Burka forbud - Ja eller Nej

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf Slettet bruger » 6. okt 2017, 12:33

Pax Romana skrev:
eks-Maupassant skrev:
Ja lige præcis. De burkaklædte, samt vigtigere deres mænd, accepterer på ingen måde den præmis. Hvis de kunne bestemme, tvang de religiøse forskrifter ned over alle.

Derfor skal det miljø bekæmpes.

Du forvarer ikke friheden ved at gøre dig til ven for dem der er dens største fjender. Det er derfor tørklæder var forbudte i Tyrkiet i den periode, hvor de var et sekulært demokrati, og er tilladte når de, som nu, er diktatur med religiøst tilsnit.
En gang i mellem kunne jeg godt tænke mig, at nogle flere danskere blev udsendt i internationale missioner.
Har du hørt om hearts and minds som koncept?

Ja har du hørt om Tyrkiets historie?

Hvilken periode mener du var mest fri?

Den periode hvor de var demokrati og tørklæder var forbudt, eller idag?

Jeg kan udlede af dine meninger at du må mene Erdogan er en sand demokrat, da han har lovligjort de religiøse beklædninger igen.
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Kort karma: 11
Likede indlæg: 219

Indlægaf Ubiquitous » 6. okt 2017, 12:37

eks-Maupassant skrev:
Ubiquitous skrev:
eks-Maupassant skrev:Fordi vi gerne vil minimere den magt som ekspansiv og ekstrem religion har.

Du har, heldigvis, ingen som helst indflydelse på, hvordan briterne styrer deres samfund.

Lol du er jo ikke seriøs? Så lader du bare som om jeg har skrevet at jeg har en masse indflydelse på UK og så skyder du lige den ned :)

Hey jeg vil lige fortælle sig at du ikke er kejser af Sydamerika, fordi det fremgik lidt af dine indlæg, at du tror du er det.

Hov jeg glemt at kopiere din platte spydighed. Du er HELDIGVIS ikke kejser af Sydamerika. Så nu ramte jeg din børnehavetone :)

Jeg spurgte TakeAChanceOnMe, hvorfor hun som udlænding i Storbritannien mener, at det er hendes holdninger og moralbegreber, der skal tilgodeses, selvom hun åbenbart møder en del modstand, mens muslimer i det forkerte tøj (som potentielt ar britiske statsborgere) bare skulle tage at skride.

Som sædvanligt skyder du bare fra hoften uden at sætte dig ind i, hvad du taler om.
1
Brugeravatar
Ubiquitous
Kort karma: 11
Likede indlæg: 219

Indlægaf Ubiquitous » 6. okt 2017, 12:39

eks-Maupassant skrev:
Ubiquitous skrev:
eks-Maupassant skrev:Ja lige præcis. De burkaklædte, samt vigtigere deres mænd, accepterer på ingen måde den præmis. Hvis de kunne bestemme, tvang de religiøse forskrifter ned over alle.*

*Citation needed

Google det selv?

Det der, det svarer til at du vil have dokumentation for at paven er katolik :)

Du kan vist ikke kende forskel på fakta og meninger. Det forklarer en del.
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 6. okt 2017, 12:40

Ubiquitous skrev:
BlueBunny skrev:Nej det er for svært

Det nemme er at finde svar på nettet og spørge dem man er i dialog med

Jeg vil da gerne svare på, hvorfor jeg tror mange går i burka, men det bliver naturligvis ikke andet end et gæt. I det muslimske samfund jeg bor i, er det familien, der er i højsædet. Mange muslimer skelner meget mellem det offentlige og det private. Det giver sig udtryk i nedtonet og konservativ påklædning, men også i tonede ruder i bilerne og i hjemmene, for ikke at tale om høje mure og den slags. Hernede er familien dem, du kan stole på, og resten er ikke så vigtigt, selvom man naturligvis behandler fremmede ordentligt og med respekt, så længe de behandler en på samme måde. Nogle er så konservative, at de ikke viser deres ansigt i offentligheden. De går i burka o. lign.

Ja og det er en lortekultur, og det er en af grundene til at de muslimske verden er et fattigt fallitbo.

Det der virker er upartiskhed og at satse på meritter, at den gode får jobbet.

Hvor en familiekultur, der sander alt til i personlige relationer og korruption. Du får aldrig nogen sinde en velfungerende stat med den mentalitet.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4083

Indlægaf Pax Romana » 6. okt 2017, 12:41

eks-Maupassant skrev:

Jeg kan udlede af dine meninger at du må mene Erdogan er en sand demokrat, da han har lovligjort de religiøse beklædninger igen.
Og jeg kan udlede af dine bemærkninger, at du ikke har et clue om hvordan verden ser ud hos almindelige mennesker syd for Valby bakke.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 6. okt 2017, 12:44

Ubiquitous skrev:
eks-Maupassant skrev:
Ubiquitous skrev:
eks-Maupassant skrev:Fordi vi gerne vil minimere den magt som ekspansiv og ekstrem religion har.

Du har, heldigvis, ingen som helst indflydelse på, hvordan briterne styrer deres samfund.

Lol du er jo ikke seriøs? Så lader du bare som om jeg har skrevet at jeg har en masse indflydelse på UK og så skyder du lige den ned :)

Hey jeg vil lige fortælle sig at du ikke er kejser af Sydamerika, fordi det fremgik lidt af dine indlæg, at du tror du er det.

