Erfaring med Crock-Pot??

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1273

Erfaring med Crock-Pot??

Indlægaf Tiger » 23. sep 2017, 06:36

Vi overvejer at købe en original Crock-Pot.

Er der nogen, der har erfaringer med den?

Hvilken model og hvilke retter tilbereder I typisk i den?
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2875

Re: Erfaring med Crock-Pot??

Indlægaf Maoam » 23. sep 2017, 06:55

Jeg har en anden slow cooker, men bruger den sjældent. Laver mest risengrød i den. Vi er ikke gode til at forberede ingredienserne og sætte maden over tidligt. Det passer dårligt for os. Tilgengæld bruger vi meget en trykkoger, så simreretter kan laves på 1/3 af tiden.

Jeg elsker den her blogs videnskabelige tilgang tid madlavning. De har en sammenligning mellem slow cooker, trykkoger og en gryde i ovnen. De mener de to andre kan gøre det, slow cookeren kan, bedre.

http://www.seriouseats.com/2016/10/why- ... okers.html
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 465
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14591

Indlægaf Hunkat » 23. sep 2017, 06:57

Jeg har mest second-hand erfaring (jeg kigger på mens min mand laver maden :lol: )

Vi er rigtig glade for vores, 5,7 l og vi laver selvfølgelig mest pulled pork i forskellige variationer :D Men også kylling f.eks. du kan lave en langtidsstegt kylling som havde den stået hele dagen i ovnen på lav varm. Men ja, altså den kan lave simremad og ikke så frygtelig meget andet. Det er jo egentlig bare en elektrisk römertorpf.
1
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 23. sep 2017, 07:15

Jeg har en veninde som har en. Og de elsker den.

Selv bruger jeg en Römer Topf...Den kan det samme. Den største forskel - iflg min veninde - er at Crock Potten er nemmere at gøre ren og ikke mugner mellem brug. Resultatet er fuldstændig det samme.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Mad og drikke"