Løn - Hvad tjener du?

Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 102
Likede indlæg: 2088

Re: Løn - Hvad tjener du?

Indlægaf Chachacha » 6. okt 2017, 18:28

DenBruneMunk skrev:
Chachacha skrev:
DenBruneMunk skrev:Jeg tror ikke det kan blive mere generelt, når ALIAS nedgørende benævnelse af anden debattør fjernet af moderator, siger at man får 55.000 og bonus og lidt ekstra og har fri bil og en vagtordning?

Hvad siger det, udover være en tekst på forum, du intet forhold har til?

Jeg ved ikke om min hjerne bare er gået på weekend, men jeg forstår ikke dit svar overhovedet? :D

og selv om du skrev du fik 89.000, så forstod ingen hvorfor alligevel :)

:forvirret:
Jeg tror ikke du skal køre bil i dag :lol:
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 6. okt 2017, 18:51

Chachacha skrev:
DenBruneMunk skrev:
Chachacha skrev:
DenBruneMunk skrev:Jeg tror ikke det kan blive mere generelt, når ALIAS nedgørende benævnelse af anden debattør fjernet af moderator, siger at man får 55.000 og bonus og lidt ekstra og har fri bil og en vagtordning?

Jeg ved ikke om min hjerne bare er gået på weekend, men jeg forstår ikke dit svar overhovedet? :D

Dagen er ung men ditto. Det kan godt være du taler med dine veninder om løn men det kan ikke være andet end småpenge, for du viser ikke særligt interesse for emnet, og har endnu ikke fattet folk spørger din om din løn, og så skriver du en masse ævl om ingenting og i den sidste ende betyder det intet hvad du skriver. Så spørgsmålet du efterlader? Hvorfor? Skrive en masse bøvl, og så undgå at skrive et beløb i denne tråd som vist er mere eller mindre mere sikker end din veninde er.

nedgørende benævnelse af anden debattør fjernet af moderator skrev:Mine veninder og jeg med samme baggrund er MEGET åbne om løn og vilkår overfor hinanden.
1
avdotja
Kort karma: 414
Likede indlæg: 9728

Indlægaf avdotja » 6. okt 2017, 19:09

Jeg blev uddannet for ca 8 år siden og får i dag lige over 50.000 (inkl. pension men uden bonus) for en normal 37 timers arbejdsuge.

Det er jo, objektivt set, en ganske fin løn (tildels fordi jeg typisk får en pæn bonus; sidste år løb det op i 125.000 kr) og også meget mere end jeg reelt behøver. Alligevel er jeg utilfreds :D Når jeg sammenligner med lønstatistikker og med hvad nogle af mine kollegaer fra en anden afdeling får, så mener jeg at jeg burde ligge ca 6-7.000 højere. Rent praktisk vil pengene ikke gøre en forskel for mig, men jeg er alligevel ved at være der, hvor jeg regner med at sige op, hvis det ikke er der vi ender til næste lønforhandling (og det tror jeg bliver svært, der bliver ikke givet ved dørene her!).

Jeg er generelt meget åben om min løn, med de nærmeste kollegaer på arbejdspladsen som eneste undtagelse (er bange for at det skal blive akavet). Jeg sætter selv pris på venner og familiers konkrete erfaringer med lønforhandlinger, lønudvikling og om f.eks. at høre hvilken betydning et jobskifte har haft og deler gerne ud af mine :).

Derudover er arbejde/karriere/løn standardsamtaleemner i min familie på lige fod med hvad der nu ellers rører sig i ens liv, så kan også fint sidde og snakke med min håndværkerfætter om arbejde/løn selv om hans verden er så langt fra min, at det hverken giver mening at sammenligne eller giver noget brugbar viden. For os er det ikke anderledes end når han fortæller om datterens fodboldtræning, herunder den kamp hun var til i weekenden.
0
ajnaM
Kort karma: 679
Likede indlæg: 15464

Indlægaf ajnaM » 6. okt 2017, 19:10

DenBruneMunk skrev:
Chachacha skrev:
DenBruneMunk skrev:
Chachacha skrev:

Dagen er ung men ditto. Det kan godt være du taler med dine veninder om løn men det kan ikke være andet end småpenge, for du viser ikke særligt interesse for emnet, og har endnu ikke fattet folk spørger din om din løn, og så skriver du en masse ævl om ingenting og i den sidste ende betyder det intet hvad du skriver. Så spørgsmålet du efterlader? Hvorfor? Skrive en masse bøvl, og så undgå at skrive et beløb i denne tråd som vist er mere eller mindre mere sikker end din veninde er.

nedgørende benævnelse af anden debattør fjernet af moderator skrev:Mine veninder og jeg med samme baggrund er MEGET åbne om løn og vilkår overfor hinanden.

