"Jeg synes ikke, du skal se X mere"

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1035
Likede indlæg: 15730

"Jeg synes ikke, du skal se X mere"

Indlægaf Zombie » 25. sep 2017, 19:51

Det handler (heldigvis) ikke om mig/mit forhold, men min venindes.

Men uden så meget palaver, hvad skulle der så til, før du ville opfordre din partner til ikke længere at se en bestemt person?

Der er måske ikke tale om forbud, så meget som at man af en specifik årsag beder sin partner om at overveje, om det er bedst for forholdets trivsel, at blive ved med at se denne person.

Er det noget du kunne overveje og skulle der meget tunge omstændigheder til - eller kunne der også ligge noget mere simpelt bag?

Er det noget, du har gjort og hvad var baggrunden?

Forbud er de fleste af os nok lidt modstandere af, men i hvilken grad kan man tillade sig at blande sig i, hvem ens partner omgås og hvornår er det rimeligt (hvis nogensinde), at man beder sin partner om at genoverveje relationen til den person?

Disclaimer:
Jeg mener i den betydning, at man har en stille og rolig snak med sin partner, ikke at man smækker med døren og kaster et ultimatum ind ad brevsprækken. ;) Lad os antage, der er tale om rolige og fornuftige mennesker, der kan have en rolig og fornuftig snak sammen.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14791

Re: "Jeg synes ikke, du skal se X mere"

Indlægaf Juki » 25. sep 2017, 20:02

Det skulle være sådan noget med at vedkommende havde en dårlig indflydelse eller fx gjorde min partner meget ked af det.

Det er lidt svært at sige hvordan jeg ville gribe det an, men det ville være noget med at komme med nogle konkrete eksempler på situationer hvor vedkommendes handlinger havde været et problem.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
drpingvin
Kort karma: 5
Likede indlæg: 59

Indlægaf drpingvin » 25. sep 2017, 20:03

Der findes én person, som jeg faktisk har sagt til min kæreste at hvis han vælger at have kontakt til hende, så bliver jeg nødt til at vælge ham fra, for jeg vil ikke blandes ind i det drama.
De var kollegaer og har også været sammen seksuelt. Hun var håbløst forelsket i ham, og han sagde de kun skulle ses casual. Så mødtes vi, han bryder med hende, og vi bliver kærester. Herefter får jeg den ene sviner efter den anden af hende, plus hun bliver ved med at skrive til min kæreste at hun savner at putte med ham, sende nøgenbilleder til ham, opsøge ham på hans arbejde m.m.

Jeg går normalt ikke ind for at forbyde noget i forhold, men det var simpelthen for meget for mig, og for at passe på mig selv, måtte jeg melde ud at hvis han ville være venner med hende, så blev det uden mig i billedet.
Han må dog gerne ses med sin eks, selvom jeg ved hun heller ikke er begejstret for mig, og også med andre piger han tidligere har været sammen med.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 656
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 11970

Indlægaf Purple Haze » 25. sep 2017, 20:08

Hvad der kunne få mig til at bede ham overveje et forhold?

Hvis personen var dårlig for ham, fik ham til at gøre dumme ting, sugede alt energi ud af ham eller hvis hen gjorde ham ked af det.

Hvis han havde et forhold med en person der behandlede mig dårligt, bagtalte mig og gjorde mig ked af det.

Eller hvis han af en eller anden grund lærte nogen at kende der gjorde mig jaloux, usikker og ked af det eller som på en eller anden måde "tog" alt hans tid, så vi aldrig sås længere.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 1628
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 23539
Kontakt:

Indlægaf Dmitra » 25. sep 2017, 20:08

Umiddelbart mindes jeg ikke en lignende snak med nogle partnere og heller ikke med min mand. Tror også han ville stejle og jeg selv måske det samme.

Det skulle være virkelig grelt. Og selvom jeg ikke tror jeg nogensinde ville komme med lignende statement kan der da godt opstå ting jeg ikke ville være en del af.
0
Guy Fawkes, the only man to enter the Parliament with honest intentions.

AnCap
Brugeravatar
Vixen
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2851

Indlægaf Vixen » 25. sep 2017, 20:09

Hvis deres relation bragte negative vibrationer imellem ham og jeg, så ville jeg ret hurtigt bringe det op. Og hvis en af det modsatte køn viste romantisk interesse for min kæreste, ville jeg også forvente, at han trak en ret tydelig streg i sandet over for hende, så der ikke herskede nogen tvivl om, hvor hans loyalitet er.
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14791

Indlægaf Juki » 25. sep 2017, 20:11

Dikus skrev:
Juki skrev:Det skulle være sådan noget med at vedkommende havde en dårlig indflydelse eller fx gjorde min partner meget ked af det.

