Elever bedt om at medbringe urtekniv til temauge - mor lader børn blive hjemme

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Kort karma: 6
Likede indlæg: 345

Re: Elever bedt om at medbringe urtekniv til temauge - mor lader børn blive hjemme

Indlægaf annella » 28. sep 2017, 06:46

PerXX skrev:
annella skrev:
Tamara skrev:Jeg bryder mig faltisk ikke om at give så små børn en kniv med i skoletasken. Pakket ind eller ej.

Vi ville nok finde en løsning. Formentlig selv en af os forældre bringe kniven til skolen og bede skolen om at skaffe den af veje efter undervisning fx gemme de til næste undervisning i faget (der kunne en anden elev sikker bruge den).

Nu ved jeg så ikke om en urtekniv falder ind under knivloven, hvis den gør, så må børnene da helt sikkert ikke have den med i skoletasken.

Det gør den ikke - og selvom den gjorde, så går undervisning ind under "anerkendelsesværdigt formål", og dermed er det fuldt lovligt at transportere den frem og tilbage, så længe de kører direkte hjemmefra og i skole.

OK tak for oplysningen, så blev jeg da det klogere.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 671
Likede indlæg: 5917

Re: Elever bedt om at medbringe urtekniv til temauge - mor lader børn blive hjemme

Indlægaf Sophies-mor » 28. sep 2017, 06:46

Frank skrev:Ja, hvordan skal det ikke gå de små poder når de engang bliver lukket ud i samfundet?
Der er jo farligt der ude. :ad!:

Hvornår lærer vi at tage børn alvorligt? Børn kan lære at håndtere mangt og meget hvis de får lov og vi giver dem lidt vejledning.

Min datter var 4, da hun fik en dolk.
Hun var ca 3, da hun hjalp til i køkkenet. Med den største kniv, vi havde. Og hun har aldrig skåret sig på den.
Til gengæld, urtekniven... dén skærer hun sig stadig på af og til. Hun er 10.
4
Hæklerier på hjernen :cool:
Frank
Kort karma: 23
Likede indlæg: 626

Indlægaf Frank » 28. sep 2017, 06:58

Sophies-mor skrev:
Frank skrev:Ja, hvordan skal det ikke gå de små poder når de engang bliver lukket ud i samfundet?

Hvornår lærer vi at tage børn alvorligt? Børn kan lære at håndtere mangt og meget hvis de får lov og vi giver dem lidt vejledning.

Hun var ca 3, da hun hjalp til i køkkenet. Med den største kniv, vi havde. Og hun har aldrig skåret sig på den.
Uha da da!
Bare hun ikke vokser op og klæder sig ud som dræberklovn. ;)
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 671
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Sophies-mor » 28. sep 2017, 07:07

Frank skrev:
Sophies-mor skrev:

Uha da da!
Bare hun ikke vokser op og klæder sig ud som dræberklovn. ;)

:lol: :lol: :lol:
Dét gør hun ikke!
Amager halshug ;)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
PerXX
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2447

Indlægaf PerXX » 28. sep 2017, 07:07

Nu er jeg ganske vist single og uden børn, men er det at inddrage sine børn i madlavningen, og lære dem at håndtere ovn, kogeplader, knive osv. som KAN potentielt være farlige, hvis man ikke ved hvad man laver, en ganske standard del af en ansvarlig opdragelse?

Jeg har da selv ladet mine små nevøer lege med mine knive og dolke, som generelt er barberskarpe. Naturligvis under opsyn, og med godkendelse fra deres forældre, og de har lært sikkerhedsreglerne og de korrekte greb før de fik lov at gå igang med knivene.

Jeg undrer mig meget over at en urtekniv skal kunne give årsag til panik, så længe man klæder sine børn ordentligt på. Børn er sgu ikke dumme, hvis man giver dem giver dem rettelig respekt.
2
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 113
Likede indlæg: 3524

Indlægaf Stars » 28. sep 2017, 07:15

Jeg tænker, at børn, som ikke er modne/ansvarlige nok til at transportere en forsvarligt indpakket urtekniv til og fra skole helt generelt ikke er modne/ansvarlige nok til at færdes uden voksenopsyn.
5
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 934
Likede indlæg: 10496

Indlægaf Aragorn » 28. sep 2017, 07:43

Jeg ved ikke om hun forestiller sig, at det sidste der mangler, før børnene render rundt og stikker hinanden i leveren, er en urtekniv? Det virker lidt som om hun tænker at nu går de helt amok i et voldsorgie, fordi de har fået en lille, sløv kniv mellem fingrene.

Hun er tåbelig, naturligvis.
5
It's a grand experiment
A well planned bizarre event
It's a grand experimental life
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 22049

Indlægaf Sangius » 28. sep 2017, 09:37

Så er der Battle Royal i folkeskolen.

