For anden gang på bare en måned kommer FN med krads kritik af regeringen og udlændingeminister Inger Støjberg. FN kalder det »ude af proportioner«, at Støjberg vil gøre det umuligt at få permanent ophold i Danmark, hvis man som asylansøger har talt usandt undervejs i sagsbehandlingen.
FN har for tiden kikkerten for det kritiske øje, når det gælder synet på Danmark.
Tidligere på sommeren præsenterede udlændingeminister Inger Støjberg (V) et lovforslag, som vil betyde, at enhver udlænding, der undervejs i sagsbehandlingen taler usandt, i al fremtid skal nægtes adgangen til permanent opholdstilladelse og dermed i sidste ende også muligheden for at blive dansk statsborger.
Hvad mener du om Støjbergs lovforslag? og om FN's kritik af dette lovforslag?
Jeg mener nu ikke, som FN, at lovforslaget er helt 'ude af proportioner', jeg synes, det afhænger af, hvad en asylansøger har løjet om, lyver vedkommende om f.eks. sin oprindelige nationalitet, er Støjbergs lovforslag helt i orden, lyver vedkommende f.eks. om sin alder, så er jeg enig med FN om, at lovforslaget er helt ude af proportioner.