Hvordan kan et barn på 11 stå som ejer af en virksomhed?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
fisken80
Kort karma: 702
Likede indlæg: 25908

Hvordan kan et barn på 11 stå som ejer af en virksomhed?

Indlægaf fisken80 » 19. sep 2017, 17:56

Jeg har lige siddet og læst en artikel om en garvet konkursrytter, der grundet tidligere sager ikke må eje noget selv, og heller ikke vil i øvrigt, fordi han skylder penge. Alligevel så har han firmaer, men de er ejede af hans børn på 8 og 11 år, og det fatter jeg simpelthen ikke. Jeg har prøvet at google, men jeg synes ikke det gør mig klogere. Hans bror er i øvrigt direktør i firmaet, men det er børnene der ejer det på papiret.

Jeg synes simpelthen ikke det giver mening, at mindreårige børn kan være ejere af et firma, der så reelt kontrolleres og drives af en anden. Kunne man ikke forbyde den praksis og på den måde i hvert fald stikke den kæp i en konkursrytter som ham hers hjul?
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29769

Re: Hvordan kan et barn på 11 stå som ejer af en virksomhed?

Indlægaf paint » 19. sep 2017, 18:40

fisken80 skrev:Jeg har lige siddet og læst en artikel om en garvet konkursrytter, der grundet tidligere sager ikke må eje noget selv, og heller ikke vil i øvrigt, fordi han skylder penge. Alligevel så har han firmaer, men de er ejede af hans børn på 8 og 11 år, og det fatter jeg simpelthen ikke. Jeg har prøvet at google, men jeg synes ikke det gør mig klogere. Hans bror er i øvrigt direktør i firmaet, men det er børnene der ejer det på papiret.

Jeg synes simpelthen ikke det giver mening, at mindreårige børn kan være ejere af et firma, der så reelt kontrolleres og drives af en anden. Kunne man ikke forbyde den praksis og på den måde i hvert fald stikke den kæp i en konkursrytter som ham hers hjul?

Det svarer vel til, at børn arver et firma efter en f.eks afdød far. Og så har de en slags forvalter (direktør) af firmaet, indtil de selv bliver myndige. Det tror jeg godt kan lade sige gøre.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1085

Re: Hvordan kan et barn på 11 stå som ejer af en virksomhed?

Indlægaf Seladon » 19. sep 2017, 18:58

Det at børn kan arve er normalt, men børn kan også starte en virksomhed. Det kan faktisk lade sig gøre:

https://startvaekst.virk.dk/opstart/faa-et-cvr-nummer
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"