Er 'vi' hjerteløse?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Er 'vi' hjerteløse?

Indlægaf Conway » 28. sep 2017, 20:26

Mistermor skrev:
Conway skrev:
Du misforstår min pointe. De fleste flygtninge slår sig ned i nabolandene og venter på at vende retur og opbygge sit land, de har sjældent midler til at rejse. Velfærdsmigranter til gengæld har råd til at planlægge og rejse verden rundt i søgen efter et forsørgerland og agter ikke at vende retur igen.
Den gamle floskel om de veluddannede flygtninge er blevet skudt Sønder og sammen for længe side. Kun en ud af ti syriske flygtninge har en uddannelse de kan bruge i Danmark.
Din morbror er med garanti ikke sammenlignelig med flertallet danske hjemløse, men interessant med den ringeagt du udviser overfor din morbror og hans "slæng".
Jeg forventede heller ikke at du kunne svare på spørgsmålet for iblandt Gutmenchen tænker man ikke på noget så uinteressant som hvor pengene skal komme fra til al den godhed.
Det er mere synd for Danmark at Gutmenchen ikke magter en simpel konsekvensberegning ved at bruge hovedet.....

Det er også synd, at du ikke kan argumentere uden at bruge hånlige slagord.

Måske skulle du læse lidt om hjemløseproblematikken - den har ikke så meget med selve det at kunne få en bolig at gøre;

Hvorfor bliver man hjemløs?

Hjemløshed er et komplekst problem, og der kan være mange grunde til, at man bliver hjemløs. Som regel har hjemløse langt flere problemer, end bare det at mangle en bolig. Misbrugsproblemer, psykiske lidelser, ensomhed og fattigdom er typiske problemer.

Hvem er de hjemløse?

65 % af de hjemløse har et misbrug af narkotika, hash, alkohol eller medicin
49 % af de hjemløse skønnes at have en psykisk sygdom
23 % af de hjemløse skønnes at have en fysisk sygdom
32 % af alle hjemløse er under 30 år
19% af de hjemløse har anden etnisk baggrund end dansk
10 % af de hjemløse overnatter på gaden
Over halvdelen af de hjemløse befinder sig i København og hovedstadsområdet
78% af de hjemløse er mænd og 22 % af de hjemløse er kvinder
ca. 50 % af de hjemløse har været hjemløse i over 1 år

Kilde; http://weshelter.dk/fakta-og-viden/hypp ... hjemloese/

Bevis venligst at Gutmenchen og ringeagt er hånlige slagord og bid venligst mærke i at sidstnævnte var en respons på definitionen "slæng" som hun brugte om sin morbrors venner.

Både bolig og fattigdom er nævnt som årsager i overskriften og resten er vel alm. kendt...
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 823
Likede indlæg: 6523

Indlægaf Filipai » 28. sep 2017, 20:30

Conway skrev:
Bevis venligst at Gutmenchen og ringeagt er hånlige slagord og bid venligst mærke i at sidstnævnte var en respons på definitionen "slæng" som hun brugte om sin morbrors venner.

Både bolig og fattigdom er nævnt som årsager i overskriften og resten er vel alm. kendt...

Tråden er helt afsporet, så kan da godt køre den videre. Hvad er der galt i "slæng"? jeg vil ikke kalde det venner, for det er ikke det jeg definerer som venner. Og ja, jeg ser sgu lidt ned på mennesker der drikker sig fulde every single day, og samtidig bruger stoffer. Familie eller ej. Det synes jeg ikke gør mig til et dårligere menneske, bare fordi at min mor tilfældigvis har samme forældre som ham.
0
Conway
Permanent bortvist
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Indlægaf Conway » 28. sep 2017, 22:28

Filipai skrev:
Conway skrev:

Tråden er helt afsporet, så kan da godt køre den videre. Hvad er der galt i "slæng"? jeg vil ikke kalde det venner, for det er ikke det jeg definerer som venner. Og ja, jeg ser sgu lidt ned på mennesker der drikker sig fulde every single day, og samtidig bruger stoffer. Familie eller ej. Det synes jeg ikke gør mig til et dårligere menneske, bare fordi at min mor tilfældigvis har samme forældre som ham.

