Er 'vi' hjerteløse?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Kort karma: 6
Likede indlæg: 345

Er 'vi' hjerteløse?

Indlægaf annella » 27. sep 2017, 05:09

Hjemløs kvinde bortvist og atter bortvist og anholdt og sat på gaden igen.

http://www.lokalavisen.dk/er-vi-hjerteloese-hjemloes-kvinde-bortvist-og-atter-bortvist-og-anholdt-og-sat-paa-gaden-igen-/20170926/artikler/170929686?trackid=Jp%20lister%20seneste

Det er ikke nemt at være en hjemløs kvinde i Danmark og søge ly for vejret.

Midt- og Vestsjællands Politi beretter om en en sag fra Roskilde:

Klokken 08.41 mandag underrettede et boligselskab i Rørmosen, Roskilde, politiet om, at man havde bortvist en hjemløs kvinde fra området. Hun havde i weekenden haft ophold i et fælleshus, men var nu blevet bortvist herfra.

Senere på formiddagen konstaterede boligselskabet, at kvinden nu var flyttet ind i det nærmeste legehus ved et boligområde. Politiet kørte til stedet og bortviste en 44-årig kvinde uden fast bopæl fra legehuset.

Klokken 14.40 fik politiet igen en anmeldelse om, at kvinden igen var flyttet ind i det samme legehus, som hun tidligere var blevet bortvist fra. Hendes tilstedeværelse gjorde børnene i området utrygge, så de ikke tør lege på stedet.

Politiet kørte igen til området og fik kontakt til den 44-årige kvinde, der nu blev frihedsberøvet, og efter et tilsyn på skadestuen blev hun anbragt i detentionen på politistationen til afrusning. Hun blev løsladt i løbet af natten, da grundlaget for frihedsberøvelsen ikke længere var til stede, og siden har politiet ikke hørt yderligere til hende.

Om 'vi' er hjerteløse? I dette tilfælde synes jeg ihvertfald, at den omtalte kvinde har fået et meget hjerteløs behandling af politiet. Fra politiets side havde de da i det mindste kunne forhøre sig på Roskildehjemmet (midlertidigt botilbud til hjemløse), om de havde plads til kvinden især da hun blev løsladt i løbet af natten. Tillige står der mange flygtningeboliger tomme i Roskilde og omegn, man kunne jo også have anbragt kvinden i en af disse tomme boliger. Selvom kvinden var beruset, var hun ikke kun hjemløse men måske også hjælpeløs, jeg synes kvinden har ikke kun fået en hjerteløs men også en skammelig behandling.

Hvad mener du om bare at 'jage kvinden rundt' i stedet for at hjælpe hende?
0
HerErJeg
Kort karma: 62
Likede indlæg: 2575

Re: Er 'vi' hjerteløse?

Indlægaf HerErJeg » 27. sep 2017, 05:27

Uanset hvad, så er politiet nok de mindst hjerteløse i den sag. Politiet kører jo ikke rundt på egen hånd og driver klapjagt på folk der falder uden for normen, men der er til gengæld noget borgerskab, som på ingen måde kan tolerere dem som er anderledes.
Der står intet om hun er udlænding, så man kan formode hun er pæredansk, ellers ville det også have været godt fyldstof til artiklen.
Det skulle ikke undre mig, at et opkald til politiet er en slags automatisk reaktion, jeg kunne godt tvivle på om nogen selv har forsøgt at henvende sig til kvinden og snakke i ro og mag, til gengæld er mobilen røget lige op af lommen.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 821
Likede indlæg: 6511

Indlægaf Filipai » 27. sep 2017, 05:46

Politiet har jo ikke bare adgang til at placere hende i en tom bolig. Når hun flytter ind i et beboerhus, og et legehus, som hun på ingen måde har tilladelse til, så har politiet ageret helt rigtigt. Ligeledes kan jeg fint forstå hvorfor boligforeningen ikke vil have en påvirket kvinde til at være på børnenes legeplads.
8
Aviva
Kort karma: 35
Likede indlæg: 379

Indlægaf Aviva » 27. sep 2017, 06:03

Måske har de (politiet) forsøgt, men hun har sagt nej tak til den hjælp..

-kan godt forstå at boligselskabet vil have hende væk derfra.
2
GO ISRAEL
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 27. sep 2017, 06:07

Men ved vi da at politiet ikke har haft kontakt til Roskildehjemmet ? Hvad angår de tomme flygtninge boliger, så har politiet - som filipai også er inde på - altså ikke bare adgang til at placerer folk i tomme boliger. Og er iøvrigt IKKE den instans som skal udøve den sociale indsats som situationen lægger op til kunne være nødvendig ved f.eks. at skaffe kvinden en bolig...