Det er lidt svært at sige hvordan jeg ville gribe det an, men det ville være noget med at komme med nogle konkrete eksempler på situationer hvor vedkommendes handlinger havde været et problem.

Det er egentlig et godt eksempel. Jeg kan ikke helt forestille mig det, men kan mærke, jeg er enig

Jeg er egentlig også lidt ambivalent i forhold til det med dårlig indflydelse, for hvis en partner er letpåvirkelig med nogle ting der strider imod mine overbevisninger, så skal vi ikke være sammen.

Men af erfaring ved jeg også at det er mega svært når man står i det og er dybt følelsesmæssigt påvirket.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
avdotja
Kort karma: 414
Likede indlæg: 9720

Indlægaf avdotja » 25. sep 2017, 20:12

Måske hvis vedkommende havde en dårlig indflydelse på min kæreste, f.eks. fik ham til skulke fra arbejde, ryge hash, drikke sig fuld i tide og utide og den slags. Skulle noget af overstående gøre sig gældende, er det dog også meget muligt jeg simpelthen ville droppe kæresten i stedet for...

Hvis pågældende ven havde voldtaget eller lemlæstes mig, min søster, bror eller andre der stod mig nær - straf eller ej - eller havde voldtaget en ukendt kvinde uden at have anerkendt sin forbrydelse og taget sin straf, er jeg til gengæld ikke i tvivl om at jeg ville bringe det op og det i en form der ville være meget tæt på et ultimatum. Ja, faktisk ville en forsættelse af forholdet ikke bare kræve at samværet med vennen stoppede øjeblikkeligt, men også at kæresten ikke var bekendt med det tidligere overgreb. Var han det, ville jeg forvente at han selv havde vist vennen døren for længe siden.

EDIT: okay, kan se jeg tænker på nogle lidt andre ting end de fleste andre :lol:. Men det er nu engang i den boldgade vi skal befinde os i, før jeg ville gøre den slags. At en anden kvinde f.eks. var forelsket i ham eller aktivt prøvede at score ham ville jeg ikke engang overveje at nedlade mig til at reagere på.
Senest rettet af avdotja 25. sep 2017, 20:56, rettet i alt 1 gang.
0
bluetof1
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6764

Indlægaf bluetof1 » 25. sep 2017, 20:12

Min kæreste har en eksflirt, der er i nogen grad var indblandet i at han gik fra sin kone. Hun var ikke årsagen, men hun var medvirkende til at det skete da det gjorde. Jeg har aldrig mødt hende, men har alligevel lidt erfaring med hende, om end andenhånds. Hun er frygtelig dramatisk og opmærksomhedssøgende og har gjort det ret klart at hun mener jeg er bare er pauseklovn indtil hun er klar til at gå fra sin mand.
Min kæreste har ikke noget stort ønske om at omgås hende, men de mødes fra tid til anden i professionel sammenhæng (de arbejder i samme branche) og de har læst sammen og mødes derfor også en sjælden gang i forbindelse med alumnearrangementer.
Jeg har ikke givet nogle forbud eller sagt at jeg ikke bryder mig om at de taler sammen, men jeg har gjort det klart at jeg ikke stoler på hende. Det har min kæreste heldigvis taget alvorligt og han taler kun overfladisk med hende og efter en episode hvor hun mødte op hos os uanmeldt og gik på opdagelse i huset (dog ledsaget af min kæreste, som lige var flyttet ind og derfor viste frem) og reagerede temmelig... umodent på at mine sko stod i gangen, har han også holdt hende ud i arms længde.
Havde han ikke taget afstand fra hendes opførsel så er jeg faktisk ikke sikker på at jeg ville have følt mig lige så sikker på ham som jeg gør. Jeg ved hvor forelsket han var i hende og før vi faldt for hinanden talte vi meget om hende og at hun var The One That Got Away og jeg ville nok have følt hende som en trussel hvis han insisterede på at bevare et tæt forhold til hende. Især når hun har gjort det ret klart at jeg efter hendes mening, som nævnt, bare er underholdning indtil hun engang bliver klar til at gå fra sin mand.
4
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
DGrayish
Kort karma: 30
Likede indlæg: 430

Indlægaf DGrayish » 25. sep 2017, 20:14

Min kæreste havde en veninde som, mens vi var kærester, forsøgte at få ham til at skrive under på at han var far til hendes barn. Heldigvis droppede han selv relationen, da han godt kunne se at det var langt over grænsen.
1
Summer
Kort karma: 22
Likede indlæg: 873

Indlægaf Summer » 25. sep 2017, 20:42

Der skal være ret så galt hvis jeg skulle bede min kæreste om ikke at se en person mere.
Noget som måske ville kunne drive mig derhen ville nok være, hvis han havde en veninde/bekendt som tydeligt hele tiden ville prøve og slå splid imellem os/ødelægge forholdet.