Definitionen på en ven afhænger vel af hvem man spørger. Din morbrors venner er vel lige så gode for ham som dine venner er for dig. Jeg troede ellers at jeg var den mest fordomsfulde af os to :-|

Nå da da et rødt kort Filipai. Ak ja debat er en svær ting at håndtere men husk at røde kort siger lige så meget om giveren som det gør om modtageren.
Du er velkommen til at give mig et par stykker mere hvis det kan hjælpe på humøret :-)
Senest rettet af Conway 29. sep 2017, 09:37, rettet i alt 1 gang.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
annella
Kort karma: 6
Likede indlæg: 345

Indlægaf annella » 29. sep 2017, 05:13

Conway skrev:
Mistermor skrev:
Conway skrev:
Du misforstår min pointe. De fleste flygtninge slår sig ned i nabolandene og venter på at vende retur og opbygge sit land, de har sjældent midler til at rejse. Velfærdsmigranter til gengæld har råd til at planlægge og rejse verden rundt i søgen efter et forsørgerland og agter ikke at vende retur igen.
Den gamle floskel om de veluddannede flygtninge er blevet skudt Sønder og sammen for længe side. Kun en ud af ti syriske flygtninge har en uddannelse de kan bruge i Danmark.
Din morbror er med garanti ikke sammenlignelig med flertallet danske hjemløse, men interessant med den ringeagt du udviser overfor din morbror og hans "slæng".
Jeg forventede heller ikke at du kunne svare på spørgsmålet for iblandt Gutmenchen tænker man ikke på noget så uinteressant som hvor pengene skal komme fra til al den godhed.
Det er mere synd for Danmark at Gutmenchen ikke magter en simpel konsekvensberegning ved at bruge hovedet.....

Det er også synd, at du ikke kan argumentere uden at bruge hånlige slagord.

Måske skulle du læse lidt om hjemløseproblematikken - den har ikke så meget med selve det at kunne få en bolig at gøre;

Hvorfor bliver man hjemløs?

Hjemløshed er et komplekst problem, og der kan være mange grunde til, at man bliver hjemløs. Som regel har hjemløse langt flere problemer, end bare det at mangle en bolig. Misbrugsproblemer, psykiske lidelser, ensomhed og fattigdom er typiske problemer.

Hvem er de hjemløse?

65 % af de hjemløse har et misbrug af narkotika, hash, alkohol eller medicin
49 % af de hjemløse skønnes at have en psykisk sygdom
23 % af de hjemløse skønnes at have en fysisk sygdom
32 % af alle hjemløse er under 30 år
19% af de hjemløse har anden etnisk baggrund end dansk
10 % af de hjemløse overnatter på gaden
Over halvdelen af de hjemløse befinder sig i København og hovedstadsområdet
78% af de hjemløse er mænd og 22 % af de hjemløse er kvinder
ca. 50 % af de hjemløse har været hjemløse i over 1 år

Kilde; http://weshelter.dk/fakta-og-viden/hypp ... hjemloese/

Nej ordet 'Gutmenschen' er i brugen ikke altid nødvendigvis et ringeagtende eller hånligt slagord, som wikipedia også skriver die häufig als ironisch, sarkastisch, gehässig oder verachtend......
1
Brugeravatar
annella
Kort karma: 6
Likede indlæg: 345

Indlægaf annella » 29. sep 2017, 15:10

Mistermor skrev:
annella skrev:
Nej ordet 'Gutmenschen' er i brugen ikke altid nødvendigvis et ringeagtende eller hånligt slagord, som wikipedia også skriver die häufig als ironisch, sarkastisch, gehässig oder verachtend......

Nu skriver jeg jo også "ofte" i oversættelsen.

Og helt ærligt både du og Conway bruger det jo kun i den betydning. Det gør i her, og det har jeg set jer gøre et andet sted også. Det er jo en del af jeres retorik. - Og bare lige for at forebygge; NEJ, jeg gider ikke dokumentere det!

Conway og jeg - wir sind eben "Gutmenschen" - fat det dog endelig!
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"