Øjen laser operation

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 22
Likede indlæg: 313

Øjen laser operation

Indlægaf mulledit » 23. okt 2015, 08:40

Nogen der har fået korrigeret deres syn ved sådan en laser operation og kan fortælle lidt om det?

Jeg er nærsynet og kan ikke længe gå med linser. Jeg HADER briller, jeg føler mig SÅ hæmmet af at skulle have dem på hver dag, så nu overvejer jeg at få fikset mine øjne. Men det er jo mit syn og så begynder alle bekymringerne :P
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Re: Øjen laser operation

Indlægaf Dikus » 23. okt 2015, 08:50

Jeg har.

Jeg har desværre fået en bygningsfejl, så bruger nu skærmbriller. Men det er INTET i forhold til før, hvor jeg netop følte mig enormt hæmmet. Nu generer brillerne mig slet ikke.

Jeg tror, det gør en stor forskel, at jeg også kan se "ud af øjenkrogen" selvom der ikke er glas.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 23. okt 2015, 08:50

Nåh ja. Hvad vil du gerne høre om?0
0
Brugeravatar
Jungletiger
Kort karma: 23
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 240

Indlægaf Jungletiger » 24. okt 2015, 15:08

Fik foretaget en Femto-Lasik operation for små 5 år siden - og har ikke fortrudt et sekund. Mit syn er perfekt - og jeg nyder, at jeg ikke skal bruge briller/linser.

Før operationen var jeg til forundersøgelse, så de var sikre på, jeg var egnet til at få operationen. Der var selvfølgelig også rig mulighed for at stille alle de spørgsmål, man sidder med, når man måske skal have nogen til at "pille" i ens øjne.

Selve operationen er der ikke grund til at være nervøs for. Man bliver bedøvet godt og grundigt, så man mærker intet. Det mest ubehagelige for mig, var den dims, der bruger til at holde øjet åbent med - den var ikke vanvittig behagelig, men dog til at leve med.

Efter operationen lå jeg i et mørkt rum i en times tid, hvorefter øjnene lige skulle tjekkes, og så var det hjem og ligge med lukkede øjne en 3-4 timer - og voila, så kunne jeg se uden briller for første gange i maaaaaange år.

Dagen efter var jeg til tjek igen - og det mener jeg også, jeg var efter 14 dage og så en eller to gange derefter.

En eller anden dag bliver jeg nok langsynet - og så er det da med i overvejelserne, om jeg også skal få fikset det. Det er så bare et linseskift i stedet, hvilket umiddelbart virker mere grænseoverskridende på mig.
0
Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 26. okt 2015, 12:20

Dikus skrev:Nåh ja. Hvad vil du gerne høre om?0

Uh, ved slet ikke sdan helt præcist hvad jeg vil vide. Bare lidt erfaringer, tror jeg.

Er det en sikker operation? altså kan det gå helt galt? Hvor har du fået det lavet? og hvor længe tog det inden at du kunne se normalt?
0

Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 26. okt 2015, 12:39

Må man spørge hvad det kostede ?
0

Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 26. okt 2015, 12:43

mulledit skrev:
Dikus skrev:Nåh ja. Hvad vil du gerne høre om?0

Uh, ved slet ikke sdan helt præcist hvad jeg vil vide. Bare lidt erfaringer, tror jeg.

Er det en sikker operation? altså kan det gå helt galt? Hvor har du fået det lavet? og hvor længe tog det inden at du kunne se normalt?

Principielt kan al operation jo gå helt galt. Og de der tilfælde, hvor tårekanalerne er udtørret :shock: Jeg har (i anden forbindelse) været udsat for fejlbehandling, så jeg er MEGET obs på, at selv teoretiske risici jo faktisk kan blive faktiske gener... Det betød faktisk, at jeg i mange år helt afskrev at få lavet operationen. Ind til jeg blev allergisk over for mine linser - og havde daglig hovedpine, fordi briller simpelthen ikke kunne korrigere synet godt nok til al det skærmarbejde, jeg har... Og til al den tid, jeg bruger på debatten :D

Så var jeg jo nødt til at kaste mig ud i det. Jeg fik det lavet på Odense Universitets Hospital - hvor de selv betegnede operationen for så sikker, som det overhovedet er muligt. De laver f.eks. begge øjne på en gang nu, da de ikke rigtigt er bange for at "komme til" at ødelægge noget, der gør, man hellere vil beholde det andet øje uden operation. Det gjorde man tidligere for at være ekstra forsigtig.