Der er simpelthen for mange ubekendte faktorer i den her sag til at jeg kan mønstre den automatreaktion forargelse som artiklen og denne tråd efterspørger.
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
annella

Indlægaf annella » 27. sep 2017, 06:14

vibbsen skrev:Men ved vi da at politiet ikke har haft kontakt til Roskildehjemmet ? Hvad angår de tomme flygtninge boliger, så har politiet - som filipai også er inde på - altså ikke bare adgang til at placerer folk i tomme boliger. Og er iøvrigt IKKE den instans som skal udøve den sociale indsats som situationen lægger op til kunne være nødvendig ved f.eks. at skaffe kvinden en bolig...

Der er simpelthen for mange ubekendte faktorer i den her sag til at jeg kan mønstre den automatreaktion forargelse som artiklen og denne tråd efterspørger.

Selvfølgelig skal politiet ikke skaffe en hjemløse kvinde en bolig, men de har da sikkert muligheder for at kontakte sociale steder for at forhøre sig om mulig hjælp til en hjemløs, politiet kontakter jo også sociale institutioner, når de har tilfælde, hvor unge er kommet i konflikt med loven.
0
Conway
Permanent bortvist
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Indlægaf Conway » 27. sep 2017, 06:15

Hvis hun bare havde sagt det magiske ord "asyl" havde hun fået en helt anden behandling. At være en simpel hjemløs hitter ikke hos hr og fru Danmark...
2
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
annella

Indlægaf annella » 27. sep 2017, 06:17

Aviva skrev:Måske har de (politiet) forsøgt, men hun har sagt nej tak til den hjælp..

-kan godt forstå at boligselskabet vil have hende væk derfra.

Det er jo politiet selv, der beretter om omtalte sag, så mon ikke de havde meddelt, hvis kvinden havde sagt nej tak til en evtl. tilbudt hjælp, det tror jeg.
0
Brugeravatar
annella

Indlægaf annella » 27. sep 2017, 06:21

HerErJeg skrev:Uanset hvad, så er politiet nok de mindst hjerteløse i den sag. Politiet kører jo ikke rundt på egen hånd og driver klapjagt på folk der falder uden for normen, men der er til gengæld noget borgerskab, som på ingen måde kan tolerere dem som er anderledes.
Der står intet om hun er udlænding, så man kan formode hun er pæredansk, ellers ville det også have været godt fyldstof til artiklen.
Det skulle ikke undre mig, at et opkald til politiet er en slags automatisk reaktion, jeg kunne godt tvivle på om nogen selv har forsøgt at henvende sig til kvinden og snakke i ro og mag, til gengæld er mobilen røget lige op af lommen.

Det går jeg da ikke ud fra, at politiet kører rundt og driver klapjagt på hjemløse, men de forviste da kvinden - men forviste hende hvorhen og til hvad?
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 27. sep 2017, 06:23

annella skrev:
vibbsen skrev:Men ved vi da at politiet ikke har haft kontakt til Roskildehjemmet ? Hvad angår de tomme flygtninge boliger, så har politiet - som filipai også er inde på - altså ikke bare adgang til at placerer folk i tomme boliger. Og er iøvrigt IKKE den instans som skal udøve den sociale indsats som situationen lægger op til kunne være nødvendig ved f.eks. at skaffe kvinden en bolig...

Selvfølgelig skal politiet ikke skaffe en hjemløse kvinde en bolig, men de har da sikkert muligheder for at kontakte sociale steder for at forhøre sig om mulig hjælp til en hjemløs, politiet kontakter jo også sociale institutioner, når de har tilfælde, hvor unge er kommet i konflikt med loven.

Men vi jo intet om hvad politiet har foretaget sig i denne sag. Og blot fordi "politiet oplyser" så behøver vi altså ikke at få hele historien med.

Så igen : Den automatreaktion af forargelse som du tydeligvis efterspørger i denne tråd. Den kan jeg ikke rigtig lige opmønstre. Men den er et glimrende eksempel i forhold til den tråd du havde for et stykke tid siden, hvor du blev ret fornærmet fordi der var en debattør som netop påpegede at du selv i høj grad har den forargede vinkel på de emner du vælger at tage op.....
4

Citat Hella Joof
Brugeravatar
annella

Indlægaf annella » 27. sep 2017, 06:25

Conway skrev:Hvis hun bare havde sagt det magiske ord "asyl" havde hun fået en helt anden behandling. At være en simpel hjemløs hitter ikke hos hr og fru Danmark...

100% enig, hun havde fået al mulig hjælp i både hoved og r..! Men nu drejer det sig jo kun om en dansk statsborger, så skidt være med hende, hun må sejle sin egen sø.
1
Brugeravatar
annella

Indlægaf annella » 27. sep 2017, 06:32

vibbsen skrev:
annella skrev:

Men vi jo intet om hvad politiet har foretaget sig i denne sag. Og blot fordi "politiet oplyser" så behøver vi altså ikke at få hele historien med.

