Afmontering af opvaskemaskine - hvordan?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 428
Likede indlæg: 5345

Afmontering af opvaskemaskine - hvordan?

Indlægaf Skralde » 24. sep 2017, 16:16

Jeg skal have afmonteret min opvaskemaskine og det skal pludselig ske her til aften og øhm, kun af mig der intet ved om sådan noget :genert:

Så hvordan gør man det? Sådan trin for trin og helt for dummies? Jeg vil blive så taknemmelig for lidt (meget) hjælp! :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 428
Likede indlæg: 5345

Re: Afmontering af opvaskemaskine - hvordan?

Indlægaf Skralde » 24. sep 2017, 16:22

Hov det sidste billede er blevet lidt mærkeligt kan jeg se, så her er det i fuld figur.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Generalen
Kort karma: 1
Likede indlæg: 22

Indlægaf Generalen » 24. sep 2017, 17:03

Har du prøvet om du kan trække opvaskemaskinen ud, så du kan se hvad der er bagved den og hvordan slangerne går over til vasken?
Den må også være koblet til strøm, enten via et stik eller?
På billedet er der to slanger, hvor den grå er til afløbet, men det er ikke til at se om den er skruet fast og hvordan.
På den anden slange, er der en Stophane på væggen du kan dreje rundt og det burde lukke for vandet til opvaskemaskinen, før du skruer slangen af. Desværre kan de godt være kalket til, så de ikke lukker for vandet, hvis de har siddet urørt i flere år. Det var min ved skift af opvaskemaskine, så der skulle lukkes for hovedhanen = lukket for vand i boligen. Heldigvis kunne jeg skrue vandslangen på igen, uden den var utæt og lade den sidde til de kom med den nye maskine og skrue den af der.
0
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 398
Likede indlæg: 3889

Indlægaf Artem » 24. sep 2017, 17:43

Skralde skrev:Hov det sidste billede er blevet lidt mærkeligt kan jeg se, så her er det i fuld figur.

Er et meget lille billede?
Men går ud fra at det er slangen til opvaskeren der sidder på nede i højre hjørne. Er der en hane hvor du kan lukke for vandet? For det er noget af det første du skal gøre, og så kan du ellers skrue den slange af.
Der er også en slange med afløbsvandet som er den anden slange der kommer nede fra højre hjørne, den skal bare rykkes af oppe ved vasken hvor den er sat på.
Med strøm kan jeg ikke se hvordan det er lavet. Men må være sat til bag ved opvaskeren. Nogle gange bare i en stikontakt, men oftest i en samledåse, hvor du skal slukke for strømmen i sikrings skabet mens du frakobler den der.
0
Fra bybo til thybo

Tilbage til "Bolig"