Jeg synes det er en overreaktion.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 72
Likede indlæg: 2251

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 28. sep 2017, 09:52

Det er helikopterforældreisme af værste skuffe. Ja børn på seks år kan godt gives det ansvar at have en lille kniv i skoletasken. Derudover bemærker jeg at:

- Jeg føler ikke, at jeg bliver taget seriøst. Jeg får at vide, at det jo kun er en urtekniv, men den kan jo være mange forskellige størrelser. Det er forkert, at børn skal gå med en kniv i deres tasker, siger Beatrice Trautvetter til TV SYD.

Det er ikke bare hendes egne børn hun vil bestemme over. Det er hele skolens børn hun vil bestemme over, og så reagerer hun ved mopset at sige hun ikke "føler" hun bliver taget seriøst når hun ikke får sin vilje. føle føle.

Beatrice Trautvetter har haft kontakt til skolens ledelse og kommunen i Vejen.
I guder hun lyder belastende. Kan vel også tilføje TV2 til den liste af instanser hun har været i kontakt med.
7
Grab them by the pussy
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3538

Indlægaf dykkersild » 28. sep 2017, 11:13

Jeg tænker at det må et spørgsmål om kort tid før hun får fixet således at alle ikke kan læse med på hendes Facebook. Det er et studie værd - just saying.

Jeg syntes at hun overreagerer - flere foreslog at hun blot kørte sine børn i skole - men nixen det var en principsag. 1-2-3 velkommen på forsiden og hun har selv kontaktet medierne.
3
Brugeravatar
paint
Kort karma: 585
Likede indlæg: 29745

Indlægaf paint » 28. sep 2017, 11:43

Det må vel betragtes som noget nær et mirakel, at menneskeheden har overlevet indtil nu (sådan ca. +100.000 år) uden at blive udryddet af urteknive.
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14791

Indlægaf Juki » 28. sep 2017, 11:47

Hvor åndssvagt.. Synd at hendes manglende tillid til sit barn skal gå udover alle de andre børn :rulle:

Det minder om den sag der var for nylig med en pædagog i en SFO, der havde slagtet en høne(så vidt jeg husker)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 28. sep 2017, 12:17

Stars skrev:Jeg tænker, at børn, som ikke er modne/ansvarlige nok til at transportere en forsvarligt indpakket urtekniv til og fra skole helt generelt ikke er modne/ansvarlige nok til at færdes uden voksenopsyn.

Jeg tænker at forældre som ikke helt pr. automatik finder løsninger i den her slags situationer, men istedet går til skolen, kommunen og TV2 skulle have nogen slag med en våd søndagsberlinger.

Så bring dog den skide kniv hen i skolen selv, kvindemenneske...Hun siger selv at det er selve transporten hun er bekymret for. Ikke sikkerhedsforanstaltningerne når først kniven er på skolen. Løsningen ligger dermed lige til højrebenet....Og alligevel så vælger hun at gøre en KÆMPE sag ud af det....Det værste er faktisk at hun føler sig affejet. Nej, Dame. Du er ikke blevet affejet. Du overreagerede.
10
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 16430

Indlægaf vibbsen » 28. sep 2017, 12:21

Mistermor skrev:Jeg ville nu heller ikke være fuldstændig ubekymret, hvis det var mine børn.

Hvis hele indskolingen skal medbringe hver deres urtekniv, taler vi om 159 stk.

Transporten frem og tilbage ville så være det mindste problem, for det kunne vi jo selv stå for, og det ville kun involvere mine egne børn, som jeg havde tillid til. Men opbevaringen af knivene skulle der være styr på. Og det skulle ikke bare være i deres skuffe.

Jeg ved godt, at man sagtens kan lave snitteaktiviteter med børnehavebørn - det har jeg selv gjort mange gange.... Men jeg ved også, at der ofte har været et barn, der ikke helt havde styr på det, eller som pga temperament eller vanskeligheder måtte mandsopdækkes for en sikkerheds skyld.

De børn findes jo også i folkeskolen.
Min søn blev engang taget kvælertag på af et barn med problemer. Hvis dette knivarrangement havde fundet sted derefter, ville jeg helt sikkert have forespurgt, hvordan de sikrede, at den dreng ikke var farlig for andre med sin urtekniv.

Man kan nemlig opdrage sine børn alt det man vil, og man kan lære dem at begå sig med knive; hvis der er nogle af de andre børn, der ikke har lært det, er det stadig farligt.

Jeg forstår ikke, hvorfor klasserne ikke på skift kan gå i skolekøkkenet eller sløjdlokalet. Jeg synes, det lyder som et vanvittig projekt.

Men derfor ville jeg nok ikke holde mine børn hjemme. :)

Men det er netop det som er pointen i hele den her latterlige sag. At hendes bekymring udelukkende går på transporten. Dette pointerer hun sågar på facebook...At hun på ingen måde er bekymret for sikkerhedsforanstaltningerne når først knivene er på skolen...
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 955
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 24192

Indlægaf icelady » 28. sep 2017, 12:44

Overreaktion. I stor stil endda.

Det mest latterlige er at hun trækker ungen/ungerne ud af skolen i den uge. Ja, lad det da endelig gå endnu mere ud over ungen/ungerne.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"