Jeg kunne virkeligt hurtigt se normalt i forhold til at gå rundt og se fjernsyn. Men der gik rigtig lang tid, før jeg ikke tørrede ud og fik ondt i øjnene, når jeg arbejde ved skærm. De første to måneder, tror jeg, var jeg VIRKELIG i tvivl om, hvorvidt jeg havde gjort noget dumt, da jeg ikke kunne arbejde fuld tid uden at fordele det over virkeligt mange timer med pauser imellem. Jeg var ved at blive sindssyg.

Det viste sig så, jeg havde fået en bygningsfejl, der gør, at jeg dårligt kan læse på en skærm uden briller. Så da jeg fik skærmbriller, så var helvedet ovre - og jeg er SÅ glad for operationen :D Og så er det da en bonus, at arbejdsgiverne betaler skærmbriller :lol:

Bygningsfejlen var dog kun et problem, når jeg læste på en skærm. Ellers havde jeg 100 % normalt syn.

Jeg har nu en styrke på omkring -1 ud over bygningsfejlen. Det generer mig overhovedet ikke - og jeg går ikke med briller, når jeg bare tuller rundt, men tager dem på ved skærm, når jeg læser og ser TV. Jeg kan dog godt glemme at tage dem af - for de er SLET IKKE så generende, som briller var, da jeg var meget nærsynet (-7).
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 396
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 26. okt 2015, 14:06

Jeg gav ca. 30.000 kr for min operation, og jeg synes hele forløbet var rigtig godt. Jeg fik det lavet på Hamlet, og var super glad for det. De havde styr på det, der var ingen problemer, efterbehandlingen var rigtig god. Jeg ser perfekt, hvor jeg før var rigtigt dårligt seende med bygningsfejl.
Der er jo altid noget der kan gå galt, men hvor jeg fik det lavet var de så rutinerede og sikre i deres fremgang. Der gik et par dage før jeg så perfekt, fordi det lige skulle hele.
0
x
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 26. okt 2015, 14:36

Min var så gratis, da mit syn var så dårligt.
0
Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 3. nov 2015, 08:37

Mange tak for jeres input, det er altid rart lige at høre andre erfaringer.

Jeg er også blevet allergisk overfor min linser, måske det hjælper at ændre mærke, jeg ved det ikke. Men jeg hader ihvertfald mine briller.

Jeg har -3,5, så det er for egen regning. Det er helt ok, spørgsmålet er bare om jeg tør :p
0

Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 3. nov 2015, 09:22

Har du været ved øjenlægen og få det bekræftet? Allergi mod linser og dårligt syn med briller kunne jo være, fordi der er noget, der skal tages hånd om?
0
Spoock
Kort karma: 0
Likede indlæg: 18

Indlægaf Spoock » 3. nov 2015, 09:41

Jeg har selv fået lavet en operation for en del år siden. Det var der ingen ben i.

Du skal dog være opmærksom på et par ting. En del, inkl. mig selv, får dårligere nattesyn af operationen og nogle, også mig, kan få en tendens til at se "flares" på små lyskilder i mørke - altså at lyskilden nærmest ligner en stjerne - lidt ala billygter om natten i regnvejr.

Det er noget jeg sagtens har kunne vænne mig til og en ringe pris at betale for at komme væk fra -10 og briller :)
0
Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 4. dec 2015, 13:49

Jeg har nu været ved øjenlægen.. og jeg har øjenkatar..

Tænk, jeg har både været ved optiker og egen læge et utal af gange. Men nu er jeg i behandling og så ser vi hvordan jeg tåler linserne efterfølgende.
2

Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 5. dec 2015, 14:48

Det var godt, du kom afsted!
Øjenlæger giver faktisk mening ind i mellem!
0
Brugeravatar
mulledit

Indlægaf mulledit » 9. dec 2015, 09:34

Dikus skrev:Det var godt, du kom afsted!
Øjenlæger giver faktisk mening ind i mellem!

Det må vi sige.. Jeg er bare sådan en der helst ikke går til lægen.. :fløjt: Men det var vist godt jeg kom afsted.. efter 1 år :stoned:

I dag har jeg linser i.. Håber jeg kan have dem i hele dagen. Men kan mærke at mine øjne stadig er lidt tørre.
1

Tilbage til "Skønhed"