Hov jeg glemt at kopiere din platte spydighed. Du er HELDIGVIS ikke kejser af Sydamerika. Så nu ramte jeg din børnehavetone :)

Jeg spurgte TakeAChanceOnMe, hvorfor hun som udlænding i Storbritannien mener, at det er hendes holdninger og moralbegreber, der skal tilgodeses, selvom hun åbenbart møder en del modstand, mens muslimer i det forkerte tøj (som potentielt ar britiske statsborgere) bare skulle tage at skride.

Som sædvanligt skyder du bare fra hoften uden at sætte dig ind i, hvad du taler om.

Ja og så skrev du til mig outta nowhere at jeg ikke har indflydelse på UK fordi du tænkte du kunne være smart og spydig :)

Jeg har markeret dit citat med stor skrift og farve så du selv kan finde ud af hvad du selv skrev.

Jeg kan lige vise dig det igen 3 gange, så du ser det:

0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 6. okt 2017, 12:46

Ubiquitous skrev:
eks-Maupassant skrev:
Ubiquitous skrev:
eks-Maupassant skrev:Ja lige præcis. De burkaklædte, samt vigtigere deres mænd, accepterer på ingen måde den præmis. Hvis de kunne bestemme, tvang de religiøse forskrifter ned over alle.*

*Citation needed

Google det selv?

Det der, det svarer til at du vil have dokumentation for at paven er katolik :)

Du kan vist ikke kende forskel på fakta og meninger. Det forklarer en del.

Jo fakta - det er de ting som du skyr som pesten. :)
0
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 6. okt 2017, 12:49

Pax Romana skrev:
eks-Maupassant skrev:

Og jeg kan udlede af dine bemærkninger, at du ikke har et clue om hvordan verden ser ud hos almindelige mennesker syd for Valby bakke.

Hej svarer du på det med Tyrkiets historie en af dagene eller vil du lade som ingenting.

Jeg forklarer dig det lige helt nemt så du kan forstå det

Tyrkiet DEMOKRATI = religiøs påklædning forbudt, bl.a. tørklæder forbudt på uni
Tyrkiet DIKTATUR = religløs påklædning tilladt

Og nu kan jeg så ikke sætte det nemmere op, så hvis du stadig ikke kan forstå det, ja så er der bare ikke mere at gøre.

Hvor jeg må konstatere at du foretrækker Tyrkiet i version diktatur, og det er jeg imod, fordi jeg er for demokrati.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4083

Indlægaf Pax Romana » 6. okt 2017, 12:55

eks-Maupassant skrev:Hej svarer du på det med Tyrkiets historie en af dagene eller vil du lade som ingenting.

Jeg forklarer dig det lige helt nemt så du kan forstå det

Tyrkiet DEMOKRATI = religiøs påklædning forbudt, bl.a. tørklæder forbudt på uni
Tyrkiet DIKTATUR = religløs påklædning tilladt

Og nu kan jeg så ikke sætte det nemmere op, så hvis du stadig ikke kan forstå det, ja så er der bare ikke mere at gøre.

Hvor jeg må konstatere at du foretrækker Tyrkiet i version diktatur, og det er jeg imod, fordi jeg er for demokrati.
Hvis du finder kammertonen frem, så kan jeg godt svare dig.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 6. okt 2017, 14:08

Og så gik fløjten på denne tråd :)

Emnet må være lukket, det blev et JA

Go' weekend!
0
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5175

Indlægaf ExCoastal » 6. okt 2017, 15:20

Jeg arbejder i Little Kabul (læs: Fremont i Californien), som har en af verdens største befolkninger af folk fra Afghanistan. Jeg ser masser af kvinder med tørklæde, men jeg har aldrig set et tildækket ansigt. Påfaldende!
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 31212

Indlægaf LadyFox » 6. okt 2017, 15:31

Nomine skrev:
ExCoastal skrev:Jeg arbejder i Little Kabul (læs: Fremont i Californien), som har en af verdens største befolkninger af folk fra Afghanistan. Jeg ser masser af kvinder med tørklæde, men jeg har aldrig set et tildækket ansigt. Påfaldende!

Volumen her i Danmark er også meget lav.

Sådan nærmest ligegyldigt lav.
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 378
Likede indlæg: 7403

Indlægaf BlueBunny » 6. okt 2017, 15:36

Jeg synes forbuddet er principielt og sender et signal om at der er en grænse. Ingen grund til at vente på at udfordringen vokser sig større.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 1628
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 23563
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 6. okt 2017, 15:44

Vandene er delte. Jeg synes det er en sort dag, kort sagt. Gider egentligt ikke diskutere mit synspunkt yderligere, men en sort dag efter min smag.
0
Guy Fawkes, the only man to enter the Parliament with honest intentions.

AnCap
Slettet bruger

Indlægaf Slettet bruger » 6. okt 2017, 16:13

ExCoastal skrev:Jeg arbejder i Little Kabul (læs: Fremont i Californien), som har en af verdens største befolkninger af folk fra Afghanistan. Jeg ser masser af kvinder med tørklæde, men jeg har aldrig set et tildækket ansigt. Påfaldende!

Muslimerne i USA skulle være rigtigt godt integreret
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"