt vil jeg sige. Der var børn imellem, hvor jeg godt kan tænke i dag, at der burde være gjort noget mere.

Når du skriver "på godt og ondt", betyder det så også at du ser situationer hvor man griber for meget ind?

Jeg tror jeg må trække den i land igen. Jeg har ikke arbejdet med børn siden 2005, så det jeg ved er på anden hånd og i stærkt anonymiseret form, så det er egentlig ikke fair at dømme ud fra det. Det var blot en fornemmelse, jeg sad tilbage med, når jeg hørte en bekendt fortælle om, hvordan de arbejdede på hendes arbejdsplads
0
14 11 14
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 1055
Likede indlæg: 22003

Indlægaf Sangius » 20. sep 2017, 04:19

Delfin skrev:
Sangius skrev:

Jeg tror jeg må trække den i land igen. Jeg har ikke arbejdet med børn siden 2005, så det jeg ved er på anden hånd og i stærkt anonymiseret form, så det er egentlig ikke fair at dømme ud fra det. Det var blot en fornemmelse, jeg sad tilbage med, når jeg hørte en bekendt fortælle om, hvordan de arbejdede på hendes arbejdsplads

Fair nok :) . Synes ikke det et tit man hører om, at der er grebet for meget ind, så blev lige nysgerrig :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1034
Likede indlæg: 15711

Indlægaf Zombie » 20. sep 2017, 06:56

Jeg har lavet nogle stykker som pædagog og en som privatperson.
Der blev rykket på dem alle sammen, men jeg ved jo også, hvordan man laver en præcis underretning og det gør desværre tit en forskel.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 2689
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 38131
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. sep 2017, 10:28

Ja, hvis man kan kalde det det. Jeg tog i hvert fald fat i min sundhedsplejerske og satte hende ind i, hvordan det stod til hos (min nu tidligere) veninde. Hende og jeg havde samme sundhedsplejerske og jeg kunne ikke holde ud at se, hvor elendigt veninden taklede mor-rollen.
0
Trimmenazi.
OberstNasig
Kort karma: 173
Likede indlæg: 1876

Indlægaf OberstNasig » 21. sep 2017, 09:56

Ja, jeg har lavet en enkelt underretning og orienterede også vedkommende forinden, så jeg så vidt muligt undgik en konflikt.
0

Tilbage til "Livets forhold"