Jeg ville aldrig sige direkte, "drop vedkommende eller jeg går". Men ville give udtryk for mine følelser og tanker og hvordan jeg har det med situationen. Derfra har jeg tillid til, at min kæreste godt vil kunne se det fra min side og forstå mig samt ville vores forhold det godt.

Jeg har prøvet at være i en situation, hvor min kærestes fætter (og bedste ven dengang), behandlede mig/behandler mig som en sæk lort. Jeg ville dog aldrig sige til min kæreste, han skal skulle droppe kontakten. Så længe jeg får lov til at sige fra overfor hans fætter, og ikke behøver at være i hans selskab, så er jeg ligeglad.
Men har også tillid til, at min kæreste forsvarer mig hvis nogle taler grimt/behandler mig grimt - og det er nok for mig.
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1035
Likede indlæg: 15730

Indlægaf Zombie » 25. sep 2017, 20:45

Jeg vil gerne selv byde ind, sådan for det sociales skyld. :D

Min kæreste har en veninde, som han knaldede rundt med inden mig og hvor der var en anelse overlap, da vi begyndte at ses. Det gjorde mig noget anstrengt ift. hende, men accepterede at de fortsat havde et venskab. Der skete så nogle andre ting, som betød at jeg mistede tilliden og trygheden til min kæreste i hans relation til hende, og som resultat deraf fik jeg det så væmmeligt når de sås, at jeg faktisk ikke kunne holde det ud.

Da vi havde en snak om mine følelser, kunne min kæreste godt se, at han havde opført sig ret egoistisk på nogle punkter og ikke havde formået at tage passende hensyn til mig. Han kunne ikke stå inde for, hvordan jeg skulle have det hver gang de sås, når jeg havde det som jeg havde/har det. Han kunne godt forstå, hvor mine følelser stammede fra. Af den årsag valgte han at stoppe med at ses med hende.

Det er stadig et åbent spørgsmål om de en dag skal begynde at ses igen som venner, og min kæreste har sagt at hvis jeg aldrig bliver okay med det, så accepterer han det.
Jeg ved det helt ærligt ikke, for der gik meget vand under broen dengang og bare tanken om, at de skulle ses igen, ripper op i meget.
Så det er meget godt, at jeg ikke behøver forholde mig til det lige nu, hvor jeg har fået konstateret en stress-relateret depression og kæmper med både mit speciale samt udfordringer på mit arbejde.

På et tidspunkt skal vi nok have en snak om det (igen), men for nu har jeg det fint med, at de ikke ses.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 942
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 16770

Indlægaf Delfin » 25. sep 2017, 20:50

Umiddelbart vil jeg sige nej. Jeg vil forvente af en evt partner, at denne selv er i stand til at vælge til og fra
3
14 11 14
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 1300
Likede indlæg: 14143

Indlægaf Aima » 26. sep 2017, 02:23

Jeg er ikke jaloux anlagt, og er jeg i et forhold, er det på en præmis om at jeg som udgangspunkt har 100% tillid. Han må derfor se præcis, hvem han vil, også ekskærester og kvinder han har bollet med, og også selvom det er umiddelbart før mig. Det er meget lidt vigtigt for mig at have en kæreste, så når jeg beskæftiger mig med konceptet er det fordi samtlige forudsætninger er på plads. Er de ikke, er jeg ikke interesseret.

Veninder/kollegaer/ekser der opfører sig indladende eller på anden vis udviser manglende respekt for mig og vores forhold, antager jeg ganske implicit, manden selv kan se den åbenlyse logik i at fravælge. Skulle det vise sig at være en fejlantagelse, ville jeg synes, han var en wuss, og den slags gider jeg ikke, det ville være en dealbreaker at first.

Jeg har dog stillet et ultimatum engang. Min eks boede hjemme, da jeg lærte ham at kende, han var 19. Han boede med sin far og stedmor fra helvede. Seriøst trainwreck af en overprojicerende psykose. Hun kørte psykisk terror på min eks, og det var så ubehageligt at være i det hus, at jeg til sidst sagde, at jeg ikke ville ses længere, når han boede der, og at han kunne kontakte mig, når han engang flyttede hjemmefra. Det gjorde han 14 dage senere, og et halvt år efter smed faren hende ud; nu var der jo ikke længere nogen buffer til at stå model til alt hendes lort. Min eks har flere gange takket mig for at give ham det spark i røven.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Kort karma: 72
Likede indlæg: 1013

Indlægaf differentdaydifferentperson » 26. sep 2017, 07:05

Jeg er meget jaloux(not proud).. så der skal ikk meget til :genert:
0

Tilbage til "Forhold og sex"