Hvornår er du gammeldags?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 116
Likede indlæg: 5307

Re: Hvornår er du gammeldags?

Indlægaf Ghattner » 4. okt 2017, 12:25

LadyFox skrev:Jeg er lidt gammeldags med de tv-programserier jeg ser, så som repotageserier, quizzer, reality og den slags. Jeg vil helt have at det forløber dig som det plejer, og jeg er meget lidt begejstret når de ændre lidt i konceptet. F.eks. synes jeg det var meget lidt fedt da X-Factor lavede det med stolene. Eller da en dag på Paradise Hotel pludselig ikke længere var fra deltagerne stod op til de gik i seng, endnu værre da det pludselig var 3 dage om ugen i stedet for 4. Gør som i fucking plejer!

Apropos, så er jeg gammeldags ift. at jeg stadig nyder klassisk flow-tv som Familien Danmark kan samles om og irriteres fx lidt over at man kan se forpremieren på Herrens Veje på dr.dk. Nej, det er hyggeligst at se det når alle andre gør det.

Omvendt er der andre serier der er fede at kunne streame når man vil.
2
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 400
Likede indlæg: 3896

Indlægaf Artem » 4. okt 2017, 12:31

Jeg er gammeldags på den måde at jeg ikke gider at bruge min smartphone til at surfe på nettet med, og hader at skrive på den. Der har jeg brug for en rigtig computer og tastatur.

Jeg har større respekt for reelt fysisk arbejde som der kommer nogle brugbart ud af, frem for akademiske ting der nemt kan blive alt for luftige og abstrakte til mig.

Jeg er nok også noget gammeldags med at jeg ikke er særligt international, men modstat stolt af at være dansker og med de danske værdier osv. Er nok meget traditionsbunden på den måde.

Ja og så er jeg aldrig hoppet på brug og smid væk bølgen. Jeg holder liv i ting så længe som muligt, reparer det, og køber gerne gode ting brugt da det oftest har en længere levetid end at købe noget billigt skrammel som ikke holder ret længe.
2
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 468
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 14650

Indlægaf Hunkat » 4. okt 2017, 12:36

Artem skrev:Jeg er gammeldags på den måde at jeg ikke gider at bruge min smartphone til at surfe på nettet med, og hader at skrive på den. Der har jeg brug for en rigtig computer og tastatur.

Jeg har større respekt for reelt fysisk arbejde som der kommer nogle brugbart ud af, frem for akademiske ting der nemt kan blive alt for luftige og abstrakte til mig.

Jeg er nok også noget gammeldags med at jeg ikke er særligt international, men modstat stolt af at være dansker og med de danske værdier osv. Er nok meget traditionsbunden på den måde.

Bare lige som en hurtig indskydelse; de fleste danskere i udlandet/med stor udenlandsk omgangskreds (og det er selvfølgelig min personlige erfaring der taler her) er faktisk ret stolte af Danmark og de danske værdier selvom de også sagtens kan være glade for deres nye værtsland. F.eks. bliver man stor tilhænger af 'socialized medicine' eller et offentligt sundhedssystem efter en tur i USA :fløjt:
0
L'enfer, c'est les autres

I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Muddi
Kort karma: 371
Likede indlæg: 2142

Indlægaf Muddi » 4. okt 2017, 12:49

Hvis han har sagt ja tak til en invitation, så kommer man, med mindre man er blevet syg og i den dur. Og man svarer også på en invitation, også selvom den er kommet på facebook.

Og så synes jeg også at juletræet skal pyntes som det er blevet i alle de foregående år
3
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 1114
Likede indlæg: 16661

Indlægaf dgd2007 » 4. okt 2017, 12:51

Jeg kan egentlig bedst lide de tv-folk, der sihger "De" til seerne, eller i det mindste "I".
Det lyder så dumt, når de siger "du kan finde meget mere på vores hjemmeside ..." (Er det så mig eller min kone, de taler til?)
1
Brugeravatar
musling
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2049

Indlægaf musling » 4. okt 2017, 13:31

Jeg er vel egentlig ret gammeldags når jeg tænker, at verden har for travlt?
Jeg savner den tid, hvor butikkerne lukkede 17.30 og kun én gang om måneden holdt åbent til kl 13/14 om lørdagen. Søndag var det helt utænkeligt, at butikkerne holdt åbent, med mindre der var tale om en blomsterforretning, bager og lign.
Dengang, hvor man lige kunne nå i kiosken inden den lukkede og hvor man betalte overpris fordi man lige havde glemt en liter mælk. Dengang der var lidt mere personlig kontakt og hvor købmanden slog varerne ind selvstændigt.

Oh ja, jeg synes da det er en vældig luksus at jeg efterhånden kan handle når jeg vil (om ikke andet, så på nettet) og benytter mig også af det i stor stil - men tænker nu alligevel tilbage. Måske fordi jeg 'dengang' selv bare var barn og syntes det hele virkede langt mere roligt?
4
zembra1986
Kort karma: 516
Likede indlæg: 8172

Indlægaf zembra1986 » 4. okt 2017, 13:56

Lemonella skrev:Jeg er også med på, at god gammeldags mad, ikke skal fyldes med alskens nymodens påhit. Husker stadig med rædsel, at min ellers så søde svigerinde, ville gøre julens ris a la mande, en smule mere fedtfattig ved at komme græsk yoghurt i. Yrk det smagte frygteligt.
Bøger skal være af papir.[b] En ny bog skal dufte af bog og de nye sider skal knitre på den der helt specielle måde, som kun nye bøger kan.[/b]
Facebook, kan jeg lige svinge mig op til, at bruge. Instagram, Twitter og hvad har vi ikke, kommer jeg aldrig til, at bruge. Jeg har altså også et liv, der skal leves. :D
Film skal ses på tv eller i biffen, at sidde og se film på mobilen, er noget fnidderværk.

