Er der nogen af jer, som har erfaring med det, og hvad oplevede I af bivirkninger?
Kan i anbefale noget fugtighedscreme, læbepomade og lignende?
Kom den urene hud igen efter behandlingen?
Har i nogle gode tips til at sluge kapslerne?

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg
JoyNips skrev:Jeg har fået to kure med isotretinoin. Første gang kom den urene hud tilbage igen et halvt års tid efter behandlingen og jeg fik en omgang mere, som har holdt det væk i nu 5- 6 år.
Jeg havde ikke de store bivirkninger. Tør hud, selvfølgelig og tørre læber (i stor stil). Og tørre næseslimhinder! Men derudover var det ikke så slemt. Jeg havde vist også lidt ledsmerter under 2. omgang, men ikke så slemt at det er noget, jeg husker særlig godt.
Mht. fugtighedscfreme, så var det for mig vigtigt, at det var fugt med fedt og ikke vand. Vandige cremer trængte ikke rigtig gennem den tørre hud. Jeg brugte forskellige cremer undervejs, men jeg husker at Embryolisse var fin og så brugte jeg også Avéne Cicalfate. Læbepomader var mest af alt en hyppighedsting. Jeg kan stadig blive helt panikslagen hvis jeg ikke har læbepomade med, for jeg brugte nærmest læbepomade en gang hver halve time, tror jeg. Husker at jeg brugte Apotekets, Irmas, Burts Bees, EOS og adskillige andre. Jeg skulle bare altid have et par stykker med mig.
Kapslerne slugte jeg bare med noget vand. Jeg har ikke svært ved at sluge piller og den slags.
Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg
avdotja skrev:For mig var det ikke en slem omgang. Jeg har givetvis haft mere tør hud/læber, men det var ikke værre end at jeg ikke har hæftet mig synderligt ved det. Mener dog jeg lettere fik næseblod
Det er også 5-6 år siden jeg var på det og det er ikke kommet igen
Fillie skrev:Jeg fik Roaccutan i begyndelsen af 2001. Kuren varede seks måneder, og jeg mindes ikke, jeg havde nogen bivirkninger. Min akne forsvandt og er aldrig vendt tilbage. Jeg krydser fingre for, at du får en lige så positiv oplevelse!
Little_Woman skrev:Jeg har også brugt det en gang; desværre kunne jeg ikke tåle det.
Jeg fik mega pæn hud i ansigtet, til gengæld fik jeg rødt udslet over resten af kroppen
Mangoness skrev:Little_Woman skrev:Jeg har også brugt det en gang; desværre kunne jeg ikke tåle det.
Jeg fik mega pæn hud i ansigtet, til gengæld fik jeg rødt udslet over resten af kroppen
![]()
Hvor længe var du på pillerne? Gennemførte du?![]()
Kom den urene hud igen, da du stoppede på pillerne?
Og gik det røde udslæt væk igen?
(Jeg har lidt mange spørgsmål)
Little_Woman skrev:Mangoness skrev:Little_Woman skrev:Jeg har også brugt det en gang; desværre kunne jeg ikke tåle det.
![]()
Jeg gennemførte ikke - var vist til kontrol efter en uge, hvor jeg stoppede. Derefter var alt ved det gamle; både krop og ansigt.
Mangoness skrev:Little_Woman skrev:Mangoness skrev:Little_Woman skrev:Jeg har også brugt det en gang; desværre kunne jeg ikke tåle det.
![]()
Jeg gennemførte ikke - var vist til kontrol efter en uge, hvor jeg stoppede. Derefter var alt ved det gamle; både krop og ansigt.
Årh
Jeg har godt læst rundt omkring, at nogle får nogle slemme bivirkninger
JoyNips skrev:Der er jo heldigvis flere, der IKKE får slemme bivirkninger, end der er folk, som gør. Jeg er superglad for at jeg tog skridtet som 25-årig og fik isotretinoin. Jeg skulle have gjort det 10 år tidligere, men risikoen for bivirkninger afholdt mig ALT for længe.
Mangoness skrev:Jeg har fået kapslerne nu, og de er på størrelse med en tictac.
Nu skal jeg så bare lære at sluge en tictac, så jeg kan få kapslerne ned