Det er seriøst sort snak. :ninja:
2
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 6. okt 2017, 19:14

ajnaM skrev:
DenBruneMunk skrev:
Chachacha skrev:
DenBruneMunk skrev:
Chachacha skrev:

Det er seriøst sort snak. :ninja:

Prøv at læs tråden og fortæl lige hvor mange sorte emner der er i denne tråd, ingen har nævnt uddannelse, arbejde eller vilkår og arbejdstid, så ja, alle indlæg er egentlig sort snak og du som andre har kun skrevet et tal, som kunne være vilkårligt fra 1. til 1 million, capische?
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 335
Likede indlæg: 4045

Indlægaf girl_beat » 6. okt 2017, 19:19

^ Det er jo dét, TS spørger til. Hverken mere eller mindre :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 6. okt 2017, 19:26

girl_beat skrev:^ Det er jo dét, TS spørger til. Hverken mere eller mindre :)

Enig men til hvad formål? Og når man så endelig skriver, så fortæller man at man gerne fortæller sine slyngveninder om alle detaljer, og så er man i tvivl om at skrive det med et alias på et forum, hvor igen, man kun skriver et beløb muligvis pension og så kan man jo søge på nettet og komme frem til nogle tal hvis man gider, mange fagforeninger klarer det jo med statistik.
Hvad hjælper det at skrive man får 10.000 hvis man kun er på deltid, og får 20.000 i tilskud fra sin pension, og man arbejder 7 timer om ugen?

Derfor, spørgsmålet kunne svares af X med Y antal kroner, og man aner ikke om X virkelig får Y om måneden med 37 timer eller det er fleks med et snit per måned, eller deltid og så mange andre relevante spørgsmål.

Giver ikke meget mening at skrive det, jeg faldt selv i men tænkte ikke over hvor tomt sådan et svar er udover nogle sidder og tænker en masse og nogle synes de er misundelige, og så er der dem som ikke tør skrive fordi de er flove over deres tal eller andre som mener de får meget mere og ikke vil skrive det :) Igen, hvad er målet, tal i en pose og man ryster den og så prøver man det på antal indlæg i denne tråd, virker lige så godt som et indlæg med nogle tal.

TS kan intet bruge det til, udover at sidde tilbage med flere spørgsmål.
0
Brugeravatar
missme
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Indlægaf missme » 6. okt 2017, 19:29

Jeg har både tjent 19.000 og 37.000, og ind i mellem også haft et år helt uden løn. Jo, selvfølgelig er det da rart at tjene flere penge, men min erfaring er nu, at det er 100 gange nemmere at spare pengene end at tjene dem. Vi har ingen dyre vaner, ikke fordi vi undværer det, men bare fordi det ikke betyder noget for os. Så vores livskvalitet er ikke påvirket af vores løn. Eller har i hvert fald ikke været det ind til videre.
De næste tre år vil være med SU i stedet for løn, men det er nu meget sund ind i mellem lige at blive nulstillet på den måde, syntes vi. Så får vi virkelig mærket hvad der er vigtigt for os. Og så nyder vi også endnu mere, når jeg som færdiguddannet igen begynder at tjene penge.
2
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 335
Likede indlæg: 4045

Indlægaf girl_beat » 6. okt 2017, 19:31

^^ Nu er det vist mest ChaChaCha, du refererer til ;)

Men TS spurgte, og mange har bidraget med (antager jeg) ærlige og hjælpsomme svar. Tror ikke du skal lægge mere i det end inspiration á la "hvad skal du have til aftensmad?" :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2779
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 31008

Indlægaf Daine » 6. okt 2017, 19:46

Jeg får 23.000 + pension pt. måned. Jeg har 20 års brancheanciennitet og 12 år i dette firma. Jeg har ikke set skyggen af en lønforhøjelse i 6 år. Man skal ikke vælge min branche hvis man vil have en ordentlig løn.
Men jeg har fri adgang til alle de nyeste bøger, tit før de overhovedet er udkommet, så jeg klarer mig lige :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DenBruneMunk

Indlægaf DenBruneMunk » 6. okt 2017, 19:48

girl_beat skrev:^^ Nu er det vist mest ChaChaCha, du refererer til ;)

Men TS spurgte, og mange har bidraget med (antager jeg) ærlige og hjælpsomme svar. Tror ikke du skal lægge mere i det end inspiration á la "hvad skal du have til aftensmad?" :)

Måske :) Nok om det, jeg blev i hvert fald lige så eftertænksom som ChaChaCha, og slettede indhold, mener ikke google har fanget det, så nogle data crawlers kan lægge det i nogen database profil :) (gider ikke forklare dette)
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1141
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 16360

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. okt 2017, 19:57

32.500
plus 15 procent i pension af min gundløn som er på ca. 28.500
dertil sundhedsforsikring og tandforsikring.

jeg er socialpædagog, i et privat botilbud for voksne udviklingshæmmede.
Dette er grundlønnen, jeg stiger i løn efter 2 års ansættelse, samt kan få div. funktionstillæg.

