Burka forbud - Ja eller Nej

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf Slettet bruger » 6. okt 2017, 16:26

Pax Romana skrev:
eks-Maupassant skrev:Hej svarer du på det med Tyrkiets historie en af dagene eller vil du lade som ingenting.

Jeg forklarer dig det lige helt nemt så du kan forstå det

Tyrkiet DEMOKRATI = religiøs påklædning forbudt, bl.a. tørklæder forbudt på uni
Tyrkiet DIKTATUR = religløs påklædning tilladt

Og nu kan jeg så ikke sætte det nemmere op, så hvis du stadig ikke kan forstå det, ja så er der bare ikke mere at gøre.

Hvor jeg må konstatere at du foretrækker Tyrkiet i version diktatur, og det er jeg imod, fordi jeg er for demokrati.
Hvis du finder kammertonen frem, så kan jeg godt svare dig.

Nå musse blev du ked af det? Du skrev det her til mig

Og jeg kan udlede af dine bemærkninger, at du ikke har et clue om hvordan verden ser ud hos almindelige mennesker syd for Valby bakke.

Du kan måske selv overveje om det normalt er den slags statements du kommer med, hvis du vil have en normal diskussion med folk? Du kan f.eks. forsøge at gå rundt og sige dit ovennævnte citat til en masse mennesker og se om de bliver glade eller sure, når du nu selv har svært ved at forstå hvorfor diskussionen gik af sporet.

Valby bakke :klap: Jeg ved ikke en gang hvad dit provinsudtryk betyder.
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Kort karma: 11
Likede indlæg: 219

Indlægaf Ubiquitous » 6. okt 2017, 17:56

ExCoastal skrev:Jeg arbejder i Little Kabul (læs: Fremont i Californien), som har en af verdens største befolkninger af folk fra Afghanistan. Jeg ser masser af kvinder med tørklæde, men jeg har aldrig set et tildækket ansigt. Påfaldende!

Det minder mig om en gåde jeg engang hørte (lettere ændret til lejligheden)

Hvad kalder man en muslim, der som treårig flyttede til USA sammen med sine afghanske muslimske forældre?
Svar: Amerikaner

I Danmark er man begyndt at tale om 4. generationsindvandrere, og DF vil have lavet undersøgelser om, hvor meget de belaster samfundet og den slags.
1
Conway
Permanent bortvist
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Indlægaf Conway » 6. okt 2017, 18:13

Ubiquitous skrev:
ExCoastal skrev:Jeg arbejder i Little Kabul (læs: Fremont i Californien), som har en af verdens største befolkninger af folk fra Afghanistan. Jeg ser masser af kvinder med tørklæde, men jeg har aldrig set et tildækket ansigt. Påfaldende!

Hvad kalder man en muslim, der som treårig flyttede til USA sammen med sine afghanske muslimske forældre?

I Danmark er man begyndt at tale om 4. generationsindvandrere, og DF vil have lavet undersøgelser om, hvor meget de belaster samfundet og den slags.

Jeg kender en anden en !

Hvad kalder man en kristen, der som treårig flyttede til Afghanistan med sine kristne forældre ?
Svar: Døde vantro

I Afghanistan er man begyndt at tale om at sende 4 kolonne terrorister afsted til Europa, og Taleban vil undersøge hvor meget de kan destabilisere Europa og den slags.
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Slettet bruger
Likede indlæg: 6799

Indlægaf Slettet bruger » 6. okt 2017, 18:37

Ubiquitous skrev:

her har jeg en gåde: Hvorfor ved du ikke der er ekstrem forskel på hvordan det går med integrationen i USA og i DK?

Det ville jo gøre det nemmere hvis du gjorde det sådan her:

Step 1: Sætte dig ind i forskellene om hvordan muslimer integreres i USA og DK
Step 2: Udtale dig om det

I stedet for at du ikke gider at sætte ind i det og kører din sædvanlige plade med at DK er verdens mest snæversynedende land og andre lande (Trumps USA LOL) er tolerante engle hvor alt er bedre.

Men ja gid det gik lige så godt i DK som i USA med det, hvis det gjorde et så var det slet ikke et issue.

Årsagen er vel at vi får andre typer indvandrere fra MØ, vi får konservative flygtninge der så bliver fanget i overførselssystemet, og USA får de mere fremme-i-skoen folk, der vil udleve the american dream osv.

USa har jo heller ikke de store overførselssystem de kan blive fanget i.
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Kort karma: 11
Likede indlæg: 219

Indlægaf Ubiquitous » 6. okt 2017, 18:55

eks-Maupassant skrev:
Ubiquitous skrev:

her har jeg en gåde: Hvorfor ved du ikke der er ekstrem forskel på hvordan det går med integrationen i USA og i DK?

Det ville jo gøre det nemmere hvis du gjorde det sådan her:

Step 1: Sætte dig ind i forskellene om hvordan muslimer integreres i USA og DK
Step 2: Udtale dig om det

I stedet for at du ikke gider at sætte ind i det og kører din sædvanlige plade med at DK er verdens mest snæversynedende land og andre lande (Trumps USA LOL) er tolerante engle hvor alt er bedre.

Men ja gid det gik lige så godt i DK som i USA med det, hvis det gjorde et så var det slet ikke et issue.

Årsagen er vel at vi får andre typer indvandrere fra MØ, vi får konservative flygtninge der så bliver fanget i overførselssystemet, og USA får de mere fremme-i-skoen folk, der vil udleve the american dream osv.

USa har jo heller ikke de store overførselssystem de kan blive fanget i.

Eftersom jeg har boet i USA, synes jeg egentlig at jeg har ganske godt styr på forskellene - nok noget bedre end dig, som godt nok lader til at vide næsten alt om alting så længe ingen kradser i overfladen.

Man skal også lige huske på, at selvom Trump blev valgt, så er der stadig rigtig mange amerikanere, primært i de store kystbyer, som er dybt, dybt uenige med ham.

Dine stråmænd tror jeg bare jeg vil ignorere. Ingen fornuftige mennesker vil alligevel tro på, at jeg mener de ting, du påstår jeg mener, hvis de kender din stil.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 6. okt 2017, 20:13

Angelina skrev:Jeg ønsker mig nu en niqab - nogen der ved hvor de kan købes?

Du kan tage ind på Nørrebro, ham i fjernsynet havde en til overs, som du nok gerne må købe, når han ikke kan sælge den til andre mere.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"