Anbefal en autostol som kan dreje

DannyZuko
Kort karma: 19
Likede indlæg: 488

Anbefal en autostol som kan dreje

Indlægaf DannyZuko » 3. okt 2017, 19:18

Vi har brug for en autostol, som kan dreje, som f.eks. Maxi Cosi Axiss. Lige den model går kun til 18 kg, og barnet vejer pt. 16-17 kg, så det ville være lidt tosset at købe i den vægtklasse nu.
Kan I anbefale en anden stol, som også kan dreje? Den skal kunne monteres i en bil uden isofix.
0
bluetof1
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6764

Re: Anbefal en autostol som kan dreje

Indlægaf bluetof1 » 4. okt 2017, 06:43

DannyZuko skrev:Vi har brug for en autostol, som kan dreje, som f.eks. Maxi Cosi Axiss. Lige den model går kun til 18 kg, og barnet vejer pt. 16-17 kg, så det ville være lidt tosset at købe i den vægtklasse nu.
Kan I anbefale en anden stol, som også kan dreje? Den skal kunne monteres i en bil uden isofix.

Jeg tror ikke I kan finde noget til montering uden isofix i den vægtklasse hvis den skal kunne dreje.
Rømer lavede en til selemontering, men den gik vist også kun til 18 kg.
Hvor gammelt er barnet? De fleste med den vægt nærmer sig jo fire år og så er en helt almindelig autostol hvor barnet sættes fast med bilens sele måske bedre?
Ellers kig på BeSafe. De laver bagudvendte autostole, der vist også kan bruges over 18 kg. Jeg er dog ret sikker på at det kun er til montering med isofix.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 671
Likede indlæg: 5955

Indlægaf Sophies-mor » 4. okt 2017, 06:50

Hvad er fordelen ved en drejbar autostol?
Ikke for at spørge dumt eller noget.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
DannyZuko

Indlægaf DannyZuko » 4. okt 2017, 07:53

bluetof1 skrev:
DannyZuko skrev:Vi har brug for en autostol, som kan dreje, som f.eks. Maxi Cosi Axiss. Lige den model går kun til 18 kg, og barnet vejer pt. 16-17 kg, så det ville være lidt tosset at købe i den vægtklasse nu.

Jeg tror ikke I kan finde noget til montering uden isofix i den vægtklasse hvis den skal kunne dreje.
Rømer lavede en til selemontering, men den gik vist også kun til 18 kg.
Hvor gammelt er barnet? De fleste med den vægt nærmer sig jo fire år og så er en helt almindelig autostol hvor barnet sættes fast med bilens sele måske bedre?
Ellers kig på BeSafe. De laver bagudvendte autostole, der vist også kan bruges over 18 kg. Jeg er dog ret sikker på at det kun er til montering med isofix.

Han er kun knapt 2 år, så jeg vil helst have en "rigtig" autostol lidt endnu. Han sidder i en bagudvendt nu, som vist går til 25 kg, men om ikke så mange cm begynder hans hoved altså at komme faretruende tæt på forruden (bilen har ikke bagsæde), og det går jo ikke.
Måske må vi bare "nøjes" med en som ikke kan dreje.
0
DannyZuko

Indlægaf DannyZuko » 4. okt 2017, 07:56

Sophies-mor skrev:Hvad er fordelen ved en drejbar autostol?

Det er en meget lille bil, så det er bøvlet at mokke ham ind i den stol vi har nu. Jeg har flere gange fået banket hans hoved ind i kanten. :genert:
Som udgangspunkt kravler han selv på plads, men nogle gange skal jeg flytte sovende barn eller også er han bare ikke lige samarbejdsvillig. Der ville det være nemt at kunne dreje stolen udad.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 671
Likede indlæg: 5955

Indlægaf Sophies-mor » 4. okt 2017, 08:03

DannyZuko skrev:
Sophies-mor skrev:Hvad er fordelen ved en drejbar autostol?

Det er en meget lille bil, så det er bøvlet at mokke ham ind i den stol vi har nu. Jeg har flere gange fået banket hans hoved ind i kanten. :genert:
Som udgangspunkt kravler han selv på plads, men nogle gange skal jeg flytte sovende barn eller også er han bare ikke lige samarbejdsvillig. Der ville det være nemt at kunne dreje stolen udad.

Hvis det er uden isofix, kunne man så løsne selen og så dreje stolen derefter? :gruble:
Vi havde en skånedims - sædebeskytter, der var lidt glat i overfladen (selv om vi havde isofix) og der kunne vi faktisk dreje stolen, selv om hun sad i. Når vi eks. var i en bil, der ikke havde isofix. Og det skete jo trods alt en gang i mellem.
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Børn"