Jeg har været kommunalt ansat i 11 år, min løn + tillæg + diverse funktionstillæg og et stort personligt tillæg, gav samme løn.
og jeg havde ikke mulighed for at stige mere.
Senest rettet af Madam Pomfrey 6. okt 2017, 20:06, rettet i alt 1 gang.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3464
Likede indlæg: 25337

Indlægaf Wizzze » 6. okt 2017, 19:58

DenBruneMunk skrev:
girl_beat skrev:^ Det er jo dét, TS spørger til. Hverken mere eller mindre :)

Enig men til hvad formål? Og når man så endelig skriver, så fortæller man at man gerne fortæller sine slyngveninder om alle detaljer, og så er man i tvivl om at skrive det med et alias på et forum, hvor igen, man kun skriver et beløb muligvis pension og så kan man jo søge på nettet og komme frem til nogle tal hvis man gider, mange fagforeninger klarer det jo med statistik.
Hvad hjælper det at skrive man får 10.000 hvis man kun er på deltid, og får 20.000 i tilskud fra sin pension, og man arbejder 7 timer om ugen?

Derfor, spørgsmålet kunne svares af X med Y antal kroner, og man aner ikke om X virkelig får Y om måneden med 37 timer eller det er fleks med et snit per måned, eller deltid og så mange andre relevante spørgsmål.

Giver ikke meget mening at skrive det, jeg faldt selv i men tænkte ikke over hvor tomt sådan et svar er udover nogle sidder og tænker en masse og nogle synes de er misundelige, og så er der dem som ikke tør skrive fordi de er flove over deres tal eller andre som mener de får meget mere og ikke vil skrive det :) Igen, hvad er målet, tal i en pose og man ryster den og så prøver man det på antal indlæg i denne tråd, virker lige så godt som et indlæg med nogle tal.

TS kan intet bruge det til, udover at sidde tilbage med flere spørgsmål.

Men så kan hun jo stille dem, hvis hun sidder tilbage med flere spørgsmål!

Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at spørge, hvor mange der nu tjener mere end deres forældre, og om det er noget I taler om, eller det bare ikke er noget der snakkes om?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 832
Likede indlæg: 8004

Indlægaf Mani » 6. okt 2017, 20:17

Wizzze skrev:
Men så kan hun jo stille dem, hvis hun sidder tilbage med flere spørgsmål!

Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at spørge, hvor mange der nu tjener mere end deres forældre, og om det er noget I taler om, eller det bare ikke er noget der snakkes om?

Jeg tjener mere end mine forældre.
Det er ikke noget vi snakker om. Nok fordi vi har arbejdet i vidt forskellige brancher, men alle med en lang videregående uddannelse.
Tilgengæld har mine forældre så været ansat på tjenestemandsvilkår, så på den måde har de været væsentligt bedre sikret.
0
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 102
Likede indlæg: 2088

Indlægaf Chachacha » 6. okt 2017, 21:46

DenBruneMunk skrev:Dagen er ung men ditto. Det kan godt være du taler med dine veninder om løn men det kan ikke være andet end småpenge, for du viser ikke særligt interesse for emnet, og har endnu ikke fattet folk spørger din om din løn, og så skriver du en masse ævl om ingenting og i den sidste ende betyder det intet hvad du skriver. Så spørgsmålet du efterlader? Hvorfor? Skrive en masse bøvl, og så undgå at skrive et beløb i denne tråd som vist er mere eller mindre mere sikker end din veninde er.

TS skriver at hun er føler at hun ligger i den lave ende lønmæssigt, og taler om at livet måske ikke helt var blevet som hun forventede økonomisk, og derfor gerne vil se sin løn i forhold til andres. Her skriver jeg to pæne indlæg med fokus på den følelse.

I tråden bliver der, ligesom i så mange andre tråde, talt om noget lidt andet, nemlig det med at tale åbent om løn med andre, og jeg skriver mine egne overvejelser i den forbindelse.

Anyway, jeg troede egentlig du forsøgte at joke (med mere eller mindre uforståelige indlæg) indtil nu, men nu kan jeg se at du bare havde brug for at sende et par perfide svinere :kram:
5

Tilbage til "Job"