Lige præcis! :)

Fatter ikke man gider at læse en bog på en ipad. Det fede ved bøger er netop at det IKKE er et digitalt medie og der er da (næsten) ikke noget bedre end at sidde med en fysisk bog, duften af papiret og lyden når man vender en side :love:
5
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 61
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2079

Indlægaf DenBruneMunk » 4. okt 2017, 14:21

zembra1986 skrev:Fatter ikke man gider at læse en bog på en ipad. Det fede ved bøger er netop at det IKKE er et digitalt medie og der er da (næsten) ikke noget bedre end at sidde med en fysisk bog, duften af papiret og lyden når man vender en side :love:

Det er der løsninger for, da du ikke er alene :) Så gammeldags eller bare nymordernet , køb et cover som er af udskifteligt papir, så kan du få duften af din bedste bog hver gang du åbner cover på telefonen :)

Så behøver det ikke være så gammeldags endda.
0
zembra1986
Kort karma: 516
Likede indlæg: 8172

Indlægaf zembra1986 » 4. okt 2017, 14:25

DenBruneMunk skrev:
zembra1986 skrev:Fatter ikke man gider at læse en bog på en ipad. Det fede ved bøger er netop at det IKKE er et digitalt medie og der er da (næsten) ikke noget bedre end at sidde med en fysisk bog, duften af papiret og lyden når man vender en side :love:

Det er der løsninger for, da du ikke er alene :) Så gammeldags eller bare nymordernet , køb et cover som er af udskifteligt papir, så kan du få duften af din bedste bog hver gang du åbner cover på telefonen :)

Så behøver det ikke være så gammeldags endda.

Ej, det er sgu for mærkeligt :D Tror bare jeg holder mig til mine papirs bøger :)
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1991
Likede indlæg: 39716

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. okt 2017, 14:27

Inspireret af bagedyst-tråden.
Jeg gider ikke høre alle mulige menneskers livshistorie i formater, hvor det ikke er relevant for det primære indhold.
7
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Zoxa
Kort karma: 21
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Indlægaf Zoxa » 4. okt 2017, 14:39

Jeg har nok lidt sære vaner som er gammeldags.

Kapsel kaffe syntes jeg er en besynderlig og afsindig dyr ide. Presse kaffe (min favorit) må ikke skyldes ud i vasken, men kun i toilettet (afløbet)
Jo, man kan godt bruge en trøje eller et par bukser mere end en gang før end de skal vaskes og tørretumblere er noget elselvskaberne har opfundet i deres grådighed.

Nej, der er ingen grund til at starte bilen efter en liter mælk når der er 1 km til købmanden. Apostlenes heste fungerer også glimragende den dag i dag

Jo, børn kan efter 2. klasse godt finde ud af selv at gå til skolen - og de kan søreme også godt smørre madpakker, dække bord, hjælpe med opvasken og rydde op. Også den dag i dag.

Børn kan faktisk godt sidde stille ved bordet, i bussen, i biografen - og de har også en selvindstillelig volumen knap på offentlige steder OG i hjemmet. Og de kan også lære at der ikke løbes over alt.
Det var ikke noget de kun kunne lære i gamle dage.

Sms'er og messenger er herligt... men det kan aldrig gøre det ud for en konversation.

En lynlås kan godt skiftes og det samme kan såler på sko.

Min datter kommer sikkert til at fortælle mig lige om lidt om præcis hvor gammeldags jeg er :-D
Senest rettet af Zoxa 4. okt 2017, 16:30, rettet i alt 1 gang.
4
cola
Permanent bortvist
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2064

Indlægaf cola » 4. okt 2017, 14:55

Manden betaler for maden.
Man siger tak for mad.
Man gir sin plads i bus / tog til de ældre, og har generelt respekt for de ældre
De ældre er ikke bare noget man stopper på et plejehjem når de er blevet for gamle til at klare sig selv, og så ellers glemmer alt om dem.
Man rydder op efter sig selv.
Man afbryder ikke andre når de taler, så venter man pænt til det blir ens tur (evt rækker fingeren i vejret, det plejer at virke)
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 31212

Indlægaf LadyFox » 4. okt 2017, 15:10

cola skrev:Manden betaler for maden.
Man siger tak for mad.
Man gir sin plads i bus / tog til de ældre, og har generelt respekt for de ældre
De ældre er ikke bare noget man stopper på et plejehjem når de er blevet for gamle til at klare sig selv, og så ellers glemmer alt om dem.
Man afbryder ikke andre når de taler, så venter man pænt til det blir ens tur (evt rækker fingeren i vejret, det plejer at virke)

Måske misforstår jeg, men hvad gør man så med dem?
2
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3464
Likede indlæg: 25343

Indlægaf Wizzze » 4. okt 2017, 15:13

LadyFox skrev:
Man siger tak for mad.

Playboy mansion, selvfølgelig :slem:
Hvor gør man ellers af gamle grise ;)
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 31212

Indlægaf LadyFox » 4. okt 2017, 15:14

Wizzze skrev:
LadyFox skrev:
Man siger tak for mad.

Playboy mansion, selvfølgelig :slem:
Hvor gør man ellers af gamle grise ;)

Hvad så med damerne?
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.

Tilbage til "Generelt"