Mit suverænt dyreste stykke tøj til dato var en vinterjakke sidste år til 1600 kr.
Bortset fra mine sko. De koster 10-15 tusind kroner, men jeg betaler kun de 840 kr selv. Den kan I så selv regne ud

avdotja skrev:Persnikedy skrev:Vanter, det skal abre være de der billige nogle som kommer i en 2 eller 3 pak til 30-50kr. Fandme nej om jeg vil give 100kr for et par vanter
Jeg tillader mig at gætte på at du ikke cykler super langt om vinteren
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Wizzze skrev:Inde i mode, har de en tråd om hvor meget man max vil give for et stykke tøj, i dette tilfælde en vinterjakke.
I tråden giver folk udtryk for at de har nogle mentale grænser for hvad forskellige stykker tøj må koste. Noget jeg ikke umiddelbart kan genkende fra tøj, men jeg godt kan genkende fra andre områder.
jeg nægter f.eks. at give 19-20kr. for en stor sodavand når jeg ved den koster 10kr. i næste uge, eller ovre hos konkurrenten. Eller vin, hvor jeg også følger priserne, der har jeg også grænser for hvad jeg vil betale for forskellige typer/mærker.
Selvom vi har pengene, så kommer jeg heller aldrig til at bruge 40-50.000 på en Hästens seng eller en italiensk designer sofa, når noget til 10-15.000 fungerer fint. Sådan har vi alle nok "mentale blokeringer" for hvad vi er villige til at betale for ting?
Hvilke ting/ydelser må gerne koste penge i din verden, og hvad har du mentale blokeringer omkring?
Persnikedy skrev:avdotja skrev:Persnikedy skrev:Vanter, det skal abre være de der billige nogle som kommer i en 2 eller 3 pak til 30-50kr. Fandme nej om jeg vil give 100kr for et par vanter
Jeg tillader mig at gætte på at du ikke cykler super langt om vinteren
Nope, og med en tommelfinger som er en del korter end gennemsnittet så er hanske køb bare en torn i øjet
Akehurst2 skrev:....
Er der tale om vinterfrakker, tasker, (sol)briller, ure, smykker og andre ting, der kan holde længe og bruges tit er jeg ret cool med at give mange penge, men med sådan noget som træningstøj, t-shirts og strømper, der skal vaskes godt og grundigt og ikke bruges igennem lige så lang tid, der er jeg ret nærig.
avdotja skrev:Akehurst2 skrev:....
Er der tale om vinterfrakker, tasker, (sol)briller, ure, smykker og andre ting, der kan holde længe og bruges tit er jeg ret cool med at give mange penge, men med sådan noget som træningstøj, t-shirts og strømper, der skal vaskes godt og grundigt og ikke bruges igennem lige så lang tid, der er jeg ret nærig.
Jeg vil ikke påstå at jeg har det stik modsat, for forstår, og er enig, i betragtningen om at ting der hurtig slides op skal koste mindre end ting der holder de næste 20 år. Alligevel er jeg ikke i tvivl om at den beklædningsgruppe jeg har kastet (ubetinget!) flest penge efter de sidste mange år, er sportstøj og -sko. Er netop i gang med at overveje at trykke min 7.000 kr Adidas ønskelistehjemNu bruger jeg det dog også en del og ved simpelthen ikke noget værre end dårlige materialer eller snit, når man løber. Omvendt har jeg tre sæt øreringe og to halskæder, så det er selvfølgelig begrænset hvad det kan løbe op i
Wizzze skrev:Her efter Harvey har jeg også virkeligt et problem med benz priser over 10kr.
Min hjerne har vænnet sig til priser under 10, og jeg kører gerne lidt længere for at spare en 5´er
Jeg bruger gerne tusindvis af kroner på dyre restauranter, men har virkelig problemer med at slave pizza de fleste steder nu koster over 50kr.
Morgenmadsprodukter ala Kelloggs køber jeg kun på tilbud under 20kr. jeg NÆGTER simpelthen at give 30-32kr. for sådan en pakke slam.
Jeg kan simpelthen ikke forstå at kvinder er villige til at betale de frisørpriser de gør. Jeg er ok med at betale 320kr. hver 4. uge, men jeg ville aldrig gå til frisør hvis det kostede 640kr. hver 8. uge :rulle:
Wizzze skrev:Jeg kan simpelthen ikke forstå at kvinder er villige til at betale de frisørpriser de gør. Jeg er ok med at betale 320kr. hver 4. uge, men jeg ville aldrig gå til frisør hvis det kostede 640kr. hver 8. uge