Skal lave en avanceret kage- men med hvilke redskaber?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
OberstNasig
Kort karma: 174
Likede indlæg: 1876

Skal lave en avanceret kage- men med hvilke redskaber?

Indlægaf OberstNasig » 19. sep 2017, 17:53

Jeg har selvfølgelig googlet, inden jeg oprettede tråden, men der er et uoverskueligt udvalg og butikkerne vil gerne sælge, så de skriver selvfølgelig at dét og dét og dét er vigtigt. Det tror jeg ikke nødvendigvis på.

Jeg skal lave en relativt avanceret kage. Jeg vil have, at den har flere lag med mousse i. Den skal have sådan nogle halve chokoladekugler ovenpå. Selve formen har jeg købt, men mangler et termometer.
Desuden vil jeg forsøge mig med glace og så skal kagen være så symmetrisk som muligt.
Så er der nogle kyndige mennesker, der ved, hvad der er absolut must, når jeg skal lave sådan et kunstværk?
0
Muspel
Kort karma: 547
Likede indlæg: 7846

Re: Skal lave en avanceret kage- men med hvilke redskaber?

Indlægaf Muspel » 19. sep 2017, 18:17

OberstNasig skrev:Jeg har selvfølgelig googlet, inden jeg oprettede tråden, men der er et uoverskueligt udvalg og butikkerne vil gerne sælge, så de skriver selvfølgelig at dét og dét og dét er vigtigt. Det tror jeg ikke nødvendigvis på.

Jeg skal lave en relativt avanceret kage. Jeg vil have, at den har flere lag med mousse i. Den skal have sådan nogle halve chokoladekugler ovenpå. Selve formen har jeg købt, men mangler et termometer.
Desuden vil jeg forsøge mig med glace og så skal kagen være så symmetrisk som muligt.
Så er der nogle kyndige mennesker, der ved, hvad der er absolut must, når jeg skal lave sådan et kunstværk?

Du har brug for en rund form til at støbe i. Du KAN bruge springformen uden bund, men jeg elsker min justerbare bagecirkel.
Derudover har du brug for kageplast.
En god metalspatel til at udglatte.
Glace har jeg ikke forstand på, der må andre byde ind
0
bralle
Kort karma: 4
Likede indlæg: 77

Indlægaf bralle » 20. sep 2017, 18:24

Det er nok et must at lave en prøveversion. Avancerede kunstværker sidder ikke altid i skabet første gang.
0
Allmost_Famous
Kort karma: 633
Likede indlæg: 14131

Indlægaf Allmost_Famous » 20. sep 2017, 19:57

Jeg har vist aldrig brugt kageplast. Men det er du selvfølgelig nødt til, hvis du ikke har en høj form. Jeg har fire justerbare bageringe, og de er SÅ meget bedre end springforme.

Når du laver en kage med glace, så skal du have et stativ/net at stille kagen på når du hælder glacen over, så det overskydende ikke laver fesne søer ved siden af din fine kage. Hvis du lægger et stykke bagepapir under, kan du skrabe glacen sammen, og bruge den til en anden kage.

En metalspartel eller kantudglatter er også ret vigtige.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
OberstNasig
Kort karma: 174
Likede indlæg: 1876

Indlægaf OberstNasig » 21. sep 2017, 09:53

Tusinde tak for jeres indlæg! Desværre når jeg ikke at lave en prøve-version inden, da den allerede skal laves til weekenden, men da det bare er mine nærmeste, der skal fortære den, satser jeg på at de vil vise overbærenhed, hvis den ligner noget grasværk.
Men idag vil jeg få købt den vigtigste dele, som i nævner.
0

Tilbage til "Mad og drikke"