Bytte bolig

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Mariajensen83
Kort karma: 16
Likede indlæg: 143

Bytte bolig

Indlægaf Mariajensen83 » 1. okt 2017, 19:34

Vi bor i et lejet rækkehus hos 3b, som vi er interesseret i at bytte med en der bor i KAB.
Så vidt jeg kan læse mig frem til, hører vores bolig under vedligeholdelse A.
Dette betyder bl.a. at man skal flytte ud af sin bolig 14 før lejekontrakten udløber, så den kan blive istandsat til den nye lejer. Hvad dælen gør man så i de 14 dage? Man skal jo flytte alle sine ting, uden at have et sted til dem.
Og selv have et sted at være.
Er der nogen der ved, om man kan omgås dette, hvis begge parter er indforstået med det?
Det ville godt nok gøre det svært for os, da vi også har et skolebarn og en lille baby at tage hensyn til, og ikke lige kender nogen vi kan bo hos.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14791

Re: Bytte bolig

Indlægaf Juki » 1. okt 2017, 19:38

Måske I kan leje et sommerhus eller lignende?

De fleste af tingene kan I få opmagasineret.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Mariajensen83

Indlægaf Mariajensen83 » 1. okt 2017, 19:50

Juki skrev:Måske I kan leje et sommerhus eller lignende?

De fleste af tingene kan I få opmagasineret.

Jeg havde også tænkt på et sommerhus som den billigste løsning, men så vil det være svært at få vores søn i skole hver dag, da de trods alt ikke ligger i byen.
Bor på Amager hvor vores søn går i skole og min mand skal møde 7.30 i Ballerup. Jeg er på barsel, så jeg skal heldigvis ikke være noget sted til en bestemt tid - kun være til rådighed for en skrap baby :-D
Og ja, opmagasinering er nok den sidste udvej, da vi jo ville skulle betale for flyttebil to gange. Tænker også det må blive en dyr omgang.
0
Ficus
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2907

Indlægaf Ficus » 2. okt 2017, 08:44

Må i gerne bytte med nogen fra et andet selskab? :gruble:

Det måtte man ikke i min gamle lejlighed hos DAB. Man kunne fremleje i 2 år og det samme kunne den anden part så, men permanent bytte måtte man ikke.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 31206

Indlægaf LadyFox » 2. okt 2017, 09:08

Ficus skrev:Må i gerne bytte med nogen fra et andet selskab? :gruble:

Det måtte man ikke i min gamle lejlighed hos DAB. Man kunne fremleje i 2 år og det samme kunne den anden part så, men permanent bytte måtte man ikke.

Det lyder mærkeligt. Hvis man har boet i en almenboligforening i 3 år har man ret til at bytte (eller der er få andre krav der ikke er relevante for de fleste) med andre der har boet i deres almene bolig i 3 år, også på tværs af foregninger.
1
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Ficus
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2907

Indlægaf Ficus » 2. okt 2017, 10:25

LadyFox skrev:

Det lyder mærkeligt. Hvis man har boet i en almenboligforening i 3 år har man ret til at bytte (eller der er få andre krav der ikke er relevante for de fleste) med andre der har boet i deres almene bolig i 3 år, også på tværs af foregninger.

Godt at vide. Vi havde tit bytteforslag der blev sat op i vores opgange, men så kom der en dag en skrivelse om at det måtte man ikke takke ja til og så foreslog fremleje løsningen. Måske vores lokale afdeling ikke har haft heeelt styr på det.
0
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 2. okt 2017, 10:30

Ficus skrev:
LadyFox skrev:

Godt at vide. Vi havde tit bytteforslag der blev sat op i vores opgange, men så kom der en dag en skrivelse om at det måtte man ikke takke ja til og så foreslog fremleje løsningen. Måske vores lokale afdeling ikke har haft heeelt styr på det.

http://www.lloh.dk/BytteBolig/Om-bytte- ... heder.aspx
0
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 2. okt 2017, 10:39

LadyFox skrev:
Ficus skrev:
LadyFox skrev:

http://www.lloh.dk/BytteBolig/Om-bytte- ... heder.aspx

Med mindre det er lang tid siden, virker det altså lidt mærkeligt. For selv på DABs egen hjemmeside står det. :gruble:

https://www.dabbolig.dk/udgivelser/vejl ... tte-bolig/
0
Mariajensen83

Indlægaf Mariajensen83 » 2. okt 2017, 10:53

Ja, man må gerne bytte. Har haft kontakt med 3b i dag, der sagde at vi evt kunne lave en anden aftale med vores ejendomskontor, men de ville ikke love noget. Så vi krydser fingre.
1
Brugeravatar
Medd
Kort karma: 18
Likede indlæg: 123

Indlægaf Medd » 4. okt 2017, 12:34

Jeg har lige stået med præcis samme problematik.

Jeg bor i KAB og flytter over i et rækkehus i 3B. Vi havde lavet en aftale om, at jeg flyttede ud af min lejlighed en måned før, så hun kunne flytte ind 1 måned før - og dermed have 2 huslejer i en måned. Det troede vi ikke der var noget problem i. KAB godkendte det, men 3B ville desværre ikke godkende det. De sagde, at det ikke blev betragtet som "et bytte" hvis man ikke opsagde til samme dato.

Så hende jeg bytter med er endt ud i noget opbevaring + overnatning hos venner og familie.
0

Tilbage til "Bolig"