Bad Samaritan skrev:Filipai skrev:annella skrev:Conway skrev:Hvis hun bare havde sagt det magiske ord "asyl" havde hun fået en helt anden behandling. At være en simpel hjemløs hitter ikke hos hr og fru Danmark...
100% enig, hun havde fået al mulig hjælp i både hoved og r..! Men nu drejer det sig jo kun om en dansk statsborger, så skidt være med hende, hun må sejle sin egen sø.
Nu er der fandmer også forskel på at være en traumatiseret familie, som har måtte forlade alt hvad de kender til, fordi nogle idioter bomber alt hvad de kender, synder og sammen. Og så en hjemløs kvinde, som givetvis ikke har haft de bedste forhold i livet, men som stadig har haft en form for mulighed for at blive samlet op af systemet, igennem sit 26-årige voksenliv.
Jeg ved godt hvem jeg har mest symptati med, men det er åbenbart blevet mere "in" at synes at asylansøgere nasser på alt, frem for at mange rent faktisk har stort behov for hjælpen.
Men det var ikke mange indlæg der skulle til før den blev drejet over på "dem mod os". Hurra og dejlig fremmedfjendskhed.
Havde du regnet med andet?
I forhold til trådens emne, så ved jeg ikke om man ligefrem kan sige, at "vi" er hjerteløse. Men vores menneskesyn har helt sikkert rykket sig! Det er hele den dér "vores hjemløshed er vigtigere end deres hjemløshed" - som om nogen af alle de dér belejligende blødende hjerter selv har sat noget som helst på spil for nogen som helst andre end dem selv med den lille statement - et tydeligt bevis på...
En smule, men jeg er måske naiv

Synes jo de fleste herinde er ret så nice, men jeg bevæger mig heller ikke så ofte i politik