Så igen : Den automatreaktion af forargelse som du tydeligvis efterspørger i denne tråd. Den kan jeg ikke rigtig lige opmønstre. Men den er et glimrende eksempel i forhold til den tråd du havde for et stykke tid siden, hvor du blev ret fornærmet fordi der var en debattør som netop påpegede at du selv i høj grad har den forargede vinkel på de emner du vælger at tage op.....

Hvad du interpreterer, må stå for din egen regning - men en ting har jeg lagt mærke til her på Din Debat, det er personangreb og hvad fanden bilder du og andre sig ind, at lægge mig ord og meninger inkl. forargelser i min mund? Jeg tager temaer op, der for mig er interessante, og jeg gerne vil høre andre meninger om, og kan du og andre ikke lide mine temaer, forstår jeg ikke, i ikke bare springer dem over uden at kommentere, men nej da der skal lige et par personlige fornærmelser ud af sidebene, håber i føler jer bedre, når meningerne om mig og mine temaer er kommet ud.

Og giv mig bare viderehen røde kort, dem har jeg allerede nogle stykker af.
2
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 821
Likede indlæg: 6511

Indlægaf Filipai » 27. sep 2017, 06:35

annella skrev:
Conway skrev:Hvis hun bare havde sagt det magiske ord "asyl" havde hun fået en helt anden behandling. At være en simpel hjemløs hitter ikke hos hr og fru Danmark...

100% enig, hun havde fået al mulig hjælp i både hoved og r..! Men nu drejer det sig jo kun om en dansk statsborger, så skidt være med hende, hun må sejle sin egen sø.

Nu er der fandmer også forskel på at være en traumatiseret familie, som har måtte forlade alt hvad de kender til, fordi nogle idioter bomber alt hvad de kender, synder og sammen. Og så en hjemløs kvinde, som givetvis ikke har haft de bedste forhold i livet, men som stadig har haft en form for mulighed for at blive samlet op af systemet, igennem sit 26-årige voksenliv.

Jeg ved godt hvem jeg har mest symptati med, men det er åbenbart blevet mere "in" at synes at asylansøgere nasser på alt, frem for at mange rent faktisk har stort behov for hjælpen.

Men det var ikke mange indlæg der skulle til før den blev drejet over på "dem mod os". Hurra for dejlig fremmedfjendskhed.

Edit: dum fejl
Senest rettet af Filipai 27. sep 2017, 19:14, rettet i alt 1 gang.
9
Bad Samaritan
Kort karma: 149
Likede indlæg: 2532

Indlægaf Bad Samaritan » 27. sep 2017, 06:41

Filipai skrev:
annella skrev:

Nu er der fandmer også forskel på at være en traumatiseret familie, som har måtte forlade alt hvad de kender til, fordi nogle idioter bomber alt hvad de kender, synder og sammen. Og så en hjemløs kvinde, som givetvis ikke har haft de bedste forhold i livet, men som stadig har haft en form for mulighed for at blive samlet op af systemet, igennem sit 26-årige voksenliv.

Jeg ved godt hvem jeg har mest symptati med, men det er åbenbart blevet mere "in" at synes at asylansøgere nasser på alt, frem for at mange rent faktisk har stort behov for hjælpen.

Men det var ikke mange indlæg der skulle til før den blev drejet over på "dem mod os". Hurra og dejlig fremmedfjendskhed.

Havde du regnet med andet? :lol:

I forhold til trådens emne, så ved jeg ikke om man ligefrem kan sige, at "vi" er hjerteløse. Men vores menneskesyn har helt sikkert rykket sig! Det er hele den dér "vores hjemløshed er vigtigere end deres hjemløshed" - som om nogen af alle de dér belejligende blødende hjerter selv har sat noget som helst på spil for nogen som helst andre end dem selv med den lille statement - et tydeligt bevis på...
Senest rettet af Bad Samaritan 27. sep 2017, 06:47, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 27. sep 2017, 06:46

annella skrev:
vibbsen skrev:
annella skrev:

Hvad du interpreterer, må stå for din egen regning - men en ting har jeg lagt mærke til her på Din Debat, det er personangreb og hvad fanden bilder du og andre sig ind, at lægge mig ord og meninger inkl. forargelser i min mund? Jeg tager temaer op, der for mig er interessante, og jeg gerne vil høre andre meninger om, og kan du og andre ikke lide mine temaer, forstår jeg ikke, i ikke bare springer dem over uden at kommentere, men nej da der skal lige et par personlige fornærmelser ud af sidebene, håber i føler jer bedre, når meningerne om mig og mine temaer er kommet ud.

Det er nemlig helt rigtig. Hvad jeg må interpreterer på baggrund af dine indlæg og dine temaer, det er nemlig helt og aldeles for egen regning.

Nu var det jo så dig selv som tog Forargelse som Automatreaktion op som tema for ikke særlig længe siden. Og lige præcis denne her tråd er et glimrende eksempel på netop det.
3

Citat Hella Joof

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"